Johannejojo Skrevet 15. september 2017 Del Skrevet 15. september 2017 Hei! For to uker siden hadde alle skovlene på vaskemaskinen falt av inni maskinen under vask. Da jeg så på dem så jeg at alle disse plastfestene var blitt "kuttet av" i løpet av vasken, så da hadde alle de tre skovlene løsnet ila vasken. Vi bestilte nye skovler til maskinen fra reservedel.no og festet disse. Nå satte jeg på en vask inkludert tørketrommel (vaskemaskinen vår er kombinert vask og tørketrommel i én og samme maskin). Da den begynte å tørketromle syns jeg det luktet litt svidd, men lot maskinen gå (det har luktet svidd tidligere også). Så blir tromlingen avbrutt av error F13 (An F13 fault code relates to a faulty sensor within the dryer heater assembly.) Etter vasken ser jeg at de tre splitter nye skovlene er nesten ødelagt allerede etter én vask. De har fått kuttet av disse plastfestene igjen (ikke alle er helt kuttet av, så skovlene henger løst fast enda). HVA SKJER?! Har det noe med error f13 å gjøre? Har det noe med tørketromlingen å gjøre? Tydelig at det ikke er vits å kjøpe nye, for her er det noe vaskemaskinen gjør gæærnt som ødelegger skovlene. Takknemlig for alle råd! Lenke til kommentar
aklla Skrevet 15. september 2017 Del Skrevet 15. september 2017 Kan vel tenkes at det blir for varmt og at festene til skovlene blir ødelagt av det. Du bør fikse sensoren før du fikser skovlene Det er 5 års reklamasjon så om den ikke er eldre enn 5 år kan du ta det på reklamasjon. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 15. september 2017 Del Skrevet 15. september 2017 Kan det hende det ligger fremmedlegemer i mellom trommelen og trommelhuset som knekker festene. Fikk en tapetkniv der engang som sikkret låg der ei stund før den gjørde som din samtidig med at den fant veien ut gjennom slangen ned til vannpunpa. Har du toppmata eller frontmata vaskemaskin? Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 15. september 2017 Del Skrevet 15. september 2017 Fant denne om F13 (vet ikke om det er relevant) http://www.espares.co.uk/advice/careandmaintenance/how-to-fix-an-f13-error-on-a-washer-dryer-hotpoint-indesit Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 15. september 2017 Del Skrevet 15. september 2017 Smelter plastikk, luktet slik før, ødelagt plastikkelementer flere ganger, klager på defekt sensor. Høres riiiimelig ut som en form for ødelagt termostat/temperatursensor ja. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 16. september 2017 Del Skrevet 16. september 2017 Kan vel tenkes at det blir for varmt og at festene til skovlene blir ødelagt av det. Du bør fikse sensoren før du fikser skovlene Det er 5 års reklamasjon så om den ikke er eldre enn 5 år kan du ta det på reklamasjon. Er det egentlig reklamasjon på noe en har prøvd å fikse selv? Skulle ha levert maskinen før en prøvde noe selv og sikkert ødela mer Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 16. september 2017 Del Skrevet 16. september 2017 Skal vi tippe Hotpoint/Ariston...? Der pleier skovler å løsne oftere enn andre merker. Hvis de nye ryker med en gang, så er det et par muligheter. Dårlig kvalitet på uorginale (?) deler, feil montering eller, som andre har sagt, noe annet feil på maskinen (temperatur eller mekanisk). Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 16. september 2017 Del Skrevet 16. september 2017 Var Ariston maskin jeg hadde. Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 21. september 2017 Del Skrevet 21. september 2017 Nå er det slik at de fleste skovler skal festes fra innsiden bak, gjerne med en skru eller stålet i trommelen som presses inn og låser skovelen. Hvis dere bare tredde de på, faller de av med en gang det blir belastning på de. Hvis de tappene knekker av er det mest sannsynlig fremmelegeme i maskinen. BH-spile eller mynter spiser skovler hvis disse havner mellom trommel og trommelbeholder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå