Gå til innhold

1080 vs 1080ti


Dernhelm

Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal investere i et skjermkort. 

Min kompis har kjøpt seg GTX 1080, jeg vurderer å kjøpe ti-versjonen.

Når man allerede skal bruke så mye penger, så synes jeg ikke prisforsjellen på vanlig vs TI er så stor.

 

Spørsmålet

1: Hvilket 1080ti-kort velger man? Det ligger så mange ute. Skal handle fra komplett.

2: Merker jeg forskjell på de kortene med min setup?

 

CPU           Core i5 4690K 3,5GHz (oc til 4,5)

RAM:         Vengeance LP 16GB 1600MHz

Mobo:        MSI Z97 GAMING 5
GFX: SLI:  KFA2 GeForce GTX 970 OC - 4GB GDDR5

Skjerm: Acer XG720

 

Spiller/prøver alt som er nytt. Mange spill støtter ikke SLI og derfor ønsker jeg å bytte.

Endret av Dernhelm
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor kjøpte du en freesync monitor hvis du skal ha deg nvidia skjermkort?

 

1080 TI er kongen på haugen, så det er jo klart et kanon kort. Bare litt dumt at du ikke får synkronisert FPS og refreshrate :(

 

Jeg kjøpte "den perfekte PC-pakke" her for noen år siden og fulgte den setupen. Når det er sagt, motsetningen til freesync er gsync?

Lenke til kommentar

 

Ja. Sånn det er nå så er det gsync til NVIDIA og freesync til AMD. Ikke at man mååååå ha en av de, men alt hjelper jo. Så slipper man tearing.

 

 

Flott! Går ut ifra at Betroz sitt forslag til kort ikke er noe du reagerer sterkt på?

 

 

Jeg reagerer ikke sterkt på det .. 1080 TI er det beste kortet som finnes per nå, men du vil nok ende opp med litt tearing, fordi det ikke er sync mellom FPS som maskinen din gir og oppdateringsfrekvensen til monitoren. Nå er det ikke sikkert du oppdager tearing, og vi har alle spilt i maaaaange år uten mulighet for slik sync.

 

Så det blir litt opp til deg. Har man freesync så er det nok mange som mener at man bør kjøpe AMD skjermkort. Nå er det desverre slik at i high-end markedet så er ikke AMD de råeste. Vega RX 64 som er det beste å få tak i er ikke et enormt godt kjøp egentlig, så det suger jo litt. Siden du har en 2560*1440/144 monitor så bør du ha mest mulig trøkk i bua hvis du er FPS-junkie. 

 

Så bottom line må bli: Vil du ha mest mulig FPS så kjøp 1080 TI og så får du heller klare deg uten sync. Reagerer du sterkt på tearing så må du enten bytte skjerm eller kjøpe et AMD kort.

Endret av Kyrre S.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Føler ikke jeg har noe forhold til AMD-kortene, for min del føles det rett å kjøpe et TI-kort deretter oppgradere en annen "PC-del" i neste omgang. Mulig det vil bli skjerm. Det er vel snakk om detaljer her, hvis jeg ikke allerede har vært plaget med tearing så vil det ikke bli noe værre nå?

 

Edit* Kyrre S sa egentlig det jeg tenkte.

Endret av Dernhelm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...