Gjest medlem-329093 Skrevet 16. september 2017 Del Skrevet 16. september 2017 Det er jo mulig å droppe Google og bruke F-droid eller andre markedsplasser på nettbrett med wifi i Norge (har ikke prøvd med mobildata) og på mobiltelefoner i utlandet, men er det mulig å droppe Google på mobiltelefoner hvor man vil bruke BankID på mobil? Utenlands har de jo ikke noe slikt eller? Lenke til kommentar
tingo Skrevet 16. september 2017 Del Skrevet 16. september 2017 (endret) BankID på mobil er koblet opp mot SIM-kortet ditt (bruker SMS) ikke mot noe annet. men jeg ser at det kan bli en utfordring og få installert appen, ja. Endret 16. september 2017 av tingo Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 16. september 2017 Del Skrevet 16. september 2017 (endret) Er det noen app man må ha for bankID på mobil da? Jeg har ikke sett noen ihvertfall, men det er et sånt innstillings-ikon med tannhjul på som ligger blant appene mine, er det bankID "appen"? Redigert: Nei nå ser jeg at det er sikkert innstillignene for mobildata fra mobilselskapet. Endret 16. september 2017 av medlem-329093 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P Skrevet 16. september 2017 Del Skrevet 16. september 2017 Man må ikke ha en app for å bruke Bank ID. Det går igjennom simkortet. Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 16. september 2017 Del Skrevet 16. september 2017 (endret) Man må ikke ha en app for å bruke Bank ID. Det går igjennom simkortet. Ja, det var som jeg trodde men tingo snakket om en app... REDIGERT: Får man programvareoppdateringer lenger hvis man fjerner google? Kommer programvareoppdateringene fra mobilselskapet eller fra google play store? Endret 16. september 2017 av medlem-329093 Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 16. september 2017 Del Skrevet 16. september 2017 Apper krever nok en konto for å bli oppdatert. Så telefonen blir nokså handlingslammet uten en Google konto. Lenke til kommentar
Cipher Panda Skrevet 16. september 2017 Del Skrevet 16. september 2017 Alternativet er å laste ned .apk fra Google Play, finnes plenty av guider. Lenke til kommentar
tingo Skrevet 16. september 2017 Del Skrevet 16. september 2017 Jeg tenkte på Nettbank (mobilbank?) apper - noen banker har det. Det har egentlig ikke noe med BankID på mobil å gjøre. Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 16. september 2017 Del Skrevet 16. september 2017 Jeg tenkte på Nettbank (mobilbank?) apper - noen banker har det. Det har egentlig ikke noe med BankID på mobil å gjøre. Ok i så fall går det greit for jeg bruker ikke apper til bank på mobil, bruker bokmerker i nettleser Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 27. september 2017 Del Skrevet 27. september 2017 For å bruke BankID på mobil (innloggingsmetoden), trenger du SIM Tools. Lenge siden jeg har holdt på med custom roms, men husker at det var litt variabelt om de forskjellige støttet dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå