Gå til innhold

iPhone 7 plus 128gb

clarke133

Anbefalte innlegg

Hei!

Det har seg slik at de nye prisene til apple på deres nyeste mobiltelefoner blir litt i dyreste alget for meg. Jeg har drevet å sett på finn etter iPhone 7 plus 128gb, men syntes folk tar veldig mye for en ett år gammel mobil. Folk legger seg jo opp mot nypris. Hva ville dere sagt en iPhone 7 plus 128gb bør koste, brukt med kvittering og relativt bra stand? Noen erfaringer med å kjøpe brukt iPhone på finn.no?

På forhånd, takk for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9

Den koster 8600 på Eplehuset, så jeg tipper at den vil ligge rundt 6000 brukt. Det kommer helt an på hva du klarer å forhandle deg til. Jeg har nylig solgt et par 6S 128 GB nylig og måtte ned i 4000 for å bli kvitt dem. Jeg vurderer å selge en 7+ 256 GB og får kanskje 7000 for den.

Lenke til kommentar

Den koster 8600 på Eplehuset, så jeg tipper at den vil ligge rundt 6000 brukt. Det kommer helt an på hva du klarer å forhandle deg til. Jeg har nylig solgt et par 6S 128 GB nylig og måtte ned i 4000 for å bli kvitt dem. Jeg vurderer å selge en 7+ 256 GB og får kanskje 7000 for den.

Er kanskje interessert i den 256gb versjonen du har :) Ta kontakt hvis du bestemmer deg for å selge.

Lenke til kommentar

Folk på finn er jo helt umulig å forholde seg til. Folk selger jo iPhone 7 plus 32gb til 7000 (nypris er 7500), og andre blir fornærmet med bud på 5000.. Tror virkelig folk at de skal få solgt 1 år gamle mobiler for nesten nypris? Greit nok, de skal ha iPhone 8, men du kan jo ikke forvente å nesten opptjene 100% av prisen på et bruktsalg..

Lenke til kommentar

Folk på finn er jo helt umulig å forholde seg til. Folk selger jo iPhone 7 plus 32gb til 7000 (nypris er 7500), og andre blir fornærmet med bud på 5000.. Tror virkelig folk at de skal få solgt 1 år gamle mobiler for nesten nypris? Greit nok, de skal ha iPhone 8, men du kan jo ikke forvente å nesten opptjene 100% av prisen på et bruktsalg..

Du kan jo se hvor mange måneder enkelte har annonsen ute uten å få solgt. Å ha det travelt med å kjøpe noe er ikke tingen.

Mye urealistiske utropspriser på finn på mange ting innen forbruker elektronikk som pc,mobil,etc

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Du kan jo se hvor mange måneder enkelte har annonsen ute uten å få solgt. Å ha det travelt med å kjøpe noe er ikke tingen.

Mye urealistiske utropspriser på finn på mange ting innen forbruker elektronikk som pc,mobil,etc

Ja, får bare smøre meg med tålmodighet. Problemet er jo at 95% av annonsene er helt urealistiske priser. Får surem eldinger om at jeg kommer med skambud når jeg spør om 30% reduksjon av nypris.

Lenke til kommentar

Ja, får bare smøre meg med tålmodighet. Problemet er jo at 95% av annonsene er helt urealistiske priser. Får surem eldinger om at jeg kommer med skambud når jeg spør om 30% reduksjon av nypris.

Noe av problemet er at de kan ha kjøpt ved høyere dollar kurs og har ikke insett at ny pris i dag er under eller tilnærmet deres kjøpspris faktisk iberegnet fratrekk for alder (utfra dems kjøpt tidspunkt).

Lenke til kommentar

Tviler. Er snakk om veldig mange annonser. Ser ikke for meg at alle de er kjøpt i utlandet.

Høy dollarkurs gir økte priser i Norge på Apple produkter.

F.eks så gikk et nvidia grafikk kort opp med ett tusen NOK fra en uke til neste som resultat av kun kurs USD<->NOK når vi skulle kjøpe et 980 kort for en stund tilbake (vare i 5-6000 kr sjiktet)

Med en iphone i 9-10000kr sjiktet blir utslaget enda større sett samme kusforhold/endring som ved tilfellet over.

Sier ikke det "er slik" i de tilfeller du ser på finn akkurat nå.

Men bare at mange av de som har kjøpt ved høy kurs og selger på finn.no eller andre plasser ikke tar til seg fakta at de må betrakte "både" verditap og redusert nyprise p.d.d som resultat av kursendringer sett opp i mot da "de kjøpte sin vare".

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Tviler. Er snakk om veldig mange annonser. Ser ikke for meg at alle de er kjøpt i utlandet.

F.eks så gikk et nvidia grafikk kort opp med ett tusen NOK fra en uke til neste som resultat av kun kurs USD<->NOK når vi skulle kjøpe et 980 kort for en stund tilbake (vare i 5-6000 kr sjiktet)

Med en iphone i 9-10000kr sjiktet blir utslaget enda større sett samme kusforhold/endring som ved tilfellet over.

Men bare at mange av de som har kjøpt ved høy kurs og selger på finn.no eller andre plasser ikke tar til seg fakta at de må betrakte "både" verditap og redusert nyprise p.d.d som resultat av kursendringer sett opp i mot da "de kjøpte sin vare".

Ja, er enig i det du sier der. Men når det ligger ute en 10mnd gammel mobil for 8000, når nypris er 8498,-, uansett hvior mye man snur og vender på det, så er det absurd.

Lenke til kommentar

Vi snakker jo her om nypris. Vil han ha 30% av nypris er det jo den summen folk som kjøpte det betalte for den i kroner. Har ingenting dollaren å gjøre. 

Lenke til kommentar

Vi snakker jo her om nypris. Vil han ha 30% av nypris er det jo den summen folk som kjøpte det betalte for den i kroner. Har ingenting dollaren å gjøre. 

Jo hvis "vedkommendes innbildte" definisjon nypris er f.eks basert på nyprisen for ~ 10 måneder siden da dollar kursen var 1NOK høyere enn idag .

Varer kjøpes til Norge i Euro eller Dollar (USD for Apple produkter) på vareinnkjøps tidspunket til en norsk distributør. Utsalgspris i Norge i Norske kroner er selvsagt da svart avhengig av valutrakurs.

Men som alt sagt flere ganger . De som selger Iphoner til nesten nypris (ref ny pris eller tilbud i Norske butikker til dags dato) kan skylde seg selv om de ikke får napp.

Jeg prøver bare å si at de kan være kjøpt inn til en langt høyere pris for 1 år siden (og kanskje enda høyere pris grunnet svak Norsk krone).

mwwhdt.jpg

På ingen måte forsvarer disse "selgerene".

Apple produkter (nyere iphones og Macs) holder seg veldig godt i pris som brukt jamført med andre forbruker elektronikk . Det er fakta 

Mitt tips:

Kjøp flunkendes ny når noen har tilbuds priser.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Da forrige iPhone ble lansert var kursen på 8,18. Uansett har ikke dette noe å si. Du gjør en feilslutning. Det er ikke slik at Apple automatisk setter ned prisen på grunn av dollarendringer. Dette ser man igjen år etter år. Hva som er relevant er hva mobilen koster i Norge. Det er ikke slik at vi forbrukere har fri tilgang til å kjøpe iPhone i USD. Og til sist er det faktisk tilbud og etterspørsel som avgjør pris på Finn. Av en eller annen grunn holder brukte iPhoner seg helt sykt godt i pris i Norge, sammenlignet med mange andre land i Europa - selv om utsalgsprisen er ganske så lik.

Lenke til kommentar

Apple, sammen med de fleste andre bedrifter og selgere, priser varene sine etter det de tror folk er villig til å betale for den.

Om du synes det er urettferdig eller for dyrt så er du antakeligvis i et mindretall i forhold til gruppen kjøpere og får enten velge et annet og billigere produkt eller spare mer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...