Gå til innhold

Feil i Kernel32.dll


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2001-10-23 16:11, viCtim skrev:


jeg får denne feilen med "The Playa" (følger med DivX4 codec'en).

eneste programmet jeg får det på though.



 

Nettopp - feilen har (antakeligvis) ingenting med kernel32.dll å gjøre - det har alt med playah å gjøre. Selv om feilen oppstår i kernel32.dll betyr det overhodet ikke at det er der feilen ligger..... (Dette er antakeligvis en av grunnene til at et utall folk tror det alltid er MS sin skyld når noe henger - feilene oppstår i kernel32.dll, user32.dll osv..... ikke nødvendigvis MS's feil i det hele tatt.)

Lenke til kommentar

Kernel32.dll er kjernen til win32.

Alle som har hatt windows kjørende i 3+ måneder har sikkert opplevet dette.

En venn av meg mener det er fordi at tredje parti programmer patcher dennne fila, og gjør den ustabil, noe NT baserte OS'er ikke lar den gjøre.

Om det er sant eller ikke, hvet jeg ikke.

Har ikke giddi å satt meg inn i det, men NT baserte Os'er er mye bedre....

Lenke til kommentar

Quote:


Kernel32.dll er kjernen til win32.


Nei - "ntoskrnl.exe" er kjernen til Win32. kernel32.dll er i NT kun en wrapper-fil til NTDLL.DLL... NTDLL.DLL utfører (de fleste?) kallene til kjernen i OS'et (som ligger i ntoskrnl.exe) via software interrupts.

 

Quote:


En venn av meg mener det er fordi at tredje parti programmer patcher dennne fila, og gjør den ustabil, noe NT baserte OS'er ikke lar den gjøre.


Vennen din tar feil - *definitivt* mht W2K og WinXP, og med stooor sannsynlighet også NT40.

Lenke til kommentar

Kernel32.dll feil får jeg vær gang jeg innstalerer

Millenium :sad: Da tar det alt fra 1 time til flere dager så dukker denne feilen opp..

Så Millenium er no dritt, i allefall på mine systemer, og jeg har prøvd mange ganger..

Win 98SE er mye mere stabilt ...:smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...