gryta Skrevet 16. september 2017 Rapporter Del Skrevet 16. september 2017 PR-vas. Hvorfor skal liksom det ene utelukke det andre? Blizzard har selvfølgelig penger til både å moderere og utvikle spillet sitt.. Det er lov å være litt kritisk til pressemeldinger. Lenke til kommentar
Erlend Haugen Markussen Skrevet 16. september 2017 Rapporter Del Skrevet 16. september 2017 Jeg har spilt OW ganske mye siden starten, og må si at jeg ikke synes det er hakkende galt. Har flere folk jeg spiller med, som jeg kun møtte random - de var bare hyggelige folk. Jeg sier ikke at det aldri er drittsekker, men det er ikke sånn at jeg holder meg for nesa når jeg logger på. Jeg synes likevel det er fint at de jobber med dette. Jeg henger forresten i mid-tier (plat/diamond) og på PC. Vet ikke om det har mye å si. 2 Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 16. september 2017 Rapporter Del Skrevet 16. september 2017 Er ikke enig i de som mener at det er greit å være toxic og spamme fordi man kan slå av chat og pings i div spill. Gjør det selv (slår av chat), men mye av vitsen med å spille et lag vs lag spill forsvinner desverre om man ikke har mulighet til å komunisere. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 18. september 2017 Rapporter Del Skrevet 18. september 2017 Jeg er nok den kjipeste du kan snuble over i ett spill som dette. Jeg joiner med noen kompiser, har min egen private Mumble server som brukes for voice. Tekst chat ignoreres eller skrus av, sammen med spillets egen voice funksjonalitet. Resultatet er at randoms som er utenfor "gruppa" kan kjefte og smelle så mye de vil, jeg hører ikke en dritt uansett Lenke til kommentar
disk Skrevet 18. september 2017 Rapporter Del Skrevet 18. september 2017 Er ikke enig i de som mener at det er greit å være toxic og spamme fordi man kan slå av chat og pings i div spill. Gjør det selv (slår av chat), men mye av vitsen med å spille et lag vs lag spill forsvinner desverre om man ikke har mulighet til å komunisere. Det som ikke er greit er å bruke mye ressurser på toxic chat når de i stedet skulle hatt full fokus på juksing. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 18. september 2017 Rapporter Del Skrevet 18. september 2017 (endret) Det er virkelig på tide at spillindustrien tar dette på alvor. At mennesker bruker store beløp på spill hvor altfor mange ødelegger for alle med aimbotter, ESPr, trolling, rasisme og dårlige holdninger generelt er ikke greit (BF! for eks) Jeg trodde det var ille når jeg startet med Wofenstein Enemy territory på slutten av 90 tallet, men det var jo dessverre ingen ting i forhold til alt det folk greier å lire av seg i dag. Sportsånden er for mange helt borte. De logger ikke på for å ha det morro og slappe av, men for å blåse ut dritt og oppføre seg dårlig. Mye bedre å feks spawnkille i 1 time for xp enn å få ett realt godt spill hvor alle har det gøy. Det er også veldig veldig synd at noen grupper er overrepresentert. Helt enig. Jeg husker en tid hvor spillere skrev "Nice shot!" og takket hverandre for kampen på slutten av en runde. Hvor man hjalp noobs komme igang og støttet opp om hobbyen. Jeg mistenker at demografien har endret seg mye siden den gangen på tidlig nittital hvor gaming var en smal nisje, men det kan ikke være for mye forlangt at folk har litt sportsånd og kammeratskap med andre som man deler hobbyen sin med. En metode som har fungert godt for meg (i hvertfall i tekst chat) er å peke ut hvor utrolig barnslig slik oppførsel er. De toxic spillerne jeg ser oppfører seg som små drittunger og har stort sett lite annet enn stygge ord å komme med, så når du da bare poengterer at de bare fortsetter å bevise at de tydeligvis er 5år, så går de til slutt tom for ting å si. Jeg tror at det er viktig at folk ikke bare er stille og ignorerer, men faktisk prøver å engasjere seg positivt, være ett godt eksempel, og si i fra når noen ikke oppfører seg greit. Hvis ikke, så tror jeg vi får en generasjon gamere som lærer seg at det er slik det skal være.... Svaret er konsoller. Før var det i MYE større omfang kun likesinnende "nerder" som spilte online PC spill, når konsoller ble noe Alle skulle ha startet dette prolbemet å øke raskt, det er ikke så vanskelig å forstå hvorfor. Det holder med at du klarer å holde i en håndkontroll for å bli med (forenkling av spill har jo vært total siden konsoll ble allemansseie), det betyr videre at det er blitt fritt utløp for alle som sliter med sosial adferd osv osv på en plattform med fritt utløp for å ødlegge for andre\spre galle, det er denne effekten som beskrives her. Psst tidlig på 80 tallet klarte de fleste av de det gjelder her ikke å starte et Pc spill en gang Endret 18. september 2017 av simalarion Lenke til kommentar
El Nestorn Skrevet 19. september 2017 Rapporter Del Skrevet 19. september 2017 Blizzard bader i milliarder. Jeg skjønner statementen, men med alle de pengene de får inn i fra alle casuals som spiller, så burde det være mulig å klare begge deler. Dessverre er matchmaking systemene veldig dårlige i både Overwatch og Heroes of the Storm. Dette skaper frustrasjon, som igjen dessverre gjør at de som har dårlig selvkontroll slipper ut aggresjonen på andre. Lenke til kommentar
CafSneak Skrevet 20. september 2017 Rapporter Del Skrevet 20. september 2017 Toxicity er helt åpenbart et stort problem i overwatch og jeg er veldig glad for at blizzard tilsynelatende investerer tid og ressurser i å bekjempe dette. Til alle dere som mener at dette ikke er et problem siden man kan skru av tekst og voice chat: dette er et lagspill. Det krever kommunikasjon for å kunne spille koordinert. Det laget som vinner er ofte det laget som er positive i voicechat, støtter hverandre, gir hverandre komplimenter og koordinerer angrepene sine, ikke nødvendigvis det laget som har de mekanisk sterkeste spillerne. Det å ikke skulle kommunisere med laget er for meg helt utenkelig i et spill som overwatch, men allikevel tar jeg meg selv i å mute voice chat og blokkere spillere i hytt og gevær fordi folk ikke klarer å oppføre seg. Så jeg håper virkelig at blizzard sine tiltak fører til en god reduksjon i uønsket oppførsel Lenke til kommentar
Sacro Skrevet 6. november 2017 Rapporter Del Skrevet 6. november 2017 En gjenganger i samfunnet er folk som ikke samarbeider sammen med folk som ikke tåler folk som ikke samarbeider. Har aldri spilt en match med et lag som prøver å vinne på ekte og opplevd sur stemning. Stemninga surner når folk nekter å spille med laget sitt. Kanskje derfor Blizzard innførte rapportering av "poor teamwork". En enkel regel er å spille med laget sitt i competetive mode, og heller leke og eksperimentere i arcade og quickplay. Ikke veldig vanskelig Lenke til kommentar
Sacro Skrevet 6. november 2017 Rapporter Del Skrevet 6. november 2017 Toxicity er helt åpenbart et stort problem i overwatch og jeg er veldig glad for at blizzard tilsynelatende investerer tid og ressurser i å bekjempe dette. Til alle dere som mener at dette ikke er et problem siden man kan skru av tekst og voice chat: dette er et lagspill. Det krever kommunikasjon for å kunne spille koordinert. Det laget som vinner er ofte det laget som er positive i voicechat, støtter hverandre, gir hverandre komplimenter og koordinerer angrepene sine, ikke nødvendigvis det laget som har de mekanisk sterkeste spillerne. Det å ikke skulle kommunisere med laget er for meg helt utenkelig i et spill som overwatch, men allikevel tar jeg meg selv i å mute voice chat og blokkere spillere i hytt og gevær fordi folk ikke klarer å oppføre seg. Så jeg håper virkelig at blizzard sine tiltak fører til en god reduksjon i uønsket oppførsel Ett av mine problemer i OW er at toleransen min for når jeg blokkerer andre spillere er litt lav. Jeg blokkerer mye fortere nå fremfor å gidde å bry meg om hva som blir sagt. Synd samfunnet i spillet fremmer reaksjoner som mine. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå