Gå til innhold

Pentium 2?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Så dere mener at et innebygd nForce2 holder for å oppnå 100 fps i CS? :cool: Eller skal jeg bare gå for å beholde det gamle skjermkortet hans? :)

Hvis du vil ha 100fps i CS så er nok flaskehalsen de 1500 kronene.

 

1. forslag: Bruk 1500kr på en generell oppgradering, og kjøp skjermkort og harddisk senere. Dette vil i det minste gjøre PC'n brukbar til generelle oppgaver.

2. forslag: Øk budsjettet til minst 2000 kr.

3. forslag: Dropp hele oppgraderingen og la PC'n dø sin naturlige død, og kjøp alt nytt når den er begravet.

 

Hvis du tar deg råd til et Nforce hovedkort: Kjøp 2x128MB ram i stedet for 1x256MB for å få litt bedre grafik-ytelse. Den integrerte grafikken er faktisk bedre enn Radeon 9200SE, og i hvertfall ørten ganger bedre enn det TNT-kortet.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Hvis du vil ha 100fps i CS så er nok flaskehalsen de 1500 kronene.

 

1. forslag: Bruk 1500kr på en generell oppgradering, og kjøp skjermkort og harddisk senere. Dette vil i det minste gjøre PC'n brukbar til generelle oppgaver.

2. forslag: Øk budsjettet til minst 2000 kr.

3. forslag: Dropp hele oppgraderingen og la PC'n dø sin naturlige død, og kjøp alt nytt når den er begravet.

Hehe, bra sagt...!

Lenke til kommentar

Dersom du kjenner noen som driver litt med datmekking er det jo godt mulig at noen sitter med et gammelt hovedkort de ikke bruker. Et VIA KT133A og en duron 700 kan du få for noen veldig små lapper... 300kr or so.. det er også mange som sitter med ram etter at de oppgraderte fra sd til ddr si 512mb sdram for 300. da har du 600kr du kan bruke på et skjermkort og for den prisen kan du få et geforce 2 GTS eller g3 ti200..

 

Da har du plutselig et system som yter bedre og som holder til cs..

Lenke til kommentar
Sier det nå, og jeg sier det igjen: Gidder ikke å bytte hovedkort og prossesor :realmad: ! Dessuten vet jeg at innebyggede skjermkort er helt bånn, så ikke kom med den :dontgetit: ! Det du kunne gjøre er å forandre litt på lista mi, men ikke å legge til nye ting :) Men klarer Pentium 2'en å håndtere alle de tinga? :cool:

la meg si det sånn.. seff er et integrert skjermkort bedre enn agp og pci.. hvorfor?

jo fordi det STÅR rett inn i hovedkortet.. noe som gir direkte overføring og raskere..

 

du skal minst opp i et 64 3d kort om du skal nå 100 fps i cs

med integrert så kan du stjele fra ramen slik at du får bedre 3d kort.

Lenke til kommentar
Sier det nå, og jeg sier det igjen: Gidder ikke å bytte hovedkort og prossesor :realmad: ! Dessuten vet jeg at innebyggede skjermkort er helt bånn, så ikke kom med den :dontgetit: ! Det du kunne gjøre er å forandre litt på lista mi, men ikke å legge til nye ting :) Men klarer Pentium 2'en å håndtere alle de tinga? :cool:

la meg si det sånn.. seff er et integrert skjermkort bedre enn agp og pci.. hvorfor?

jo fordi det STÅR rett inn i hovedkortet.. noe som gir direkte overføring og raskere..

 

du skal minst opp i et 64 3d kort om du skal nå 100 fps i cs

med integrert så kan du stjele fra ramen slik at du får bedre 3d kort.

Problemet med intregrerte skjermkort (grafikkbrikker) er nettop at de bruker systemminnet (hovedminnet) i PCen, dette gjør en slik løsning ganske treg i de fleste tilfeller og dette er noe man bør styre unna, men hvis man ikke stiller så gode krav til 3d-ytelse så...

 

Mens PCI og AGP-grafikkort har egen RAM på kortet, dette har ganske mye å si for grafikk-ytelsen.

Endret av [Protus]
Lenke til kommentar
' date='08/12/2003 : 20:12']
Sier det nå, og jeg sier det igjen: Gidder ikke å bytte hovedkort og prossesor :realmad: ! Dessuten vet jeg at innebyggede skjermkort er helt bånn, så ikke kom med den :dontgetit: ! Det du kunne gjøre er å forandre litt på lista mi, men ikke å legge til nye ting :) Men klarer Pentium 2'en å håndtere alle de tinga? :cool:

la meg si det sånn.. seff er et integrert skjermkort bedre enn agp og pci.. hvorfor?

jo fordi det STÅR rett inn i hovedkortet.. noe som gir direkte overføring og raskere..

 

du skal minst opp i et 64 3d kort om du skal nå 100 fps i cs

med integrert så kan du stjele fra ramen slik at du får bedre 3d kort.

Problemet med intregrerte skjermkort (grafikkbrikker) er nettop at de bruker systemminnet (hovedminnet) i PCen, dette gjør en slik løsning ganske treg i de fleste tilfeller og dette er noe man bør styre unna, men hvis man ikke stiller så gode krav til 3d-ytelse så...

 

Mens PCI og AGP-grafikkort har egen RAM på kortet, dette har ganske mye å si for grafikk-ytelsen.

seff.. vet da det.. poenget her var at integrerte 3d kortet dem prater om er millard ganger bedre enn det han vil kjøpe.. vi diskuterer løsning for denne kisen. følg med :)

Lenke til kommentar

The final solution: :D

 

MSI K7N2-VL Hovedkort Socket A DDR, Bulk - 681,59 Kr

 

AMD Duron 1.6 GHz - 355,45 Kr

 

DDR-DIMM PC2700 256MB DDR CL2.5 - 384,85 Kr

 

Cooler Master CPU-Vifte Socket A/7/FCPGA - 113,75 Kr

 

Total - 1 455,64 + frakt

:w00t:

Nå er iallfall denne kisen sånn passe fornøyd, men hva synes dere da? :roll: Skjønner ikke åssen jeg skal få skvisa inn en cd-brenner...? :dontgetit:

Endret av OKKOKK
Lenke til kommentar

systemet mitt består av:

-asus a7a266 hk

-512 ddr pc 2100

-amd athlon xp 2400+ @ 2 Ghz

-gainward geforce4 ti4200 128 ddr golden sampe @ 290/616

 

Jeg får ikke max fps i cs (er stabilt på 61 fps).

 

Uansett hvis han bare vill ha max fps kan han bare force fps til max (husker ikke helt hvordan man gjør det, men det er mulig)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...