Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hybrid import fra Sverige - Erfaringer?

Borger___

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Testet kalkulator på Aurid Hybrid stasjonsvogn, kom på nesten 40K i avgifter.. drøyt.

For motorvogner som benytter stempeldrevet forbrenningsmotor i kombinasjon med elektrisk motor (hybridbiler), inngår verken effekten knyttet til den elektriske motoren eller vekten av elektromotor og batteripakke i avgiftsgrunnlaget.

Ga du riktige tall til kalkulatoren?

Lenke til kommentar

http://prntscr.com/gmab9t

Testet kalkulator på Aurid Hybrid stasjonsvogn, kom på nesten 40K i avgifter.. drøyt.

For motorvogner som benytter stempeldrevet forbrenningsmotor i kombinasjon med elektrisk motor (hybridbiler), inngår verken effekten knyttet til den elektriske motoren eller vekten av elektromotor og batteripakke i avgiftsgrunnlaget.

Ga du riktige tall til kalkulatoren?

Tydeligvis ikke.. Prøver på nytt: http://prntscr.com/gmab9t , men jeg aner ikke hva bilen veier uten batteri og el-motor.. Forslag?

Lenke til kommentar

Nei, dette er et stort problem når man skal beregne engangsavgiften på hybridbiler selv.

Jeg tror Auris Hybrid stasjonsvogn med 83g/km co2-utslipp har engangsavgift som ny på 31996 (kalkulert vekt ca 1228kg).

Det finnes en versjon med 92g/km. Den skal ha 42946 i engangsavgift som ny (kalkulert vekt ca 1268kg.

Jeg vet ikke hvor du fant 87g/km fra, kanskje en eldre modell? Tallene over er for siste modell.

Lenke til kommentar

Usikker, fant det på nett en plass, men det er 2014 eller 2015 som er aktuiell, og etter å ha lest et par tester så der jeg nå at de er oppført med 92g. 

Hvor fant du dine tall? Vet ikke helt hvordan du har fått 43K i engangsavgift (?) hvilken årsmodell er du på da? Å hvordan kalkulerte du deg frem til fratrekket på motor?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...