Gå til innhold

PC og PROGRAMVARE for videoredigering?

Anbefalte innlegg

Er ny når det gjelder videoredigering og ønsker gode råd. Skal kjøpe/bygge opp ny PC til dette formålet og vi ha råd både når det gjelder maskinvare og programvare. Ønsker å kunne redigere gamle VHS og HI8 filmer i tillegg til nye digital videoer. Selvsagt vil jeg gjerne kunne brenne ut resultat på CD og/eller DVD plater.

Er det noe spesielt firma jeg bør ta kontakt med?

Hvilke maskinvare bør jeg bruke?

Hvilke programvare bør jeg bruke?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei Spir.

Jeg vet at f.eks. VideoUtstyr Norge sitter på nokså god kompetanse når det gjelder det å finne rett løsning. Mitt tips er derfor å ta kontakt med Arne på VideoUtstyr www.videoutstyr.no.

Det er også mange som har stilt nokså likt spørsmål som du stiller, så hvis du blar litt gjennom forumene kan du nok sikkert også plukke opp en del fornuftige kommentarer her og der.

Lykke til.

/Øystein :roll:

Lenke til kommentar

MAC. Tja. Adobe Premiere pro blir ikke laget til MAC. SÅ det kan vel hende flere og flere går bort fra MAC med årene.

Så skal man kanskje spille litt bilspill osv.

Kan være lurt å lese Minstekrev og anbefalt krav på programmene man skal bruke. Men de fleste PC'er i dag er jo ganske bra til det meste. Så putter man 15000 kr i hardware så skulle man komme langt. Da har jeg ikke tatt med skjermen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...