Martin Braathen Røise Skrevet 15. september 2017 Del Skrevet 15. september 2017 Nok en gang nekter tusenvis av HP-skrivere å godta billigblekk Lenke til kommentar
Jan Olsen Skrevet 15. september 2017 Del Skrevet 15. september 2017 Får bare holde meg langt unna HP. Sjekker normalt pris på skriver og uoriginal toner ved innkjøp. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 15. september 2017 Del Skrevet 15. september 2017 HP har levert elendige produkter til hjemmemarkedet i mange år. Dårlig kvalitet på hardware sammen med uferdig software. Jeg tror "selg med tap-tjen på toner" politikken er en av årsaken til kvalitetsfallet. De leverte gode ting en gang, sånn ca for 20 år siden. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 15. september 2017 Del Skrevet 15. september 2017 Er slikt lovlig? Om ja, burde det vært ulovlig? AtW 3 Lenke til kommentar
G Skrevet 15. september 2017 Del Skrevet 15. september 2017 (endret) Har en slik eldre modell blekkskriver fra HP. Det som plager meg mest er dersom en når punktet når skriveren er tom for en eller annen farge, også nekter den å skrive ut mer, tross at det er fulle kamre på andre farger. For la oss si at det holder med en svart-utskrift for å levere noe, men magenta er tomt. Da er det teit at en arbeidsdag skal forstyrres ved at det ikke finnes magenta på huset f.eks., men en må ut i butikk. Da burde det være opp til brukeren mener jeg å skulle kunne tvinge utskrift igjennom basert på de restfargene man har igjen. I tillegg kommer de psyke kostnadene med disse blekkpatronene. Nei svart/hvitt laser igjen neste gang, for tør ikke gå for fargelaser heller pga. kostnader. Og renseprogrammene som spiser blekk til frokost etter et strømbrudd, eller at bruker slår av strøm selv. Det er også en uting som jeg tror HP bevisst har lagt til. I disse grønne strømsparetider så er jo dette helt feilslått. Snakk om å motarbeide miljøet og forbrukernes lommebøker. HP gjør seg selv en bjørnetjeneste med denne policy-en. Selv om skriveren ellers er fantastisk på mange andre vis, så er det over og ut. Venter bare på at skrivermodellene skal modne seg litt før jeg kjøper noe til hjemmekontoret igjen. F.eks. så kunne jeg tenkt meg NFC på skriver, slik at en kunne sveipet en mobiltelefon / nettbrett og etablert problemfri kontakt over blåtann eller hva det måtte være for teknologi som alle apparater støtter. Gjerne i form av bluetooth 5.0 eller høyere (alt etter hvor lenge jeg orker å vente). Endret 15. september 2017 av G 3 Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 15. september 2017 Del Skrevet 15. september 2017 Det er vel i desperasjon over at nesten ingen skriver ut lenger. De to private utskriftene pr. 10. år utføres på jobben. 2 Lenke til kommentar
Woods Skrevet 15. september 2017 Del Skrevet 15. september 2017 Jeg skjønner ikke hvorfor folk kjøper blekkskrivere. Selv har jeg en sort/hvit laserprinter med rimelige kassetter som brukes til hverdagen, da jeg fortsatt er avhengig av print (student, skriver ut en del rapporter). De gangene jeg trenger farge kan det gjøres via skolen, jobb eller foto via f.eks JapanFoto. 5 Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 15. september 2017 Del Skrevet 15. september 2017 Jeg skjønner ikke hvorfor folk kjøper blekkskrivere. Selv har jeg en sort/hvit laserprinter med rimelige kassetter som brukes til hverdagen, da jeg fortsatt er avhengig av print (student, skriver ut en del rapporter). De gangene jeg trenger farge kan det gjøres via skolen, jobb eller foto via f.eks JapanFoto. Det kan jo kanskje tenkes at andres bruksmønster er litt annerledes på grunn av annen type jobb/skole/fritidsinteresser . 1 Lenke til kommentar
G Skrevet 15. september 2017 Del Skrevet 15. september 2017 (endret) Hvordan får man så tvunget på plass den siste firmware da, som lover å rette opp i den ene problemstillingen? Har aldri brukt slik tredjepartsblekk selv. Det som plager meg mest er det jeg nevnte i innlegg #5. (hadde HP vært smarte så hadde jeg ikke lett etter alternativer, skal ta meg god tid denne gang ..) Går vel ikke an å kjøpe litervis av dette tredjepartsblekket heller, og etterfylle slik som en kan med et par Epson-modeller. http://www.ebay.com/itm/EPSON-L310-Fast-Printer-Color-Inkjet-Printer-Integrated-Ink-Tank-System-/331741972640 Under kr 1600 i maskinvareinvestering kjøpt direkte fra Korea. Gratis frakt. Ser ut å være rimeligere i Norge, men da slipper får en ikke gratis frakt: https://www.prisjakt.no/product.php?p=3759255 https://prisguiden.no/produkt/NDQzXjI1OTIwMDA Ser at den modellen ovenfor er en del rimeligere enn dette dyre beistet som jeg så frontet først i dette Eco-tank konseptet: https://prisguiden.no/produkt/epson-ecotank-et-4500-aio-246902 Endret 15. september 2017 av G 1 Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 15. september 2017 Del Skrevet 15. september 2017 Er slikt lovlig? Om ja, burde det vært ulovlig? AtW Det 'vanlige' er vel å nekte garanti og support når det brukes 3.parts deler i en enhet. Printerleverandørene har dog perfeksjonert svindelen. 2 Lenke til kommentar
G Skrevet 15. september 2017 Del Skrevet 15. september 2017 (endret) HP har levert elendige produkter til hjemmemarkedet i mange år. Dårlig kvalitet på hardware sammen med uferdig software. Jeg tror "selg med tap-tjen på toner" politikken er en av årsaken til kvalitetsfallet. De leverte gode ting en gang, sånn ca for 20 år siden. Med unntak av den irriterende blekkostnaden så er 8600 en fantastisk skrivermodell. Så der må du skamme deg om hardware-uttalelsene. For den skriveren er bare helt feilfri så lenge på hardware-siden (hos meg). Du skulle ikke brukt "kammen" !! Jeg har den eldre utgaven med litt mindre moderne design (til info). Vil tro den nye modellen av 8600 er like god. Forslag til HP, dersom de leser dette: 1. Senk blekkpatronkostnadene, sett opp en miljøvennlig kassettreturordning. 2. Fiks firmware så det går an å utføre arbeidsdagsreddende --> alternativ fargepatronsutskrift. Er jo helt MONGO, slik det er nå. Folk flest vil jo helst ha færrest mulige antall enheter. Det burde ikke være slik at en slik uting med software skal ødelegge en arbeidsdag for folk. Og at en plent er nødt å ha en skriver nr 2 tilgjengelig i tilfelle HP kødder det til for én. Endret 15. september 2017 av G Lenke til kommentar
FB.182778847 Skrevet 15. september 2017 Del Skrevet 15. september 2017 Det jeg ikke liker er at jeg kjøper HP blekk på Staples og så sier skriveren at de er uorginale! Tror neppe Staples har falske varer, heller en ´false positive´fra HP. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 15. september 2017 Del Skrevet 15. september 2017 Med unntak av den irriterende blekkostnaden så er 8600 en fantastisk skrivermodell. Så der må du skamme deg om hardware-uttalelsene. For den skriveren er bare helt feilfri så lenge på hardware-siden (hos meg).Godt noen er heldige. Jeg har ikke noe fra HP, men stort sett alt jeg har av "vennesupport" ang. skrivere/scannere er HP relatert. Både mekaniske ting og programvare. Her er en greie fra da jeg prøvde å få en skriver til å takle mobiltlf ("eprint") hos noen venner; https://h30434.www3.hp.com/t5/HP-Connected-Mobile-Printing-and-Cloud-Printing/eprint-Info-sheet-Error-500/m-p/4456618#M58401 Sånt er litt typisk HP, det er stort sett alltid noe som skrurrer. Hadde senest en for et par uker siden hvor scanner trommelen tok kvelden (artifacts/striper ved scanning). Garantisak, men styrete. Ting knekker, hjul spinner.... i det hele tatt mye ræl. Lenke til kommentar
G Skrevet 15. september 2017 Del Skrevet 15. september 2017 (endret) Også butikkselgere har fortalt at 8600 er en av de modellene som det er lite feil med. Kan hende denne modellen er en unntaksvis kvalitetsskriver (hva gjelder hardware). Det er vel ikke nytt at HP som er en voldsom stor aktør, klarer å fleske seg på en eller annen front. Men, når du HP har å gjøre med forbrukere som er pengebevisste, så går det ikke an å forvente at rike oljefond skal trø til og smøre tannhjulene i den blytunge organisasjonen HP. Har jo vist et eksempel fra Epson som dere i HP framover må forholde dere til Gidder ikke flere langt over kr 1000 i fullt sett blekk til denne skriveren. Endret 15. september 2017 av G 1 Lenke til kommentar
BjartmarO Skrevet 15. september 2017 Del Skrevet 15. september 2017 Med unntak av den irriterende blekkostnaden så er 8600 en fantastisk skrivermodell. Så der må du skamme deg om hardware-uttalelsene. For den skriveren er bare helt feilfri så lenge på hardware-siden (hos meg).Godt noen er heldige.Jeg har ikke noe fra HP, men stort sett alt jeg har av "vennesupport" ang. skrivere/scannere er HP relatert. Både mekaniske ting og programvare. Her er en greie fra da jeg prøvde å få en skriver til å takle mobiltlf ("eprint") hos noen venner; https://h30434.www3.hp.com/t5/HP-Connected-Mobile-Printing-and-Cloud-Printing/eprint-Info-sheet-Error-500/m-p/4456618#M58401 Sånt er litt typisk HP, det er stort sett alltid noe som skrurrer. Hadde senest en for et par uker siden hvor scanner trommelen tok kvelden (artifacts/striper ved scanning). Garantisak, men styrete. Ting knekker, hjul spinner.... i det hele tatt mye ræl. Du burde kanskje ha luktet lunta når du følte at du måtte begynne å styre med XMPP, porter og overstyring av DNS... Selv ikke HP sine konsumentprodukter legger jo opp til at man skal måtte drive med den type konfigurering for å få produktene til å fungere. Jeg så at dere løste det med en slags soft reset til slutt... Det enkle er ofte det beste, som det heter. :-) Lenke til kommentar
L@tterg@l Skrevet 15. september 2017 Del Skrevet 15. september 2017 Er ikke bare HP som ser ut til å ha et problem med kopi patroner. Kjøpte en av Canon sine topp modell. Etter å ha satt kopipatroner i den så mistet jeg 90% av funksjonene. Står rett ut i displayet at hvis jeg vil bruke disse funksjonene så må jeg bruke orginale patroner. Irriterende at får slippe av gårde med sånt tull. Var pga de kjekke ekstra funksjonene jeg valgte printer fra Canon. Neste gang kjøper jeg fra annen produsent 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 15. september 2017 Del Skrevet 15. september 2017 (endret) Jeg så at dere løste det med en slags soft reset til slutt... Det enkle er ofte det beste, som det heter. :-)Tja, det var i prinsipp en reflash av BIOS. Prosedyre ikke nevnt i manual eller lign. HP support kunne det heller ikke, måtte ned i rekka en bit før det dukka opp et klokt hode som visste hvordan. Så hvor "enkelt" det var kan jo diskuteres. Det at en skriver med feil i BIOS sendes ut fra fabrikk øker ikke akkurat min tillit til produktene. Kvalitetskontrollen kan umulig være særlig vektlagt. Edit; Du burde kanskje ha luktet lunta når du følte at du måtte begynne å styre med XMPP, porter og overstyring av DNS...Jag burde kanskje ha forstått at noe var alvorlig galt tidligere, ja. Imidlertid er jeg vant til litt småting siden alle utgående porter er sperret der hvor jeg kontrollerer nettverkene, åpnes kun ved nødvendighet. Hjelper med kontroll, f.eks tilgang til Steam/wow etc. på tidsstyrt basis (scheduling). Så konsumentprodukter får en del problemer på grunn av det. Endret 15. september 2017 av Slettet-Pqy3rC Lenke til kommentar
Lars-Erik Skrevet 15. september 2017 Del Skrevet 15. september 2017 Canon er desverre ikke bedre. Rengjør i flere minutter før hver utskrift og bruker opp blekk. Helt idiotisk. I tillegg til at det tar evig lang tid :-( 2 Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 15. september 2017 Del Skrevet 15. september 2017 Går vel ikke an å kjøpe litervis av dette tredjepartsblekket heller, og etterfylle slik som en kan med et par Epson-modeller. Ser at den modellen ovenfor er en del rimeligere enn dette dyre beistet som jeg så frontet først i dette Eco-tank konseptet: EcoTank ideen til Epson er smart den. Personlig synes jeg det er bedre å betale litt mer for selve skriveren og ha en slik mulighet. Epson er også overlegen på blekkvalitet og selve skriverteknologien. Storparten av skrivere som brukes til å skrive ut fotografier, plakater osv er Epson Men Epson har også hatt sine svin på skogen, f.eks patroner som ikke kan tømmes osv og internt telleverk som har gitt stopp. Godt å se at de tenker litt annerledes. Og når en skriver med blekk for 4 - 5 000 sider koster 2 500 kr, og vanligvis koster komplett blekk for 500 - 1 000 sider 1 000 kr, da ser man fort hvor mye man sparer om man har litt utskrifter. 2 Lenke til kommentar
Cipher Panda Skrevet 15. september 2017 Del Skrevet 15. september 2017 Det ironiske er at HP anbefaler Inkclub som selger både originale og uoriginale blekkpatroner til en veldig lav pris. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå