Woods Skrevet 15. september 2017 Del Skrevet 15. september 2017 (endret) Hei, fant ikke en dedikert tråd til OwnCloud. Jeg har en filserver som blir backet opp av Jottacloud. Jeg ønsker ikke å gi familien tilgang til hele cloud-mappa, og har da tenkt å installere OwnCloud på en Raspberry Pi 3 enhet som kan fungere som et slags mellomledd. Jeg ser for meg følgende scenario: Samboer har egen mappe på filserveren med bilder og film. Jeg vil at ho skal ha tilgang til disse filene fra mobilen og pc, i tillegg til at ho kan "drag and drop" nye filer som kopieres inn på filserveren via OwnCloud. Er det mulig å spesifisere hvilke mapper OwnCloud skal ha tilgang til, eller må man opprette egen tom mappe for dette? Edit. Ser denne ble postet i feil kategori. Vi får håpe den blir flyttet til korrekt kategori.. Endret 15. september 2017 av Woods Lenke til kommentar
myhken Skrevet 16. september 2017 Del Skrevet 16. september 2017 Jeg har brukt Owncloud i noen år nå, standard må du ha en mappe i owncloud strukturen der data blir lagret. Men det finnes jo mange muligheter, så kanskje det er en plugin eller lignende for å splitte/ev. sette egne mapper i en eksisterende struktur. Jeg har bare brukt standard oppsettet på en Linux server og har brukt det til backup for venner og familie som ikke vil bruke penger på en skikkelig online tjeneste. Så tar vel backup av ca 220 GB i dag. Løsningen bare fungerer, og det har aldri vært noe problemer med den. Hastigheten bestemmes jo av serveren og linjen din. Min står på en 1 gbit forbindelse i Tyskland, og er superrask. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå