Gå til innhold

Speilkabinett


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Fikk en super idè (tror jeg) etter at jeg så karamba sitt kabinett med speilfliser innvendig.. ( her )

 

Er det mulig å kjøpe ganske store speil som ikke knuser så lett, ca 50x30cm, og lime på fronten/sidene på kabinettet ? med litt jobb kan vel det bli fett ?

Hvor få tak i speil ?

 

 

Thx

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selvfølgelig er det mulig ;)

Spørsmålet er om det kommer til å bli fint, men det er selvfølgelig din sak.

 

Speil kan du vell lettest skaffe gjenom din lokale vvs-butikk.

Eller kanskje du har et gammelt stort speil hjemme, som du kan "låne" :D

 

Lykke til i hvertfall

Lenke til kommentar

Tror kanskje at speil med plexi over vil bli en litt tung og komplisert løsning. Glass vil være litt ustabilt og vanskelig håndterlig tror jeg mht festing til resten av maskina. Alt vil jo gå med litt kløkt og godt pågangsmot, men jeg tror det vil være lettere med plexi med speil-effekt.

Lenke til kommentar

kjøp deg ett plexikabinett som byggesett, og dra på biltema eller andre bilrekvisitabutikker og kjøp speilfilm. så legger du den på før du monterer kabinettet... blir nok det enkleste, samt at det blir litt tøft hvis du har lys inni kabinettet. da ser den ut som en speilkloss før du slår på lyset å ser innmaten.

Lenke til kommentar
kjøp deg ett plexikabinett som byggesett, og dra på biltema eller andre bilrekvisitabutikker og kjøp speilfilm. så legger du den på før du monterer kabinettet... blir nok det enkleste, samt at det blir litt tøft hvis du har lys inni kabinettet. da ser den ut som en speilkloss før du slår på lyset å ser innmaten.

Det hørtes sinnsykt fett ut! Helt enormt egentlig :D

 

MEN, vil man se PC delene så godt igjennom en slik speilfilm? Selv med ganske sterke lys altså? Ingen som har sett en slik casemod før vel? Snakker vi en NY casemod her?

Lenke til kommentar
kjøp deg ett plexikabinett som byggesett, og dra på biltema eller andre bilrekvisitabutikker og kjøp speilfilm. så legger du den på før du monterer kabinettet... blir nok det enkleste, samt at det blir litt tøft hvis du har lys inni kabinettet. da ser den ut som en speilkloss før du slår på lyset å ser innmaten.

på bit-tech, så er det blitt gjort på ei kasse (kun litt da..) og jeg var fektisk inne på ideen engang.. men det var før jeg kom over ett scorpio til 400balls, med flunke nu fanbus...

Lenke til kommentar

Har sett speil kabinettet du har lyst å lage, jeg såg ikke selveste maskinen i begynnelsen, for speil effekten og finishen var så sinnsykt bra at eg trodde bare så på veggen, så gale var det! da trodde jeg maskinen bare bestod av et deksel, siden den var åppnet og man så cd-rommene o.l.

 

Det var tøft! Gjør som karamba, og få til kule brytere i speil også, skal gå så bra atte =)

Lenke til kommentar

Ah. En Chromet Kasse hadde vært noe det. Hvor mye koster noe slikt da?

 

Vet ikke hva det koster, men jeg har funnet en plass der de gjør det, Centrum fornikling. Sjekk det og fortell! Jeg liker jo blanke ting, så jeg får nok bruk for det en dag... ;) Mitt neste kabinett vil nok sikkert være litt inspirert av 50-talls biler (masse crom og blank lakk!)

Håhå. De har mye gøy i Oslo ser jeg, synd jeg er av bergensbyrd eller noe slikt. Anyways, jeg får kikke videre. Nå i den nærmeste fremtiden er det muligheter for at jeg får fatt i flere kasser og flere hovedkort og slikt, så kanskje jeg kan begynne med en slik Chromsak.

 

Forøvrig, når jeg tar basis i det du gjorde på det første kabinettet du viste oss (har du gitt det noe navn enda forresten), så må jeg ærlig innrømme at jeg ser frem til å se hva du kan få ut av en slik en blank og skinnende tankegang.

 

Stå på!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...