Gå til innhold

Hadde 210 forhåndsbestillinger før de visste hvordan «den ustjelelige sykkelen» skulle produseres


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg lurer på om det er mange stolper i Chile.

 

Trenger ikke det – sykkelen kan like greit låses rundt sykkelstativet. Poenget er at rammen er ubrukelig i låst tilstand, så sykkelen kan nesten like godt bare hensettes uten å låses fast til noe. Bryter du opp denne låsen så er sykkelen ødelagt. Dirking, derimot…

 

Idéen er god. Eller, den er god etter at disse folka har bevist at det lar seg gjøre. For en slik idé er ganske nærliggende og av en type jeg godt kunne kommet opp med selv. Problemet er at jeg like fort ville slått den fra meg som fatal for rammens integritet i bruk, altså mens man sykler.

 

Disse folka har ikke latt seg stoppe av slike innvendinger og faktisk fått det til. (Må vi kunne anta.) Det er hva som kalles tenke utenfor boksen. Eller ta av skylappene. Mot alle odds, osv. Det står det respekt av. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Hvordan dette skulle være bedre/lettere/rimeligere enn en påsveiset lås på ramma har jeg vanskeligheter med å se.

Kanskje er det slik at noen liker at ting gjøres anderledes  men glemmer å være kritiske til løsningen?

 

Hvis du kutter/fryser/knuser en påsveiset lås er sykkelen fremdeles brukandes og dermed salgbar. Kutter du ramma er den ferdig. Og forslaget fra noen om å sveise sammen ramma igen etterpå gjør det bare til en så stor jobb at de fleste vil antagelig bare stjele en annen, spesielt til den prisen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hvordan kan de ha satt en pris på sykkelen uten å ha avklart produksjon først?

Det er ikke så vanskelig. Materialer, vekt, antall sveiser + et anslag med generøs usikkerhet på "låsebolten".

 

 

Uten å ha avklart noe produksjon så har de jo ikke peilng på hva slags rabatt de får på materialer, hvor mye det vil koste per sveis, osv.

De aller fleste sykkler (eller andre ting for den saks skyld) klarer du ikke å komme i nærheten en gang av den prisen de blir solgt for hvis du skal kjøpe delene og materialene selv og sveise sammen selv. For sykkelprodusentene får deler og materialer MYE billigere da de kjøper de i store kvanta og forhandler med produsentene av delene. Det er f.eks ikke veldig uvanlig å få 60% rabatt fra listepris fra en produsent bare du handler litt antall fra dem.

Endret av StormEagle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...