ChiefMango Skrevet 15. september 2017 Del Skrevet 15. september 2017 Hei, Jeg trenger hjelp med hvordan jeg skal gå frem videre med mitt problem. For en måneds tid tilbake begynte spillene mine å klikke/fryse og jeg måtte avslutte dem gjennom taskmaster.. Jeg gikk igjennom hver eneste fix jeg kunne finne, og gikk så langt som å reinstallere windows. Til ingen nytte.. Jeg prøvde da å ta ut mitt GeForce GTX1070 GAMING X 8G og sette inn mitt gamle Geforce 760. Ingen problemer.. alt fungerte fint. Jeg fikk da en mistanke om at dette var hardware relatert så jeg satte 1070en inn i min kjærestes pc for å se om det ble noen problemer da. Det ble det. Så nå var jeg 95% sikker på at det var noe galt med skjermkortet mitt. Jeg reiste ned til netonnet lagershop for å be de ta det på service/sjekke feilen (det var her jeg bestilte det fra, så det ga mest mening mtp garanti osv). fast forward 3 uker uten noe som helst informasjon enn det jeg selv maste meg til, så får jeg en melding fra dem: "Vi har kjørt en benchmark og burn in test uten at det har vist seg at det er et problem. Kortet ditt holder 152 FPS i snitt og stiger ikke over 67 grader."... Jeg henter kortet mitt og setter det inn i pcn for å fortsette å feilsøke og jeg finner denne feilen: "application has been blocked from accessing graphics hardware hardware", så jeg prøver alle løsningene som ligger ute på nettet for å fikse denne feilen men fortsatt til ingen nytte. Denne feilen kommer med en gang jeg prøver å kjøre noe spill, noe som gjør at spillet fryser, men ikke nødvendigvis lyden. Jeg tok igjen og reinstallerte alle drivere, og når ikke det hjalp, reinstallerte windows igjen. ingenting hjelper og netonnet virker ikke sånn utrolig gira på å hjelpe meg med mindre jeg kan bevise dem at det er noe feil, eller finne en måte de kan sjekke det. (De har sagt jeg kan ta med hele pcn og vise, men de 2(!) gangene jeg har vært der med pcn har jeg endten blitt sendt hjem for å komme tilbake en annen dag, eller blitt sendt hjem med en "fix" jeg kan prøve. Lagershopen er ikke akkurat naboen min så det er mye tiltak å reise ned til dem og nå, over en måned etter jeg leverte kortet til service, begynner jeg å bli sliten av hele greia. Så nå spør jeg dere dataguruer om hjelp. Vet dere hva som kan være feil med kortet så jeg kan få netonnet til å sjekke det og gi meg et nytt, eller vet dere kanskje om en løsning som kan redde kortet? Specs: GPU: GeForce GTX1070 GAMING X 8G CPU: Intel Core i7-6700K Skylake Prosessor MB: MSI B150A GAMING PRO, Socket-1151 -Demo Memory: HyperX Fury DDR4 2400MHz 16GB PSU: Cooler Master G700, 700W SSD: Samsung SSD 840 EVO 250GB BK OEM Speccy link: http://speccy.pirifo...44UrND6NCCkECLP Lenke til kommentar
ChiefMango Skrevet 15. september 2017 Forfatter Del Skrevet 15. september 2017 Hvis jeg hadde vært deg ville jeg testet med ny / større strømforskyning. er det noe buggy med strømforskyningen som gjør at skjermkortet ikke får nok strøm kan det skape problemer. Har fått et par tips i en annen tråd som jeg skal testeut først, og hvis det ikke hjelper kan jeg se etter ny psu. Noen forslag til en god psu til setupet jeg har? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 15. september 2017 Del Skrevet 15. september 2017 Denne tråden stenges da TS har opprettet flere, identiske tråder. Tråden som er igjen finnes her. Reaksjoner på dette skal som vanlig ikke kommenteres i tråden men kan gjerne tas på Personlig Melding. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg