Lulu89 Skrevet 15. september 2017 Del Skrevet 15. september 2017 Hei. Jeg er en gutt på 28 år og er ung ufør. P.g.a tidligere historikk har jeg betalingsanmerkninger og en gjeld på 100 000kr. Jeg er per dags dato ikke kredittverdig. Jeg ønsker nå å rydde i økonomien og kjøpe en bolig sammen med kjæresten min. Finnes det et alternativ der ute hvor jeg kan lage en nedbetslingsplan på gjelden og samtidig få boliglån fra Husbanken?(jeg har ingen egenkapital). Kjæresten min har kun 100 000kr i egenkapital og får dermed knapt lån fra vanlig bank. Er det noen som har erfaringer Her? Jeg har googlet litt på dette og ser at det er flere som har skrevet at de går på NAV, har masse gjeld, men likevel fått boliglån og tilskudd fra Husbanken not at de avtalte en nedbetalingsplan på gjelden. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 15. september 2017 Del Skrevet 15. september 2017 Det er sannsynligvis dette som er mulig: https://www.husbanken.no/startlaan/hvem-kan-faa/ Lenke til kommentar
Visum Skrevet 15. september 2017 Del Skrevet 15. september 2017 (endret) Hei. Jeg er en gutt på 28 år og er ung ufør. P.g.a tidligere historikk har jeg betalingsanmerkninger og en gjeld på 100 000kr. Jeg er per dags dato ikke kredittverdig. Jeg ønsker nå å rydde i økonomien og kjøpe en bolig sammen med kjæresten min. Meld på deg på luksusfellen! Endret 15. september 2017 av Fast Jobb 2 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 15. september 2017 Del Skrevet 15. september 2017 (endret) Eller bare rydd opp selv? De i luksusfellen gjør ikke noe magisk akkurat, det er bare å lese kontoutskrifter og sette igang med ringerunden til kreditorene Endret 15. september 2017 av bshagen 4 Lenke til kommentar
SeattleSlew Skrevet 22. september 2017 Del Skrevet 22. september 2017 Hvis jeg hadde hatt 100 000,- i gjeld pga andre ting enn bolig/bil så hadde jeg konsentrert meg om å betale ned gjelda du allerede har før du tar opp ny. Gjeld som baller på seg kommer du aldri ut av. Det gjelder å ha så lite gjeld som mulig. I mellomtiden kan dama di spare opp mer egenkapital også. 1 Lenke til kommentar
Payung Skrevet 22. september 2017 Del Skrevet 22. september 2017 Her syns jeg du og kjæresten din burde ta ting i riktig rekkefølge. Du har ingen egenkapital og kjæresten din har 100K "bare". I tillegg sitter du med 100K i tidligere gjeld. Fra et objektivt ståsted vil det ikke være noe som tilsier at dere verken har kapitalen eller betalingsevnen som kreves for et boliglån. Med det som utgangspunkt bør dere heller finne et leieobjekt til en rimelig pris, mens dere betaler ned gammel gjeld og deretter bygger opp egenkapital. Ja, det er en kjedelig løsning, men det er den fornuftige veien å gå. Tiden er til hjelp. Så får dere bare se bort i fra det indirekte presset som er i Norge om å eie egen bolig, og heller bruke tiden fornuftig slik at dere på sikt kan kjøpe egen bolig. 6 Lenke til kommentar
Tornerose101 Skrevet 2. oktober 2017 Del Skrevet 2. oktober 2017 Det presiseres inne på Husbankens sider at startlån ikke er for unge voksne i etableringsfasen, så etter det som du har skrevet i denne tråden, TS, faller dere utenfor målgruppen. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 3. oktober 2017 Del Skrevet 3. oktober 2017 Det presiseres inne på Husbankens sider at startlån ikke er for unge voksne i etableringsfasen, så etter det som du har skrevet i denne tråden, TS, faller dere utenfor målgruppen. TS er ung ufør og er derfor sannsynligvis i målgruppen "Mottar trygd/ offentlige ytelser". Man faller ikke utenfor selv om man også er i etableringsfasen. Lenke til kommentar
rabs Skrevet 3. oktober 2017 Del Skrevet 3. oktober 2017 Akk ja, husbanken som gir lån til de som absolutt ikke burde ha lån. 1 Lenke til kommentar
nacario Skrevet 5. oktober 2017 Del Skrevet 5. oktober 2017 Eller bare rydd opp selv? De i luksusfellen gjør ikke noe magisk akkurat, det er bare å lese kontoutskrifter og sette igang med ringerunden til kreditorene Ofte får de gratis matkasse en mnd eller tre 1 Lenke til kommentar
Tornerose101 Skrevet 5. oktober 2017 Del Skrevet 5. oktober 2017 Det presiseres inne på Husbankens sider at startlån ikke er for unge voksne i etableringsfasen, så etter det som du har skrevet i denne tråden, TS, faller dere utenfor målgruppen. TS er ung ufør og er derfor sannsynligvis i målgruppen "Mottar trygd/ offentlige ytelser". Man faller ikke utenfor selv om man også er i etableringsfasen. Jeg leste litt fort. Men det betinger at også partneren til TS er ufør eller i et typisk lavtlønnsyrke, Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 5. oktober 2017 Del Skrevet 5. oktober 2017 Det presiseres inne på Husbankens sider at startlån ikke er for unge voksne i etableringsfasen, så etter det som du har skrevet i denne tråden, TS, faller dere utenfor målgruppen. TS er ung ufør og er derfor sannsynligvis i målgruppen "Mottar trygd/ offentlige ytelser". Man faller ikke utenfor selv om man også er i etableringsfasen. Jeg leste litt fort. Men det betinger at også partneren til TS er ufør eller i et typisk lavtlønnsyrke, Jeg er ung ufør. Samboer har nesten 500 000 i året. Vi fikk lån i husbanken. Hva er lav lønn da? Anonymous poster hash: 77085...abd Lenke til kommentar
SeattleSlew Skrevet 6. oktober 2017 Del Skrevet 6. oktober 2017 Lavlønnsyrker er vel yrkene som lønner under 350 000 i året? 500 000 vil jeg si er god lønn Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 6. oktober 2017 Del Skrevet 6. oktober 2017 Lån i husbanken er ikke nødvendigvis det samme som startlån. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 6. oktober 2017 Del Skrevet 6. oktober 2017 Hei. Jeg er en gutt på 28 år og er ung ufør. P.g.a tidligere historikk har jeg betalingsanmerkninger og en gjeld på 100 000kr. Jeg er per dags dato ikke kredittverdig. Jeg ønsker nå å rydde i økonomien og kjøpe en bolig sammen med kjæresten min. Finnes det et alternativ der ute hvor jeg kan lage en nedbetslingsplan på gjelden og samtidig få boliglån fra Husbanken?(jeg har ingen egenkapital). Kjæresten min har kun 100 000kr i egenkapital og får dermed knapt lån fra vanlig bank. Er det noen som har erfaringer Her? Jeg har googlet litt på dette og ser at det er flere som har skrevet at de går på NAV, har masse gjeld, men likevel fått boliglån og tilskudd fra Husbanken not at de avtalte en nedbetalingsplan på gjelden. Tull å si at dere ikke har betalingsevnen, som har blitt nevnt tidligere i tråden. Er dette tatt fra løse luften? Ta kontakt med husbanken og hør. Si det slik det er. Var det vi gjorde. Her settes det også opp en nedbetalingsplan av gjelden i samarbeid med økonomisk rådgiver hos NAV. Da når budsjettet er satt opp kan en først uttale seg om betalingsevne. Det er vel ingen her i tråden som har synske evner? Jeg har gjeldsordning og husbanklån. Hadde null i EK. Betalingsevnen er helt klart til stedet. Anonymous poster hash: 77085...abd 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå