Gå til innhold

Strøk på oppkjøringen :(

A46N

Anbefalte innlegg

Jeg hadde oppkjøring i dag i Drøbak, jeg har kjørt i 2 år og selv kjørelæreren min mener at jeg kjører kjempe bra og at det ikke er noe å stresse for bare vær litt skjerpet. Men........ plutselig ved E6 kom det en ambulanse med sirener fra motgående felt og jeg stoppet ikke slik at sensor måtte bryte inn. Hvorfor måtte det skje idag :( i tillegg mente han at jeg lå altfor nær bilen foran på motorveien en gang selv om jeg kjørte forbi den. Strøk på grunn av disse to tingene og har ny oppkjøring om 5 uker. Er så lei meg for ay jeg gjore disse dumme feilene selv om jeg kjører bra. Trenger virkelig trøst :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bedre å stryke enn å drepe deg selv og andre. Forbikjøringer kommer med erfaring. Om to år kommer du til å le av posten din, hvis du husker på all oppførselen du har i trafikken i dag.   :) 

Vet ikke om dette gjelder alle kjøreskoler, men vi lærte at vi skulle legge oss ut laangt bak bilen foran oss. Dette var for å kunne legge oss inn i feltet igjen trygt og rolig i tilfelle forbikjøringen ikke gikk. Svært få gjør dette i praksis (meg inkludert), og det er derfor forbikjøringer er flinke til å være årsak til ulykker.

Endret av skycharizards
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er bare sånn livet er. Du får flere sjanser, du er ikke kriminell. Slapp av. Ta det som en lærende erfaring, og gå videre. Nå vet du hva du skal gjøre neste gang. Det er en del av å lære å kjøre. Nå vet du også at mange er heldige og uheldige med oppkjøring. Det kan være ekstremt sjeldne ting, man kanskje opplever 2-3 ganger i løpet av ett års kjøring, som feller en på oppkjøring. Det blir som å spille på hest, man taper oftest, men når man vinner, så vinner man en del.

Så bare nyt tiden i mellomtiden og prøv igjen om 5 uker.

Folk som ikke møter deg med empati har aldri hatt uflaks i livet sitt, de har bare sklidd igjennom alt, og har ikke peiling på hva livet dreier seg om.

Lenke til kommentar

Bedre lykke neste gang!

Kan jeg spørre hvor hen du møtte ambulansen, og hvor hen du gjorde forbikjøringen?

Kjørte E6 mot Drammen, jeg skullr kjøre inn i tunnelen og ambulansen var på på vei ut av tunnelen. Litt usikker på hvor forbikjøringen skjedde, men det var på motorveien et eller annet sted ved Vestby :)

Lenke til kommentar

Det er bare sånn livet er. Du får flere sjanser, du er ikke kriminell. Slapp av. Ta det som en lærende erfaring, og gå videre. Nå vet du hva du skal gjøre neste gang. Det er en del av å lære å kjøre. Nå vet du også at mange er heldige og uheldige med oppkjøring. Det kan være ekstremt sjeldne ting, man kanskje opplever 2-3 ganger i løpet av ett års kjøring, som feller en på oppkjøring. Det blir som å spille på hest, man taper oftest, men når man vinner, så vinner man en del.

Så bare nyt tiden i mellomtiden og prøv igjen om 5 uker.

Folk som ikke møter deg med empati har aldri hatt uflaks i livet sitt, de har bare sklidd igjennom alt, og har ikke peiling på hva livet dreier seg om.

Takk skal du ha, føler meg bedre nå :)

Lenke til kommentar

Bedre lykke neste gang!

Kan jeg spørre hvor hen du møtte ambulansen, og hvor hen du gjorde forbikjøringen?

Kjørte E6 mot Drammen, jeg skullr kjøre inn i tunnelen og ambulansen var på på vei ut av tunnelen. Litt usikker på hvor forbikjøringen skjedde, men det var på motorveien et eller annet sted ved Vestby :)

Er ikke det 4-felt med midtdeler? Hvorfor skal man stoppe opp da, om ambulansen var i motgående?

Lenke til kommentar

Hvis det er noe trøst, strøk jeg 3 ganger. En av gangene rygget jeg på en gjerde. :p Var trafikkarbeid på stedet, og jeg fikk panikk fordi jeg trodde jeg måtte snu på en trang plass ettersom jeg synes det var alt for smalt, så jeg trodde jeg ikke skulle få plass til bilen. Jeg blacka helt ut. Hadde skikkelig angst for oppkjøring, og stolte ikke på meg selv og valgene jeg tok.

Nå ler jeg bare av å tenke på de gangene jeg strøk, i hvertfall av den episoden jeg fortalte nå. Jeg er mye tryggere etter 2 år med lappen, og stoler på de valgene jeg selv tar.

Veldig kjedelige penger, men du klarer det nok til slutt! :) Bare vent til du kjører bil uten at noen forteller deg åssen du skal kjøre (med unntak av mor), den følelsen er helt magisk! :D

Lenke til kommentar

Bedre lykke neste gang!

Er ikke det 4-felt med midtdeler? Hvorfor skal man stoppe opp da, om ambulansen var i motgående?

Jeg lurer også på hvorfor du skulle stoppe? uavhenging av om det er midtdeler eller ikke, så kom han da i motgående kjørefelt?

Lenke til kommentar

Bedre lykke neste gang!

Afaik går det ingen "E6 mot drammen". Mulig han mener Rv23 fra Drøbak, retning Drammen. Da gir det mer mening med tanke på at ambulansen kom i motgående. 

Lenke til kommentar

Var det andre biler på veien, enn den ambulansen?

Så lenge du ikke er til hinder så har du ingen grunn til å stoppe, du kan derimot blinke til høyre som tegn på at du har sett de

Ja, det var biler foran ambulansen, den hadde vei til å kjøre forbi. Jeg hindret ikke ambulansen engang, men jeg hadde plikt til å stoppe.

Lenke til kommentar

Bedre lykke neste gang!

Afaik går det ingen "E6 mot drammen". Mulig han mener Rv23 fra Drøbak, retning Drammen. Da gir det mer mening med tanke på at ambulansen kom i motgående.

Ja, det stemmer :/

Lenke til kommentar

Så lenge du ikke er til hinder så har du ingen grunn til å stoppe, du kan derimot blinke til høyre som tegn på at du har sett de

Ja, det var biler foran ambulansen, den hadde vei til å kjøre forbi. Jeg hindret ikke ambulansen engang, men jeg hadde plikt til å stoppe.

Hvor står det at en har plikt til å stoppe?

Lenke til kommentar

Hvor står det at en har plikt til å stoppe?

Sensor mente at jeg hadde plikt til å stoppe, det var derfor jeg strøk

Lenke til kommentar

Det er ikke noe fasitsvar på hva man skal gjøre når man møter en ambulanse. Men tanken er at dersom man møter en ambulanse på vei med møtende trafikk bør man legge seg ut til siden og om nødvendig stoppe slik at man gir ambulansen bedre plass og større marginer. På den måten kan ambulansen holde en større fart uten at det blir uforsvarlig. I praksis ser jeg an farten til ambulansen og om den også bruker sirener. Sirener ser jeg på som ett tegn om å gi ambulansen mest mulig plass. 

Lenke til kommentar

Strøk sjæl første gangen, kjørte for sakte på en smal, bratt grusvei  :huh: 
Men man lærer av alt, og det går nok bedre første gang!
Tror helt ærlig der har mye med sensor å gjøre.
Første gang jeg kjørte opp sa sensor ingenting, og jeg strøk.
Andre gangen stopper hun bilen 5 (!!!) ganger før jeg gjordet det, og

jeg besto. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...