Herr Brun Skrevet 17. september 2017 Del Skrevet 17. september 2017 https://w2.brreg.no/enhet/sok/treffliste.jsp;jsessionid=GaKQ3cx6Gnz9ExJu9-aYgwTj__6mq2Jg2BzsAKeA9bZXbQnaPJ8b!191130507?navn=no874897612&orgform=0&fylke=0&kommune=0 Da vil jeg påstå at fakturaen er ugyldig. fakturaen er nok ugyldig, men det underliggende kravet kan godt være gyldig. Dette er en formalfeil som enkelt kan rettes. (slik jeg forstår TS kan nok kravet bestrides på annet grunnlag) 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 17. september 2017 Del Skrevet 17. september 2017 På fakturaen står der ingen kontaktinfo, alt eg har er navnet, org. nr. og bankkontonr.Postadressen står på fakturaen du viste bilde av. Koster penger å sende brev Det er noe fishy med dette når de ikke har noen form for kontakt informasjon Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 17. september 2017 Del Skrevet 17. september 2017 (endret) Adresse er kontaktinformasjon. Endret 17. september 2017 av Emancipate 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 17. september 2017 Del Skrevet 17. september 2017 Adresse er kontaktinformasjon. Gateadresse er ikke kontaktinfo Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 17. september 2017 Del Skrevet 17. september 2017 https://www.accountor.no/nb/gloppen ser ihvertfall ekte ut, så du kan kontakte de Lenke til kommentar
toth Skrevet 18. september 2017 Del Skrevet 18. september 2017 På fakturaen står der ingen kontaktinfo, alt eg har er navnet, org. nr. og bankkontonr.Postadressen står på fakturaen du viste bilde av. Koster penger å sende brev Det er noe fishy med dette når de ikke har noen form for kontakt informasjon De legger ved en lapp man kan ha i frontruten, og det høres ut til å være snakk om en privatfinansiert vei, type hyttevei - jeg tror ikke det er fishy i det hele tatt, jeg tror det er snakk om en årsavgift tomteierne betaler inn for vedlikehold av veien, og TS har simpelthen fått denne feilsendt. Grunnen til at org.nr fortsatt er feil kan fint være at regnskapsfirmaet bare ikke har oppdatert infoen sin, pengene gikk nok dit når veien først ble bygget, men skal nå inn til et vel/veilag. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 18. september 2017 Del Skrevet 18. september 2017 Når en får regning via regnskapsfirma så er det kontaktinfo til de på den regninga (alle jeg har fått ihvertfall) Må jo uansett sees som ugyldig da org. nummer er ugyldig Kravet kan være gyldig, men da må det sendes en gyldig regning, som også ser mer legit ut Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 18. september 2017 Del Skrevet 18. september 2017 "Jeg krever betaling av 200,- kr" er en gyldig regning kombinert med informasjon om hvem som er avsender. Alt som eksisterer eller ikke ut over dette påvirker ikke kravets gyldighet, kun spørsmålet om debitor kan ilegges sanksjoner (forsinkelsesrenter mv.) for ikke å betale og om debitor kan kreve ny formriktig faktura (men den nye fakturaen er da dokumentasjon for det gamle kravet, det er ikke et nytt krav). 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå