Gå til innhold

Spill-Updates bot til Discord/Reddit?

Gjest medlem-454514

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-454514

Heisann!

Jeg er på jakt etter en måte å veldig rask se nye spill-oppdateringer og deretter poste de på en subreddit eller eventuelt en discord kanal. Tenker dette ikke er noe som veldig enkelt er gjort siden det ikke er noe de store discord bottene eller de store subredditene gjør.
Ser for eksempel at csgo subredditen har en bruker "wickedplayer494" som stort sett alltid er først til og poste csgo updates som dere kan se her.

Men jeg ønsker da dette til flere spill, enten gjennom min egen subreddit eller min egen discord kanal. (Det skal bli brukt til og poste spill-oppdateringer i et spillsamfunn) Tenkte csgo, lol, pubg osv.. De mest relevante spillene. Har allerede en "Webhook" på wowhead.com som da lager en bot som automatisk poster nyhetene ifra wowhead, som da vanligvis er wow oppdateringer, vertfall wow-relaterte nyheter.

Nå når discord får kategorier i neste update, så kan jeg lage en kategori som heter "Spill-Updates" elns, så har flere spill-kanaler som "PubG Updates" for eksempel og deretter en bot der inne som poster updates så fort de kommer ut.

Er et ønske om en ide jeg vil se bli virkelighet. Lurer på om noen har noe peiling på hvordan dette kan fikses, eventuelt noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For eksempel så har spill som er publisert på steam ofte forum med en pinned tråd som oppdateres med patch notes. Tittelen på denne tråden oppdateres med nytt versionnavn hver gang det pushes ut en patch. feks, 269.2 blir 270. nodejs sjekker med jevne intervaller om det er endringer i den tittelen, om det er det crawler den innlegget og publiserer det i discord kanalen. En enkel sak om man kan det :)

Om du vil kan du heller gjøre dette i ekte cowboy stil med nodejs. 

Ting verdt å se på da er følgende packages til nodejs:

Endret av Dan-Levi
Lenke til kommentar
Gjest medlem-454514

Det er sant! Det tenkte jeg ikke på!

Jeg skal prøve litt selv først tenker jeg, å så kan jeg heller spør om hjelp senere. Liker jo best og ha kontroll selv så kan jeg eventuelt holde den gående selv + oppdateringer og endringer :)

Kom gjærne med flere tips!

Et problem jeg allerede ser er jo som sagt spill som er på utsiden av steam...  :hmm:

Lenke til kommentar
Gjest medlem-454514

Kom med noen eksempler på spill så skal jeg se hva jeg kan komme med av tips. Lykke til :)

Tenkte de mest main-stream spillene, pubg, csgo, lol, battlefield 1, hearthstone, path of exile å overwatch.

Ser csgo har sån "RSS Feed", men har ikke en bot som kan gjøre noe med det heller..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...