Reisegutt Skrevet 14. september 2017 Del Skrevet 14. september 2017 Heisann, jeg har en laptop som i dag plutsetlig bestemte seg for å slå seg av hver gang jeg slår den på, etter cirka 30 sekunder. Jeg rakk aldri å komme meg inn i Windows engang, så bare startup skjermen, før det skjer. Tenkte kanskje det var Windows problem, så prøvde å starte maskinen med Ubuntu Live CD, men maskinen slo seg av igjen, og det samme skjedde når jeg bootet med FreeDos. Jeg har i utgangspunktet batteriet i laptopen hele tiden, men har prøvd med og uten batteri, med samme resultat hver gang. Er det noen som har tips om hva som har gått galt? Hovedkort?! Takk for hjelp og tips! Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 14. september 2017 Del Skrevet 14. september 2017 Kommer du inn i BIOS/UEFI? Lenke til kommentar
Reisegutt Skrevet 14. september 2017 Forfatter Del Skrevet 14. september 2017 Kommer du inn i BIOS/UEFI? Ja, jeg kan åpne biosen...den slår seg ikke av så tidlig... Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 14. september 2017 Del Skrevet 14. september 2017 Får du opp temperaturer i bios? Lenke til kommentar
Reisegutt Skrevet 14. september 2017 Forfatter Del Skrevet 14. september 2017 Får du opp temperaturer i bios? Nei, jeg gjør ikke det (eldgammel bios tror jeg)... Nå stod maskina helt stille i 5 timer, demonterte den for å hente ut noe info fra en harddisk og satte den sammen igjen. Når jeg slo den på igjen holdt den ut i cirka 3-4 minutter før den slo seg av, og hvis jeg prøver igjen nå slår den seg av etter cirka ett minutt igjen. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 14. september 2017 Del Skrevet 14. september 2017 Slår den seg av visst du logger inn med sikkerhetsmodus aktivert? Du holder da inne shift når du trykker på avslutt Lenke til kommentar
Reisegutt Skrevet 14. september 2017 Forfatter Del Skrevet 14. september 2017 Slår den seg av visst du logger inn med sikkerhetsmodus aktivert? Du holder da inne shift når du trykker på avslutt Heisann, jeg har forsøkt å starteWindows i sikker modus, uten noen ting, men også da slår maskina seg av. Som jeg nevnte i spørsmålet er det ikke Windows avhengig helller... Om jeg starter Ubuntu Live CD eller FreeDos eller bruker for mye tid i biosen slår maskina også seg av. Det er derfor heller et tidspørsmål.... Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 14. september 2017 Del Skrevet 14. september 2017 Går viften? Høres ut som overoppheting Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 14. september 2017 Del Skrevet 14. september 2017 Er det noen som har tips om hva som har gått galt? Støv og hundehår har tettet igjen luftkjølingskanalene og/eller stoppet den lille kjøleviften med det resultat at CPU'en overopphetes og slår seg av for ikke å "smelte"? Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 14. september 2017 Del Skrevet 14. september 2017 (endret) Det kan høres ut som det er problemer med overoppheting. Har du sjekket om det er mye støv og dritt i maskina? Edit: Noen var visst litt før meg ja Endret 14. september 2017 av TheKims Lenke til kommentar
Reisegutt Skrevet 15. september 2017 Forfatter Del Skrevet 15. september 2017 Heisann, sjekka nå, og vifta beveger seg ikke i det hele tatt når jeg starter maskina. Sannsynligvis den som er kaputt da regner jeg med. Har bestilt en ny nå, så håperden kommer i løpet av en uka og da prøver jeg å bytte den ut! Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 15. september 2017 Del Skrevet 15. september 2017 Heisann, sjekka nå, og vifta beveger seg ikke i det hele tatt når jeg starter maskina. Sannsynligvis den som er kaputt da regner jeg med. Har bestilt en ny nå, så håperden kommer i løpet av en uka og da prøver jeg å bytte den ut! Da blir nok prosessoren alt for varm, og maskinen slår seg av for å ikke ta skade av dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå