Gå til innhold

Bilde av annlegget ditt!


tobiass1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Stereo anlegg, ikke sant?

 

Super Audio CD spiller: Sony SCD-XB790 (bilde)

Forsterker: Denon PMA-715R (2x100W i 4ohm)

Høyttalere: Dali 104 (vil påstå dette er meget bra PC høyttalere... hehehe)

 

Og, ja... SACD gir mye bedre lyd enn vanlig CDDA, og ca. like bra som DVD-Audio. Men det er desverre for dyrt foreløpig, så det blir ikke mange SACD plater jeg har råd til. :(

Lenke til kommentar

Huff da.. Jeg blir lei meg når jeg tenker på anlegget mitt nå. Jeg tenker virkelig at det er helt patetisk! OMG så patetisk jeg er.. Òg, the best one; din syke mann. Tør jeg spørre hvor mye det nåværende anlegget ditt hadde kostet nytt? :wow: Jeg er sikkert på at kablene dine er dyrere enn hele anlegget mitt :(

 

Du har vel ikke de Cerwin-Vega høytalerne fremdeles? :roll:

Lenke til kommentar

cerwin vega høytallerene (AL-1000) er solgt for en god stund siden. fryktelig morsomme høytallere syntes ihvertfall jeg. den største effekten jeg har hatt (bilde nr.3) var på 2x400w i 8 ohm og veide 58kg. har også hatt mye annet "burne" utstyr før jeg fikk meg digital kamera, som f.eks Nad 2x216, Nad 2x218 og Rotel.. Den største effekten hadde en nypris på 96k for 3 år siden ca og er noe av det beste jeg har hørt av forsterkere, var TRIST å ta farvel med den.. har koblet den opp sammen med anlegg til 300-400k og det spiller så deilig og bra at det ikke skulle vært lov.

 

Quiteman: Hvis anlegget mitt får et bedre rom så tviler jeg på at du slår meg på lydkvalitet...

 

må legge til at de forsterkerene på det siste bildet er på vei ut.. trenger litt penger til pc prosjektet mitt, og at det kommer en Doxa 70 SE inn.. (håper jeg..)

 

ps! klipsch høytallerene er faktisk helt ok. de kan spille utrolig høyt og med fantastisk bass, samtidig som de duger ved "kose" musikk... nypris på disse var 10.000,- (jeg kjøpte de for 7500,- nye da..)

 

grunn til salg av endel av utstyret er at jeg som 17 åring ikke har råd til å kjøpe alt det "beste" :no:

 

Haakon

Endret av the best one
Lenke til kommentar

gaah hvor mye har du brukt på lydanleggene dine a the best one? noen her går fortsatt på skole :roll: rørforsterkere å tull, ville brukt de pengene på en fetere tv istedet ;)

 

Trur jeg topper volum med 2000watt rms. Ska bestille en till 800watt forsterker og 2 mid/high høytalere + bygge om dem jeg har nå til pure subber så raskt som ekonomien tilater det :thumbs:

 

btw the best one, dem spiller absolutt tilfredstellende. Selv om din rørforsterkere kanske slår lyden så er det da ikke mange som hører noen speciell forskjell. :D

finnes jo dem som kjøper headset for 4000kr osso :roll:

Endret av H_Bozz
Lenke til kommentar
Quiteman: Hvis anlegget mitt får et bedre rom så tviler jeg på at du slår meg på lydkvalitet...

 

Har du SACD-spiller, eller vanlig CDDA-spiller? Hvis du har vanlig CDDA, tror jeg nok at min SACD-spiller på din forsterker, høyttalere og kabler hadde blitt den feteste kombinasjon! Hvor bor du? Kan jeg komme og test? hehehe ;)

 

Mine Dali 104 og Denon forsterker ble kjøpt i 1995, og er gammelt. Husker ikke akurat priser, men tror Dali'ne kosta ca. 1800 pr.stk, og forsterker'n ca. 3300. Så det er helt klart langt fra det beste, men jeg bare MÅTTE brife med SACD ;)

Lenke til kommentar
Quiteman: Hvis anlegget mitt får et bedre rom så tviler jeg på at du slår meg på lydkvalitet...

 

Har du SACD-spiller, eller vanlig CDDA-spiller? Hvis du har vanlig CDDA, tror jeg nok at min SACD-spiller på din forsterker, høyttalere og kabler hadde blitt den feteste kombinasjon! Hvor bor du? Kan jeg komme og test? hehehe ;)

 

Mine Dali 104 og Denon forsterker ble kjøpt i 1995, og er gammelt. Husker ikke akurat priser, men tror Dali'ne kosta ca. 1800 pr.stk, og forsterker'n ca. 3300. Så det er helt klart langt fra det beste, men jeg bare MÅTTE brife med SACD ;)

at cd-spilleren din slår det spilleren som står på de 2 siste bildene er jeg overbevist om..

 

men at den slår den på bilde nr.2 er jeg HELT sikker på at den ikke gjør. spilleren din er vel ikke så fantastisk dyr? og den rør cd-spilleren jeg hadde der kostet 23.000,- ny.. vi snakker da på grensen til seriøs high end.

 

du skryter av at SACD er så super bra.. jeg foreslår at du leser en test av dette formatet i nyeste fidelity.. der tester de en 5-6 år gammel DP DAC (kostet dog 24.000,-) med et helt ok drivverk mot en Sony SACD spiller. Den sony spilleren var ganske dyrt også tror jeg, ca 20.000,-

 

kan du gjette hvilket format som var best.. lyd messig? :roll:

 

sacd er for nytt til å slå cden med bra drivverk/dac.. sorry mac..

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...