Gå til innhold

Trenger hjelp, førstegangskjøper av pc. Vil bruke 35-37 tusen kroner!


Anbefalte innlegg

Har aldri hatt min egn pc, alltid delt en gammel laptop mellom meg og mine søsken. Alltid spillet spill på medium til low graphics. aldri hatt full hd skjerm.

Har hatt lyst på min egen gaming pc siden jeg var 8 cirka, og nå femten år senere, så har lysten bare blitt større.
Har pleid å få vondt av hvor mye jeg har ønsket meg min egen pc i årevis. Er derefor utrolig glad nå, som jeg endelig har spart opp nok til å kjøpe det beste!

har spart opp i over ett år, og nå vil jeg virkelig ha "drømme" pcen!

Vil gjerne ha gtx 1080 ti, 32gb ram, i7 7700k, og en heftig 30-34 tommers ultra wide skjerm med 3440x1440 oppløsning, g-sync, og mellom 100-144hz refresh 

Er ihverfall det jeg har blitt fortalt skal være helt rått å ha, for å spille spill på ultra, med bra fps.
 

Er det noen som har noen forslag på hva jeg skal kjøpe?

Setter virkelig pris på all feedback.

Og skal passe på å legge ut masse bilder når jeg endelig får satt opp gaming riggen min :)

Endret av Shaky-Shaky
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

 

 

Burd jeg vente på den selvom jeg ikke vil bruke pcen for noe annet enn gaming?

 

 

ja

 

for å utdype. Det er ikke sikkert det vil ha stor betydning i dagens spill, men skal du ha pcen noen år vil det komme spill hvor flere kjerner vil gi deg bedre ytelse. 

 

Så har du jo også det nye chipsettet Z370 som du må ha til coffee lake, som også kommer med noen nye funksjoner. En ny lydprossessor er en av dem.

https://www.tek.no/artikler/intels-coffee-lake-far-seks-kjerner-og-langt-hoyere-ytelse/403817

Endret av Kron
Lenke til kommentar

Komplett har også en tilsvarende den over men med Ryzen 7 1800x, til samme pris

(men med 16gb minne, så det blir litt dyrere om du skal ha 32gb)

https://www.komplett.no/product/11252/pc-nettbrett/komplett-pc/komplett-gamer-xtreme/komplett-gamer-xtreme-a75-gtx1080ti#

Jeg vil tro slike maskiner vil være kraftig nok i mange år fremover.

Endret av Svein M
Lenke til kommentar

Jeg har ikke så mye greie på gaming-pc men slik jeg forstår det gjelder det å greie minst 60 fps og gjerne mer.

Ut fra denne siden jeg fant så ser det ut til at GTX 1080 Ti greier det på oppløsningen 3440x1440.

Jeg regner med at en helst vil holde seg på en oppløsning, den som skjermen en har valgt har.

https://www.toptengamer.com/gtx-1080-ti-vs-gtx-1080-ultrawide-gaming-benchmark/

Lenke til kommentar

Dette er hva jeg kom fram til, av pc deler og pc skjerm.

https://i.imgur.com/BKx9A1s.png?1 (pc delene)

 

https://i.imgur.com/5u71LCW.png   (Pc skjermn)

 

Nå ble det dyrere enn jeg hadd tenkt med skjermen, men føler det verdt det for å få den riktige opplvelsen når jg gamer. skulle ønske skjermen gikk opp til 144hz, og hadde HDR, men tror ikke det finns non 34 tommrs, UltraWide QHD-oppløsning på 3440x1440, skjermer med båd 144hz, or HDR.

Hva synes der, burd jeg skifte ut noen komponenter?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

Det var veldig spesifikt, 35 til 37 tusen liksom... Galskap å bruke så mye på en PC synes nå jeg da. Og jeg hadde heller ikke egen PC før jeg ble godt oppi 20 årene og ble cash millionær da jeg var 29. Men brukte kun fire tusen på PC. Men YOLO.

Lenke til kommentar

Det var veldig spesifikt, 35 til 37 tusen liksom... Galskap å bruke så mye på en PC synes nå jeg da. Og jeg hadde heller ikke egen PC før jeg ble godt oppi 20 årene og ble cash millionær da jeg var 29. Men brukte kun fire tusen på PC. Men YOLO.

 

Hehe, Pc er en stor del av livet mitt. så mye at jeg tilgomed skal studere programmering i gjøvik neste år.

 

synes ikke det er så dyrt, med tanke på hvor mye jeg kommer til å bruke pcen.

 

Syns det å ha bil feks, er en mye større penge felle for meg personlig enn en pc. Hadde bil før, og det var minst 40-50 tusen kroner som bare forsvant ut av vinduet hvert år, på avgifter, reperasjoner og drift.

 

er såklart opp til den enkelte å bruk så my penger han vil på det han liker, kan virke som sløsing for andre, men så leng du får glede ut av det så har det vel ikke så mye å si :p

Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

 

Det var veldig spesifikt, 35 til 37 tusen liksom... Galskap å bruke så mye på en PC synes nå jeg da. Og jeg hadde heller ikke egen PC før jeg ble godt oppi 20 årene og ble cash millionær da jeg var 29. Men brukte kun fire tusen på PC. Men YOLO.

 

Hehe, Pc er en stor del av livet mitt. så mye at jeg tilgomed skal studere programmering i gjøvik neste år.

 

synes ikke det er så dyrt, med tanke på hvor mye jeg kommer til å bruke pcen.

 

Syns det å ha bil feks, er en mye større penge felle for meg personlig enn en pc. Hadde bil før, og det var minst 40-50 tusen kroner som bare forsvant ut av vinduet hvert år, på avgifter, reperasjoner og drift.

 

er såklart opp til den enkelte å bruk så my penger han vil på det han liker, kan virke som sløsing for andre, men så leng du får glede ut av det så har det vel ikke så mye å si :p

 

Ja, glede er viktigst :)

Lenke til kommentar

 

Bare husk at ved kjøp av 7700K så kan du ikke oppgradere i fremtiden, du vil måtte bytte hovedkort og CPU.

 

Tror ikke det blir ett problem. kommer nok ikke til å bytte deler før om 3-4 år minst. 

 

Det tviler jeg ikke på, det samme er med de som f.eks kjøper Ryzen eller kommende 8700K at de kun kan bytte prosessor om 3-4 år men ikke hovedkortet.

Lenke til kommentar

Komplett kjører weekend-tilbud på en pakke med en i7-7820X (dobbelt så kraftig som en 7700k), 1080 Ti, 32GB RAM, 512GB SSD, til 23999,-

Denne må du bygge selv, men da får du også en maskin du kan oppgradere CPU på i fremtiden, vesentlig bedre ytelse i utgangspunktet, og du sparer til og med penger!

 

Hvis du absolutt vil ha ferdigbygd vil jeg anbefale deg å ta kontakt med Digital Impuls (om du bor i Oslo-området) og høre om de kan levere noe bedre, det pleier å vise seg at de har bedre service og priser enn Komplett i slike tilfeller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Komplett kjører weekend-tilbud på en pakke med en i7-7820X (dobbelt så kraftig som en 7700k), 1080 Ti, 32GB RAM, 512GB SSD, til 23999,-

Denne må du bygge selv, men da får du også en maskin du kan oppgradere CPU på i fremtiden, vesentlig bedre ytelse i utgangspunktet, og du sparer til og med penger!

 

Hvis du absolutt vil ha ferdigbygd vil jeg anbefale deg å ta kontakt med Digital Impuls (om du bor i Oslo-området) og høre om de kan levere noe bedre, det pleier å vise seg at de har bedre service og priser enn Komplett i slike tilfeller.

Skal bare spille, og der er nok 7700k litt bedre, har i snitt ett par fps høyere i benchmarks i de fleste spill. Hadde nok kjøpt 7820x hvis jeg drev med alt annet enn gaming.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...