Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Feilsendt faktura eller svindel?

kristian_gjengedal

Anbefalte innlegg

I februar i år fikk eg eit brev med årskort for Vegen Engeset-Bjønndalen med ein faktura.

i og med at eg aldri har vore der eller bestilt noko der ignorerte eg den. 

Nå i september kom det ein purring for dette. 

På fakturaen står der ingen kontaktinfo, alt eg har er navnet, org. nr. og bankkontonr.

Når eg søkte på dette, fant eg bare "Veganlegg Engeset-Bjønndalen" på regnskap.no og der står det at det er LIKVIDERT 15.04.2004 (AVVIKLET UTEN KONKURS), og adressa som er 6823 Sandane, eg finner ingen andre kontaktinfo som telefon eller epost, eller eigar.

På brønnøysundregisteret står det bare at VEGANLEGG ENGESET-BJØNNDALEN med organisasjonsnummer 874 897 612 ble slettet 11.03.2002

kan eg bare fortsette å ignorere dette eller må eg gjøre noko med dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var det eg trudde, men nå har eg søkt litt meir og det ser ut til å vere ein med samme navn som meg, som bur i nærheten av vegen, bør eg kontakte han og spørre han om dette?

Det vil jo være vanlig folkeskikk å gi beskjed om at du har fått post som sannsynligvis skal til ham.

Lenke til kommentar

"Kravet" er fra februar i år, så nei det er ikke foreldet.

LIKVIDERT 15.04.2004 (AVVIKLET UTEN KONKURS), 

På brønnøysundregisteret står det bare at VEGANLEGG ENGESET-BJØNNDALEN med organisasjonsnummer 874 897 612 ble slettet 11.03.2002

;)

I februar i år fikk eg eit brev med årskort(...)

Kravet daterert februar 2017 er ikke foreldet, men det er sendt fra et firma som ikke har eksistert på 15 år, og forholdsvis åpenbart urettmessig av den grunn.

Kunne vært interessant å vite om det oppgitte bankkontonummeret er aktivt i dag, og hvem som disponerer det...

Lenke til kommentar

"Kravet" er fra februar i år, så nei det er ikke foreldet.

LIKVIDERT 15.04.2004 (AVVIKLET UTEN KONKURS), 

;)

Kravet er fra 2017, ikke 2002.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Det stilles en del krav til en faktura for at den skal være gyldig. Kan du legge ut en sladdet versjon, så kan Krikkert og Herr Brun vurdere den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...