Gjest Marius B. Jørgenrud Skrevet 14. september 2017 Del Skrevet 14. september 2017 Windows 10 gir økt kontroll med hva applikasjonene kan gjøre Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 14. september 2017 Del Skrevet 14. september 2017 Hva med å legge til muligheten å nekte applikasjoner å minimere seg når man trykker på lukkeknappen? AtW 3 Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 14. september 2017 Del Skrevet 14. september 2017 En knapp for å skru av ALL telemetri i Win10 hadde vært enda bedre. Hva jeg gjør på PC'n har Microsoft ingenting med. Lenke til kommentar
Sandormen Skrevet 14. september 2017 Del Skrevet 14. september 2017 Tittelen 'Windows gir økt kontroll(...)' Gnek. Ye, right. Tror det ikke før jeg ser det, altså. Lenke til kommentar
Sandormen Skrevet 14. september 2017 Del Skrevet 14. september 2017 Tittelen 'Windows gir økt kontroll(...)' Gnek. Ye, right. Tror det ikke før jeg ser det, altså. Det blir vel strengt tatt bare flere popup-bokser for de dumme. -Som igjen stiller spørsmålet; "Skal jeg klikke godta, eller avbryt?" Huff. Lenke til kommentar
Georg Hamang Skrevet 14. september 2017 Del Skrevet 14. september 2017 En knapp for å skru av ALL telemetri i Win10 hadde vært enda bedre. Hva jeg gjør på PC'n har Microsoft ingenting med. Det har du helt rett i! Men innsamling av data gjør også at Microsoft kan forbedre Windows. Hvis du opplever krasj, kan Microsoft analysere hva som gikk galt og lage en fiks hvis dette er et Windows-problem. Uten data vil Microsoft famle i blinde etter feil i OS'et. Innsamling av personlig informasjon burde forbys med lov. EU burde lage et direktiv om dette, og straffe dem som smaler inn info om brukerne der brukerne ikke har gitt samtykke. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 15. september 2017 Del Skrevet 15. september 2017 Helt siden XP kunne windows sende en krasjrapport tilbake til "moderskipet" så helt blinde har de ikke vært før windows 10 og alikavel sitter vi fortsatt med systemer som akkumulerer søppel og må reinstalleres i ny og ne omtrent som det var på 90 tallet. 1 Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 15. september 2017 Del Skrevet 15. september 2017 Helt siden XP kunne windows sende en krasjrapport tilbake til "moderskipet" så helt blinde har de ikke vært før windows 10 og alikavel sitter vi fortsatt med systemer som akkumulerer søppel og må reinstalleres i ny og ne omtrent som det var på 90 tallet. Kommer an på hvor godt du tar vare på din Win10 install det. Jeg har ikke reinstallert siden Win10 kom ut, og det er raskt og stabilt fortsatt. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 15. september 2017 Del Skrevet 15. september 2017 Hordan tar du vare på din windows installasjon? Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 15. september 2017 Del Skrevet 15. september 2017 Hordan tar du vare på din windows installasjon? Ved å ikke ha masse bloatware installert, som mange folk har. Fjerne temp filer og sjekke at ikke unødvendige ting ligger i oppstarten til Windows. Ikke noe avansert altså, men de fleste gjør ikke dette engang. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 15. september 2017 Del Skrevet 15. september 2017 Har hatt litt mere dyptliggende problemer en dette for min del. Sånn som at filexplorer crasher i tide og utide blandt annet. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 15. september 2017 Del Skrevet 15. september 2017 Har hatt litt mere dyptliggende problemer en dette for min del. Sånn som at filexplorer crasher i tide og utide blandt annet. Virus? Win10 har vært helt stabil hos meg iallefall. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 15. september 2017 Del Skrevet 15. september 2017 Har hatt litt mere dyptliggende problemer en dette for min del. Sånn som at filexplorer crasher i tide og utide blandt annet. Virus? Win10 har vært helt stabil hos meg iallefall. Det er mange godt dokumenterte problemer med win10, feks at startmenyen forsvinner i kombinasjon med enkelte programmer/situasjoner, MS har ikke orket å gjøre noe med det dog. AtW Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 15. september 2017 Del Skrevet 15. september 2017 Jeg bruker Classic Start i Win10. Mye bedre enn stock startmeny ? Lenke til kommentar
nagina Skrevet 15. september 2017 Del Skrevet 15. september 2017 Det er vanesak, setter man noen minutter på det så går man ikke tilbake for å si det sånt. Lenke til kommentar
G Skrevet 16. september 2017 Del Skrevet 16. september 2017 Hordan tar du vare på din windows installasjon? Ved å ikke ha masse bloatware installert, som mange folk har. Fjerne temp filer og sjekke at ikke unødvendige ting ligger i oppstarten til Windows. Ikke noe avansert altså, men de fleste gjør ikke dette engang. Jeg synes minnehåndteringen ved åpne nettleserfaner uansett nettleservalg er horribelt i Windows 10. Det er fortsatt folk som surfer internettet med mindre mengder RAM + Win10 enn det jeg har av RAM på samme.. Lenke til kommentar
G Skrevet 16. september 2017 Del Skrevet 16. september 2017 (endret) Hordan tar du vare på din windows installasjon? Ved å ikke ha masse bloatware installert, som mange folk har. Fjerne temp filer og sjekke at ikke unødvendige ting ligger i oppstarten til Windows. Ikke noe avansert altså, men de fleste gjør ikke dette engang. Jeg kan være enig i at nettlesere kan være bloatware. Men, hva skal jeg surfe med i stedet for da? FTP, Veronica, Archie og liknende? Er ikke det å gå litt drøyt langt tilbake i tid? Endret 16. september 2017 av G Lenke til kommentar
Gjest Slettet-OvFPdyiZ Skrevet 20. september 2017 Del Skrevet 20. september 2017 En knapp for å skru av ALL telemetri i Win10 hadde vært enda bedre. Hva jeg gjør på PC'n har Microsoft ingenting med. Det har du helt rett i!Men innsamling av data gjør også at Microsoft kan forbedre Windows. Hvis du opplever krasj, kan Microsoft analysere hva som gikk galt og lage en fiks hvis dette er et Windows-problem. Uten data vil Microsoft famle i blinde etter feil i OS'et. Innsamling av personlig informasjon burde forbys med lov. EU burde lage et direktiv om dette, og straffe dem som smaler inn info om brukerne der brukerne ikke har gitt samtykke. Du mener som f.eks General Data Protection Regulation (GDPR)? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå