cdr Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Jeg er litt usikker på dette med DVD disker. Jeg tenker å kjøpe en DVD+brenner, men jeg er ikke sikker på om den støtter alle formater Jeg vet likninga for hvordan det er med format og disker, men når man ser på DVD-guiden her i HARDWARE, så ser man at man har presset betydlig mer inn i DVD-diskene enn 4,7GB. Støtter eksisterende DVD brennere slike formater, altså opp til 8GB? Hvis ikke så er det i såfall ganske bortkasta å kjøpe DVD brenner foreløpig!! Noen som kan gi meg et konkret svar på dette spørsmålet? thx! Lenke til kommentar
Lch Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Svaret er nei, slike brennere finnes ikke akkurat nå. Lenke til kommentar
sirius Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Er det tosidige DVD plater du tenker på ? (9.4Gb) Nye brennere vil vel brenne kunne disse uten å snu platen, men slike brennere fins ikke enda. Tosidige plater kan brukes i nåværende brennere hvis vi snur platen. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 duallayerbrennere er forventet etter jul. Du får vente med meg da Lenke til kommentar
cdr Skrevet 8. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2003 Det jeg lurte på var om DAGENS DVD BRENNERE støtter feks. http://www.hardware.no/guider/dvd/index2.html fra HARDWARES egne sider: DVD-5 Ensidig DVD med ett lag, som kan lagre opptil 4.38 GB. DVD-9 Ensidig DVD med to lag, som kan lagre opptil 7.95 GB. DVD-10 Tosidig DVD med ett lag, som kan lagre opptil 8.7 GB. DVD-18 Tosidig DVD med to lag, som kan lagre opptil 17 GB. Du har kanskje merket at dagens DVD-filmer inneholder bortimot 8GB. Jeg vet ikke helt om disse platene er rene video-plater, eller hvordan det henger sammen... ::Tosidig DVD med ett lag, som kan lagre opptil 8.7 GB:: Fra midt syn så ser i allefall denne platen ut som om den kan lagre 8,7 GB på ETT lag. Finnes disse platene, og/eller vil dagens DVD brennere støtte disse formatene som kommer i fremtiden? Jeg har store ambisjoner om å brenne DVD-filmer i fremtiden. Som sagt kan størrelsen på DVD-filmer varigjere. De fleste filmene tar over 5GB. Derfor er det ikke noe vits for meg å kjøpe en DVD brenner som ikke støtter fremtidens plater på over 5GB pr side. Noen som kan svare på dette?? Lenke til kommentar
TST Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Dårlig bruk av topic - inkl. caps. Stenges. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg