Gå til innhold

elkjøp?


Chosiso

Anbefalte innlegg

jeg har en telefon inne på verketed nå.

har vært der inne i lang tid nå!

de sa at det ble funnet fuktskade på den!!

og da gjelder ikke garantien.

den har vært aaaaaltfor lenge inne nå og begynner å bli ganske så sur på elkjøp nå!

hva skal jeg gjøre???

de kan jo ikke ha telefonen min der hele tiden!

de er så sykt treg!!!

kan ikke ha den der hele tiden!

ka skal eg gjøre??? :no:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

gå til dem å be å få den tilbake!

 

viss de har sendt den inn til ett verksted så tar dette foroftest noen dager )=

 

men du har rett til å få tlfen tilbake, blir vell kostende ca 150-200 kr for en forundersøkelse. og det er sant at garantien dett bort ved vannskade, pga dette ikke er en fabrikkfeil

Lenke til kommentar

Du bør komme deg til butikken snarest og kreve telefonen tilbake. Men vannskader gjelder ikke på garanti som sagt :no: , så da må du nok betale for reperasjonen(hvis de har reparert den da) + at elkjøp er meget trege på slike ting. De sender dem til produsenten, og da tar det ekstra lang tid siden de ikke har eget "verksted" for tingene deres. :(

Lenke til kommentar

har sikkert ikke reparert den )=

sjelden vannskade blir reparert, pga at tlf'en kan være herpa og veldig ustabil. og da kommer kunden innom etter to uker:

 

DU FIKSA NO MOBILEN MIN! I VIL HA NY EN! BETALTE NO ****** MEG 500KR !!!

 

veldig ubehagelig situasjon som sagt )

Lenke til kommentar

jeg har hatt feil på 3 mobiler fra elkjøp, hver gang jeg leverte dem inn sa de det tar rundt to uker så tok det 8 - 10 uker hver gang. og når det var fuktskade på en 3310 pga at jeg tok tlfen i regnet så sa de at de skulle sende den inn og se på den. (visste ikke at det var fuktskade da) og etter en stund fikk jeg plutselig beskjed om at hvis jeg skulle få den tilbake kosta det 300. jalla kundeservice de burde sagt fra på forhånd at det kosta penger å få den tilbake.

Lenke til kommentar

ja,

de sa at garantien ikke gjaldt og at vi måtte betale garantien!

men det godtok vi ikkje.

så vet ikke hva som skjer.

er f******* på elkjøp!

de er drit treg!

det er en 3510i.

fått låne samme.

men hadde jo tenkt å selg den men kan jo ikke gjøre det no<!

vis ikkje elkjop får fingen ut.

 

 

noen andre forslag``

Lenke til kommentar

En eller annen regel sier at de ikke kan kreve penger av deg for en slik undersøkelse, viss kunden ikke er gjort oppmerksom på kostnaden på forhånd! Dette sa de på Elkjøp Molde. På Commit Molde nektet de først, men måtte gi seg ettersom de innså at de ikke hadde noe de skulle sagt. Telefonen ble utlevert, uten at kunden måtte betale! :roll:

Lenke til kommentar

ett annet forslag er at nesten gang du kjøper tlf så styrer du unna elkjøp og de diverse andre billig kjedene. istedenfor betaler du heller noen hundre ekstra å kjøper tlfen din hos en forhandler som har verksted. MYE bedre kundeservice.

hos oss så tar det max 2-3 dager på en rep. naboen, elkjøp, sender inn til verksted i oslo og må dermed vente 10-12 arbeidsdager + postgang...

 

men ta å sjekk på vg eller dagbladet angående prisen du må betale. husker at en kunde kom innom for noen måneder siden med ett skriv fra der. stod dokumentert fra forbrukerrådet at du IKKE skulle betale for forundersøkelse viss tlfen var under 3 år(?)... dette var fordi at tlfen skulle faktisk tåle å bli 3 år og viss den ikke blei levde så lenge skulle ikke kunden lide for dette.

 

ta å sjekk den artikellen!

Lenke til kommentar
En eller annen regel sier at de ikke kan kreve penger av deg for en slik undersøkelse, viss kunden ikke er gjort oppmerksom på kostnaden på forhånd! Dette sa de på Elkjøp Molde. På Commit Molde nektet de først, men måtte gi seg ettersom de innså at de ikke hadde noe de skulle sagt. Telefonen ble utlevert, uten at kunden måtte betale! :roll:

sikkert meg du snakke om no!

viss du leverte inn tlfen din på elkjøp og de ikke informerte deg om dette, blir dette så klart på elkjøps sin kappe (=

 

jeg fakturerte sikkert elkjøp ;D de vet veldig godt at det er 150kr forundersøkelse (=

Lenke til kommentar

hadde du kjøpt forsikring på elkjøp hadde du ikke hatt noe problem... moren min skulle vaske klær så tok hun buksen min (som mobilen lå i) og vasket klærene.. 1 time senere kommer jeg hjem fra trening og leter etter mobilen.. så finner jeg den i lommen på buksen som ble vasket.. sendte inn til elkjøp fikk igjen ny mob.. men uten forsikring hadde jeg ikke fått en dritt igjen... synes de har god kontroll på elkjøp...

Endret av Cowbliss
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

nå jobber jeg faktisk for elkjøp og jeg har bare et par kommentarer.

 

for det første har ikke elkjøp eget versted som det tidligere har blitt nevn, derfor sender vi telefoner til sertifiserte verksted eller rett til nokia sitt eget servicesenter. dette tar som oftest noe tid, uavhengig av elkjøp. nå kan jeg ikke svare for alle butikkene, men ihvertfall på begge elkjøpbutikkene i bergen som jeg jobber på blir samtlige telefoner sendt avgårde til verksted senest to dager etter de er innlev (kommer ann på når verkstedet kommer å henter). etter dette har ikke elkjøp noe mer med servicen å gjøre før den kommer tilbake til oss. ettersom vi vet at ting tar tid i denne verden og med tanke på nye kjøpsloven så får kunder alltid (ihvertfall hos oss) låne en tlf i mellomtiden.

en service har egentlig ikke noe med oss å gjøre i det heletatt, det er en sak mellom kunde og leverandør.

 

jeg hører ofte sånne dumme ting som "alle telefonene jeg har kjøpt hos dere blir ødelagt! neste gang går jeg et annet sted!". forstår ikke folk at vi bare kjøper telefonene fra nokia, ericsson osv som alle andre? elkjøp LAGER ikke telefonene selv ;)

 

ofte vil det også lønne seg å gå rett på verkstedet med telefonen, det viser seg at dette ofte blir prioritert fremfor de telefonene de får inn fra steder som f.eks elkjøp, ikke spør meg hvorfor, men det skjer....

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...