kom_igjen Skrevet 15. september 2017 Del Skrevet 15. september 2017 Jeg har kommet over en jobbutlysning der annonsen er på engelsk. Jeg skjønner at de ønsker søknader på engelsk, men er det noe som vet om de ønsker det på engelsk oppsett eller norsk oppsett? Norske og engelske søknader er ganske ulike utifra det jeg forstår. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 15. september 2017 Del Skrevet 15. september 2017 Har nok kanskje muligens ikke særlig mye å si, men det kommer litt an på hvor viktig en formell søknad er for dem. Noen liker at det er "etter boka" mens andre synes ting er greit så lenge det er oversiktlig. Du kan vel bare spørre dem? Men siden det ikke er store forskjellene så er det vel like greit å bruke en engelsk mal, det blir jo ikke mer jobb å bruke den engelske versjonen. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 15. september 2017 Del Skrevet 15. september 2017 Kva meinar du forskjellen ligg i? Søknadstekster er i utgangspunktet forholdsvis uformele og skal helst skrivast som fritekst for å vise at søknaden er skreddarsydd for akkurat den stillinga og ikkje berre ein standardtekst. CV'en er vanligvis litt meir formell, men eg kan ikkje sjå at det er nevneverdig forskjell på formateringa av CV'ar. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 15. september 2017 Del Skrevet 15. september 2017 Kva meinar du forskjellen ligg i? Søknadstekster er i utgangspunktet forholdsvis uformele og skal helst skrivast som fritekst for å vise at søknaden er skreddarsydd for akkurat den stillinga og ikkje berre ein standardtekst. CV'en er vanligvis litt meir formell, men eg kan ikkje sjå at det er nevneverdig forskjell på formateringa av CV'ar. etter hva jeg har skjønt bruker engelskmenn mere et Resume istedet for en CV. https://www.thebalance.com/cv-vs-resume-2058495 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå