Gå til innhold

Trenger hjelp med ASUS RT-AC66

torbjornhb

Anbefalte innlegg

Hei.

Vi har bredbånd fra Get og har siden første stund brukt en ekstern trådløs ruter som er koblet til multimodemet fra Get. Dette har fungert strålende fram til strømmen falt ut et kort øyeblikk forrige helg, og siden det har jeg ikke fått til å bruke ASUS-ruteren. Jeg har vært i kontakt med kundeservice fra bredbåndsleverandøren, og de klarer ikke hjelpe meg. Det er kontakt mellom modem og ruter, og jeg får logget inn på ruteren via ip-adressen, men den vil ikke fungere.

Er veldig takknemlig for gode tips. Det multimodemet er ikke akkurat kjapt :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

100Mbps viser nok til ethernet porten den er koblet til.

Er det slik at du får koblet til wlanet, men at du ikke kommer på nett? Eller får du ikke kontakt med wlanet i det hele tatt?

Når det står at den ikke har kontakt med dns så vil jeg tro du vil kunne koble til wlanet, men du vil ikke kunne komme på nett.

Har du sjekket innstillingene på ruteren, at den fortsatt er konfigurert som en AP?

Lenke til kommentar

Må innrømme at jeg er usikker på om det med wlan. Modemet registrerer i hvert fall ruteren, så det er antageligvis noe med innstillingene. Når jeg forsøker å koble til WiFi-navnet til ruteren så dukker det opp en side for konfigurering av ruteren. Når jeg velger dynamisk ip så begynner den å registrere tilkoblingen før den ber meg om å koble nettverkskabelen fra modemet, slå av modemet noen minutter, koble til nettverkskabelen igjen, og deretter slå på modemet. Jeg har forsøkt dette flere ganger uten at det fungerer.

Ser at beskjeden er "Isp-ens DHCP fungerer ikke riktig"

Endret av torbjornhb
Lenke til kommentar

Rull tilbake til fabrikkinnstillinger (holder inn en liten knapp med nål på baksiden i 10-20 sek). Tar deg ikke mange minuttene å sette opp nettverket igjen, og til slutt oppdaterer du ruteren. 

Det virker som du bare trenger WIFI tilbake uansett, og da er det kanskje like greit å bare sette den opp på ny igjen.

Lenke til kommentar

Virker som at det interne minnebatteriet i ruteren er flatt, og at den derfor har mistet innstillingene sine (gått tilbake til fabrikk) da strømmen ble borte. Tror dette da du sier at du får opp veiviseren om du går inn på ruteren.

Den skal da ikke stå i AP-modus dersom modemet fra Get står i bridge-modus (noe jeg antar at det gjør?)

Prøv å kjøre veiviseren for internett-oppkobling i webgrensesnittet, hva skjer da?

Lenke til kommentar

Internminnet ble i hvert fall slettet etter at jeg restartet ruteren og samtidig fjernet strømtilkoblingen i to minutter. Det fungerer dessverre ikke å kjøre nytt oppsett enten den står i trådløs modus eller AP modus. Logget inn på selve modemet nå, og da kommer dette opp. Ingen PPPoE konfigurert står det også.

Lenke til kommentar

Internminnet ble i hvert fall slettet etter at jeg restartet ruteren og samtidig fjernet strømtilkoblingen i to minutter. Det fungerer dessverre ikke å kjøre nytt oppsett enten den står i trådløs modus eller AP modus. Logget inn på selve modemet nå, og da kommer dette opp. Ingen PPPoE konfigurert står det også.

post-227232-0-55984100-1505577901_thumb.png

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...