oscrue10 Skrevet 16. september 2017 Del Skrevet 16. september 2017 (endret) Vurderer å kjøpe en stasjonær PC til helt enkel bruk. Enkel surfing og streaming (men ikke kravstor på bildekvalitet). Ikke til gamingformål og jeg lagrer omtrent null og niks. Jeg er mest opptatt av å unngå minneproblemer, som at de enkleste programmene ikke svarer, og rask oppstart er fint. Billigst mulig, men samtidig helt ok til min bruk. Kanskje en fordel med fysisk butikk mtp fraktkostnader. Tanker om denne? Ulemper ved Chrome-OS? https://www.lefdal.com/product/data/stasjonar-pc/ASCHROBOXG086/asus-chromebox-cn60-g086u-pc-enhet Endret 16. september 2017 av oscrue10 Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 16. september 2017 Del Skrevet 16. september 2017 Kjenner ikke til Chrome-OS, kun Windows. Jeg kan anbefale en Windows PC med minst intel i3 prosessor. Denne ser ut som et godt kjøp: https://www.elkjop.no/product/data/stasjonar-pc/LE90FN009XMW/lenovo-ideacentre-510s-stasjonar-pc 1 Lenke til kommentar
tingo Skrevet 16. september 2017 Del Skrevet 16. september 2017 (endret) Ulemper med ChromeOS: Det er ikke Windows, det er ikke Linux, det er ikke Mac operativsystem (vet ikke hvilket navn Apple har byttet til nå). Du kan ikke kjøre programmer fra andre operativsystemer på et operativsystem, dette gjelder for ChromeOS også (med ett unntak: nyere versjoner av ChromeOS på Intel-type hardware har visstnok støtte for å kjøre Android applikasjoner). Så alt som ikke finnes i ChromeOS som du har "lyst" til å kjøre er vanskelig å få til. Du kan installere Crouton eller lignende og dermed få støtte for Linux programmer. Det finnes en egen ChromeOS / Chromebook tråd her på forumet hvor brukere melder om sine erfaringer. Noen er fornøyd. Oppdatert: Chromebook-tråden. Endret 16. september 2017 av tingo 1 Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 16. september 2017 Del Skrevet 16. september 2017 Ryzen 1600X kan være et bra valg for deg, her får du 6 kjerner og 12 tråder. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå