Gå til innhold

Strøk på oppkjøringen :(

A46N

Anbefalte innlegg

Strøk sjæl første gangen, kjørte for sakte på en smal, bratt grusvei :huh:

Men man lærer av alt, og det går nok bedre første gang!

Tror helt ærlig der har mye med sensor å gjøre.

Første gang jeg kjørte opp sa sensor ingenting, og jeg strøk.

Andre gangen stopper hun bilen 5 (!!!) ganger før jeg gjordet det, og

jeg besto.

Fortalte sensor deg hvorfor du strøk første gangen? Og hvorfor du ikke strøk andre gang selv om du stoppet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Strøk sjæl første gangen, kjørte for sakte på en smal, bratt grusvei :huh:

Men man lærer av alt, og det går nok bedre første gang!

Tror helt ærlig der har mye med sensor å gjøre.

Første gang jeg kjørte opp sa sensor ingenting, og jeg strøk.

Andre gangen stopper hun bilen 5 (!!!) ganger før jeg gjordet det, og

jeg besto.

Fortalte sensor deg hvorfor du strøk første gangen? Og hvorfor du ikke strøk andre gang selv om du stoppet?

Han mente at jeg kjørte for sakte i forhold til situasjonen, og at det kunne ha irritert de ikke-eksisterende sjåførene bak meg. Husk at de har mye fokus på trafikkavikling!

Andre gangen mente hun at jeg måtte passe på å bremse før jeg klutchet (newby-mistake at my side), og ville ha en liten læringsrunde om det før jeg fikk vite resultatet, men så sa hun at det ikke var så viktig at jeg skulle stryke pga. det 

Lenke til kommentar

Jeg hadde oppkjøring i dag i Drøbak, jeg har kjørt i 2 år og selv kjørelæreren min mener at jeg kjører kjempe bra og at det ikke er noe å stresse for bare vær litt skjerpet. Men........ plutselig ved E6 kom det en ambulanse med sirener fra motgående felt og jeg stoppet ikke slik at sensor måtte bryte inn. Hvorfor måtte det skje idag :( i tillegg mente han at jeg lå altfor nær bilen foran på motorveien en gang selv om jeg kjørte forbi den. Strøk på grunn av disse to tingene og har ny oppkjøring om 5 uker. Er så lei meg for ay jeg gjore disse dumme feilene selv om jeg kjører bra. Trenger virkelig trøst :(

I trafikkreglene står det at trafikant skal gi fri veg for utrykningskjøretøy når føreren varsler med blinkende blått lys, og om nødvendig stanse. Var det nødvendig å stanse? Eller kunne ambulansen fint kjøre uten at du stoppet? Hadde påklagd vedtaket om det ble lagt stor vekt på at du ikke stoppet, og om det ikke var nødvendig å stoppe når den kom motgående. 

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Det er ikke noe fasitsvar på hva man skal gjøre når man møter en ambulanse. Men tanken er at dersom man møter en ambulanse på vei med møtende trafikk bør man legge seg ut til siden og om nødvendig stoppe slik at man gir ambulansen bedre plass og større marginer. På den måten kan ambulansen holde en større fart uten at det blir uforsvarlig. I praksis ser jeg an farten til ambulansen og om den også bruker sirener. Sirener ser jeg på som ett tegn om å gi ambulansen mest mulig plass. 

Jo, det er et fasitsvar: Trekk til siden, slipp forbi. Om du må stoppe, så stopper du. Er det 4felt å du ikke trenger å stoppe, så blink til høyre og senk farten. Ser du en tidlig, trekk til høyre. Kommer de "plutselig", har du ikke brukt speilene nok. Varsle gjerne medtrafikkanter med fjernlys og blinklys.

Her i byen bruker de helst sirener om folk ikke har sett de blinkende blå lysene på taket, og de blinkende fjernlysene....... (HEI, FLYTT DEG!)  Samt i tuneller, for å gi tidlig varsel til bilistene foran..

Endret av Caddy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...