Tors bror Skrevet 1. mars 2002 Del Skrevet 1. mars 2002 Min Pentium III 700 Mhz er gammeldags men har klart DVD-avspilling utmerket, klare bilder osv. Men av og til har det vært litt hakkete, særlig når kamera sveiper over noe, filmer store objekter i bevegelse osv. Og man kan legge merke til en slags pulserende effekt i mørke områder til tider, det ser nesten ut som det er tegnet. På store objekter som filmes skjevt og dermed har mange "ulike" farger kunne man også tidvis se et "skille" mellom de ulike gråtonene. Jeg understreker at dette er detaljer, sånn det står her kan det jo virke som det er elendig bilde, men det er klart og fint(og langt overlegent de dårlige TV-signalene mine). Så kjøpte jeg et Hollywood Plus-kort som alle skryter sånn av, og installerte det. Likevel kan jeg ikke se noen enorm forskjell. Jovisst er det mer glidende og naturlig enn før, men f.eks ved et snurrende romskip i StarTrek kan man se disse hakkete rytmene (hvis man ser passe nøye etter). Og i Being John Malcowich kan man fremdeles se disse pulserende effektene i mørket, plutselig er det som det blir gradvis mørkere med 1/2 sekundsintervall (særlig i scene 14, den mørke veggen rundt middagsbordet). Som sagt her har jeg finstudert litt, men trodde da at Hollywooden skulle kunne fikse det prosessoren min ikke klarte å ta seg av? Vet ikke helt om jeg skal tolke det som om dataen gjør en god jbb fra før eller at dette kortet gjør en dårlig jobb. Kjører i 1024x768 med 75hz(filmen hakker helt på høyere oppfriskningsrate). Er det noen innstillinger som kan endres på her, og hva slags drivere er best? Hentet den nyeste W2K fra sigmatels hjemmesider og skulle jeg tro det var det optimale? Fulgte ikke med så mye forståelig dokumentasjon. Uansett er jo ikke et par hundrelapper dårlig for en TV-utgang da... Synes også å huske å ha lest noe om at man kan få kortet til å støtte avi-formatet også selv om det offisielt ikke gjør det. Noen som vet hvor man finner hjelpemidler for dette? [ Denne Melding var redigert av: Tors bror på 2002-03-01 16:11 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå