Borger___ Skrevet 14. september 2017 Del Skrevet 14. september 2017 Noen som har erfaringer eller synspunkter på import av hybrid bil fra Sverige? Noe å hente på pris (kalkulator på nett?) Utfordringer ift. service/garanti osv.? Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 14. september 2017 Del Skrevet 14. september 2017 Pass opp for svenske biler, de brenner jo som bare det... Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 15. september 2017 Del Skrevet 15. september 2017 Tviler på at det er lønnsomt Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 15. september 2017 Del Skrevet 15. september 2017 Vi kjøpte akkurat en bruktimportert BMW 225xe fra en forhandler i Norge. Kom fra Bilia Sverige og hadde kjørt som demobil der. Pass på at du får med DAB Lenke til kommentar
Borger___ Skrevet 17. september 2017 Forfatter Del Skrevet 17. september 2017 Testet kalkulator på Aurid Hybrid stasjonsvogn, kom på nesten 40K i avgifter.. drøyt. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 17. september 2017 Del Skrevet 17. september 2017 Regnet du på brutto eller netto prisen? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 17. september 2017 Del Skrevet 17. september 2017 Testet kalkulator på Aurid Hybrid stasjonsvogn, kom på nesten 40K i avgifter.. drøyt. For motorvogner som benytter stempeldrevet forbrenningsmotor i kombinasjon med elektrisk motor (hybridbiler), inngår verken effekten knyttet til den elektriske motoren eller vekten av elektromotor og batteripakke i avgiftsgrunnlaget. Ga du riktige tall til kalkulatoren? Lenke til kommentar
Borger___ Skrevet 17. september 2017 Forfatter Del Skrevet 17. september 2017 http://prntscr.com/gmab9t Testet kalkulator på Aurid Hybrid stasjonsvogn, kom på nesten 40K i avgifter.. drøyt. For motorvogner som benytter stempeldrevet forbrenningsmotor i kombinasjon med elektrisk motor (hybridbiler), inngår verken effekten knyttet til den elektriske motoren eller vekten av elektromotor og batteripakke i avgiftsgrunnlaget.Ga du riktige tall til kalkulatoren? Tydeligvis ikke.. Prøver på nytt: http://prntscr.com/gmab9t , men jeg aner ikke hva bilen veier uten batteri og el-motor.. Forslag? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 17. september 2017 Del Skrevet 17. september 2017 Nei, dette er et stort problem når man skal beregne engangsavgiften på hybridbiler selv. Jeg tror Auris Hybrid stasjonsvogn med 83g/km co2-utslipp har engangsavgift som ny på 31996 (kalkulert vekt ca 1228kg). Det finnes en versjon med 92g/km. Den skal ha 42946 i engangsavgift som ny (kalkulert vekt ca 1268kg. Jeg vet ikke hvor du fant 87g/km fra, kanskje en eldre modell? Tallene over er for siste modell. Lenke til kommentar
Borger___ Skrevet 17. september 2017 Forfatter Del Skrevet 17. september 2017 Usikker, fant det på nett en plass, men det er 2014 eller 2015 som er aktuiell, og etter å ha lest et par tester så der jeg nå at de er oppført med 92g. Hvor fant du dine tall? Vet ikke helt hvordan du har fått 43K i engangsavgift (?) hvilken årsmodell er du på da? Å hvordan kalkulerte du deg frem til fratrekket på motor? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 17. september 2017 Del Skrevet 17. september 2017 Jeg fant 2017-engangsavgiften for ubrukte Auris på bilnorge og regnet ut hvilken vekt det tilsvarte. Lenke til kommentar
Borger___ Skrevet 18. september 2017 Forfatter Del Skrevet 18. september 2017 Jeg fant 2017-engangsavgiften for ubrukte Auris på bilnorge og regnet ut hvilken vekt det tilsvarte. Link? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 18. september 2017 Del Skrevet 18. september 2017 Det er bare de modellene som var i salg som fabrikknye når artikkelen ble publisert som står oppført på den siden. http://www.bilnorge.no/artikkel.php?aid=46814 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå