Gå til innhold

Pcen funker ikke, hjelp hvor jeg kan kjøpe LGA 1155 Hovedkort

HaviWath

Anbefalte innlegg

Vet noen hvor jeg kan få kjøpt ett nytt / brukt LGA 1155 hovedkort til en i7 3770k.

PCen starter ikke å jeg har prøvd med ett annet kabinett og annen strømforsyning, så det er bare hovedkortet som er igjen å prøve, men det er vanskelig å finne ett som passer.

Takk for hjelpen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du skriver litt for lite til å finne et som passer alle andre komponentene du har som minnebrikker, antall og type utganger du trenger osv. men det er ikke vanskelig å finne HK som passer til CPU'en. Hva slags formfaktor er det snakk om?

Det kan jo også være CPU som er defekt?

Har du prøvd å resette BIOS?

Uansett, hovedkort finner du blant her eller eventuelt på eBay også: https://www.komplett.no/category/10111/datautstyr/pc-komponenter/hovedkort?sort=Price%3AASCENDING&cnet=Prosessorsokkel_A03202%20%20%C2%A7LGA1151%20Socket

Lenke til kommentar

Du skriver litt for lite til å finne et som passer alle andre komponentene du har som minnebrikker, antall og type utganger du trenger osv. men det er ikke vanskelig å finne HK som passer til CPU'en. Hva slags formfaktor er det snakk om?

ATX kort funker, mindre størrelser har ikke så mye å si så lenge den har plass til 4 ram brikker, og har mulighet for litt overclocking.

Det kan jo også være CPU som er defekt?

Har du prøvd å resette BIOS?

PCen starter ikke i det hele tatt, så tviler på at det er CPUen som er gåen.

Bios går heller ikke å resette pga pcen ikke starter.

Du linket til LGA 1151 Hovedkort som ikke passer til LGA 1155 Socket.

Endret av HaviWath
Lenke til kommentar

Jeg hadde akkurat samme problem som deg for 5-6 mnd siden. Jeg satt på en 3570k CPU og et hovedkort som ikke fungerte, men jeg fikk ikke testet delene hver for seg. Jeg antok at det var hovedkort, men fikk ikke svar før jeg sendte det inn til RMA. Da fikk jeg bekreftet at hovedkortet var ødelagt. DustinHome refunderte da både hovedkort+cpu prisen. På 4 år og 11 mnd gamle produkter. 

Tilbake til topic: Jeg tipper hovedkortet ditt har tatt kvelden. "Nytt" 5-6 år gammelt hovedkort til 700,- ville ikke jeg kjøpt. Problemet, slik jeg ser det, er at du ikke kan selge CPU uten å teste den først..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...