DaRe_deVIl Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Jeg er 17 år gammel (et helt år til jeg er 18), har synnsykt lyst på en MMORPG, men ikke **** at jeg spør foreldre om jeg kan låne kredittkortet deres så jeg kan betale 100 kr i måneden til et data-spill... De forstår det ikke og i tillegg er de VELDIG usikre på det med sikkerhet og betaling online! Jeg vil mer enn gjerne gi dem 100 kr (jeg jobber) hvert måned men det hjelper ikke når jeg må si hvor pengene skal ... Et lite spørsmål... Kan man som en 17-åring åpne en eller annen type kort som kan brukes til å betale MMORPGS? (tror jeg vet svaret... ) Går det an å bestille slike kort på nettet eller kjøpe forhåndsbetalt kreditt eller noe i den duren... sånt at man slipper kontinuerlig avgift... ------------------------------- Kom igjen folkens jeg er snart tom for spørsmål... Det er irriterende ass, jaja vi er ialle fall 2 om det. (bare at jeg er 13 år, bare 5 hele år til jeg blir 18 ) Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Off-topic... Betyr dette at de fleste som spiller mmorpg er over 18? Tja... De fleste er vel over 18 skulle jeg tro. Men det er mange som oppfører seg som fjortisser der. Unger som lett får tilgang til mamma og pappas kredittkort er også som regel kanskje litt bortskjemte. Bortskjemte unger eier ikke folkeskikk. Ah. jeg elsker generalisering Om spillerne virkelig er 14 eller 40 år det skal jeg ikke spekulere noe særlig i Ikke forvent deg et voksent playerbase over hele fjøla. Det finnes noenlunde voksne fjortiser også, faktisk. Men de fleste er kanskje over 18 år, men vet at mange (inkludert meg) får lov til å låne foresattes kredittkort. Men jeg tror du tar feil. Å låne foreldres kredittkort til billigg underholdning, synes jeg ikke er så galt. Jeg kan vel oppfattes som smålig bortskjemt, men jeg eier folkeskikk, og jeg fordrar folk som ikke har det. Derfor har man av og til servere for voksnere mennesker, kanskje hvor et høyere antall rollespiller, i noen MMORPG-er (f.eks. EQ's Firiona Vie). Utrolig artig atmosfære. Prøv gjerne å overbevise foreldrene. Faren er ekstremt liten for å bli utsatt for en eller annen svindel ved å bruke kortet til et MMORPG. Bør ikke være noe problem. Lenke til kommentar
Blodhemn Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Var litt selvironisk når jeg skrev det der.. Er ikke så mange årene siden jeg selv måtte spørre moderen pent om å låne kredittkort Lenke til kommentar
Fnix Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 At du blir svindlet er det extrem liten sjans for at bu blir. Spesielt ved de store og seriøse spill kompaniene. Men derimot, så er det stor sjans for at du blir veldig avhengi av spillet å klistrer deg forran skjermen. Tror det er nettopp dette foreldrene dine vil helst unngå. Lenke til kommentar
~~Undertaker~~ Skrevet 10. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2003 At du blir svindlet er det extrem liten sjans for at bu blir. Spesielt ved de store og seriøse spill kompaniene. Men derimot, så er det stor sjans for at du blir veldig avhengi av spillet å klistrer deg forran skjermen.Tror det er nettopp dette foreldrene dine vil helst unngå. Hos meg så er de redde for begge tingene... De vil ikke at jeg skal klistre meg foran skjermen og de er har ike peiling på PC-er og internet så når de hører om nett-svindel så tenker de masse rart... ah... vet ikke... pre-paid gaming cards var det jeg håpte på, men det er sjeldent... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå