Gilbert Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Forsøker å finne prosentandeler her, slik at jeg kan lage en graf: $s1 = mysql_result($ur,0,"s1"); // ANTALL STEMMER ALTERNATIV 1 AV 5 osv... $alt = $s1+$s2+$s3+$s4+$s5"; // ANTALL STEMMER TILSAMMEN $r1 = $s1/$alt; // $r1 = ANTALL PROSENT $s1 HAR Kan noen lære meg hvordan man regner i PHP? Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 $prosentdel=($alt/100)*$andel hvis jeg ikke husker feil. Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 9. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2003 (endret) men se her vettu, både 1*2/3, (1*2)/3, (3/2)*1 osv, alt blir jo det samme. så en tut på sindrem.com, og det var visst ikke mye å lære: $tall_1 + $tall_2 Legger sammen $tall_1 - $tall_2 Trekker fra $tall_1 * $tall_2 Ganger $tall_1 / $tall_2 Deler $tall_1 % $tall_2 Modulus Så enkelt var det... edit: og en kort titt i matteboka fra u.skolen forteller meg at total / 100 x del = prosenten. det var dagens gjennoppfriskning Endret 9. desember 2003 av fjartan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå