Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Feilsendt faktura eller svindel?

kristian_gjengedal

Anbefalte innlegg

fakturaen er nok ugyldig, men det underliggende kravet kan godt være gyldig. Dette er en formalfeil som enkelt kan rettes.

(slik jeg forstår TS kan nok kravet bestrides på annet grunnlag)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På fakturaen står der ingen kontaktinfo, alt eg har er navnet, org. nr. og bankkontonr.

Postadressen står på fakturaen du viste bilde av.

Koster penger å sende brev

Det er noe fishy med dette når de ikke har noen form for kontakt informasjon

De legger ved en lapp man kan ha i frontruten, og det høres ut til å være snakk om en privatfinansiert vei, type hyttevei - jeg tror ikke det er fishy i det hele tatt, jeg tror det er snakk om en årsavgift tomteierne betaler inn for vedlikehold av veien, og TS har simpelthen fått denne feilsendt. Grunnen til at org.nr fortsatt er feil kan fint være at regnskapsfirmaet bare ikke har oppdatert infoen sin, pengene gikk nok dit når veien først ble bygget, men skal nå inn til et vel/veilag.

Lenke til kommentar

"Jeg krever betaling av 200,- kr" er en gyldig regning kombinert med informasjon om hvem som er avsender.

Alt som eksisterer eller ikke ut over dette påvirker ikke kravets gyldighet, kun spørsmålet om debitor kan ilegges sanksjoner (forsinkelsesrenter mv.) for ikke å betale og om debitor kan kreve ny formriktig faktura (men den nye fakturaen er da dokumentasjon for det gamle kravet, det er ikke et nytt krav).

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...