Mathias Klingenberg Skrevet 13. september 2017 Del Skrevet 13. september 2017 Nå kommer den til Norge.Hadde 210 forhåndsbestillinger før de visste hvordan «den ustjelelige sykkelen» skulle produseres Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 13. september 2017 Del Skrevet 13. september 2017 Jeg lurer på om det er mange stolper i Chile. Lenke til kommentar
1P4XZQB7 Skrevet 13. september 2017 Del Skrevet 13. september 2017 Jeg lurer på om det er mange stolper i Chile. Trenger ikke det – sykkelen kan like greit låses rundt sykkelstativet. Poenget er at rammen er ubrukelig i låst tilstand, så sykkelen kan nesten like godt bare hensettes uten å låses fast til noe. Bryter du opp denne låsen så er sykkelen ødelagt. Dirking, derimot… Idéen er god. Eller, den er god etter at disse folka har bevist at det lar seg gjøre. For en slik idé er ganske nærliggende og av en type jeg godt kunne kommet opp med selv. Problemet er at jeg like fort ville slått den fra meg som fatal for rammens integritet i bruk, altså mens man sykler. Disse folka har ikke latt seg stoppe av slike innvendinger og faktisk fått det til. (Må vi kunne anta.) Det er hva som kalles tenke utenfor boksen. Eller ta av skylappene. Mot alle odds, osv. Det står det respekt av. 5 Lenke til kommentar
YHHR6LWH Skrevet 13. september 2017 Del Skrevet 13. september 2017 Hva med baufil, to kutt i stangen samt litt sveising, pussing og lakkering? Lenke til kommentar
Fri diskusjon og kunnskap Skrevet 13. september 2017 Del Skrevet 13. september 2017 Hvordan dette skulle være bedre/lettere/rimeligere enn en påsveiset lås på ramma har jeg vanskeligheter med å se. Kanskje er det slik at noen liker at ting gjøres anderledes men glemmer å være kritiske til løsningen? Lenke til kommentar
Lynxman Skrevet 13. september 2017 Del Skrevet 13. september 2017 Er den FG-godkjent? Tror jeg foretrekker sykler som har som hovedoppgave å være bra sykkel, og ikke bra lås. 1 Lenke til kommentar
Børt-Erik Skrevet 13. september 2017 Del Skrevet 13. september 2017 Er Skandinavia en by? 1 Lenke til kommentar
KWPHWF43 Skrevet 13. september 2017 Del Skrevet 13. september 2017 Er Skandinavia en by? Er du Børt-Erik? Skeptisk. 1 Lenke til kommentar
Martin O. Nygård Skrevet 13. september 2017 Del Skrevet 13. september 2017 Hvordan dette skulle være bedre/lettere/rimeligere enn en påsveiset lås på ramma har jeg vanskeligheter med å se. Kanskje er det slik at noen liker at ting gjøres anderledes men glemmer å være kritiske til løsningen? Hvis du kutter/fryser/knuser en påsveiset lås er sykkelen fremdeles brukandes og dermed salgbar. Kutter du ramma er den ferdig. Og forslaget fra noen om å sveise sammen ramma igen etterpå gjør det bare til en så stor jobb at de fleste vil antagelig bare stjele en annen, spesielt til den prisen. 1 Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 13. september 2017 Del Skrevet 13. september 2017 Folk idag er så patetiske at det verste problemet faktisk ikke er stjålne sykler, men folk som punkterer dekkene på parkerte sykler, ødelegger hjulene(sparker skeive), fjerner og stjeler hjulene eller setet og eventuelt rattet. 2 Lenke til kommentar
Bengt Who Skrevet 14. september 2017 Del Skrevet 14. september 2017 Tenkte jeg skulle bestille det samme "spesialverktøyet" til å løsne hjulene, sammen med noen billige kodelåser. Artig måte å plage eiere av slike sykler på. Kan jo legge igjen en oppgave som avslører koden. 1 Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 14. september 2017 Del Skrevet 14. september 2017 Hvordan kan de ha satt en pris på sykkelen uten å ha avklart produksjon først? Lenke til kommentar
tow Skrevet 14. september 2017 Del Skrevet 14. september 2017 Hvordan kan de ha satt en pris på sykkelen uten å ha avklart produksjon først? De har vel lært av Tesla... Lenke til kommentar
Syter Skrevet 15. september 2017 Del Skrevet 15. september 2017 Hvordan kan de ha satt en pris på sykkelen uten å ha avklart produksjon først? Det er ikke så vanskelig. Materialer, vekt, antall sveiser + et anslag med generøs usikkerhet på "låsebolten". Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 16. september 2017 Del Skrevet 16. september 2017 (endret) Hvordan kan de ha satt en pris på sykkelen uten å ha avklart produksjon først? Det er ikke så vanskelig. Materialer, vekt, antall sveiser + et anslag med generøs usikkerhet på "låsebolten". Uten å ha avklart noe produksjon så har de jo ikke peilng på hva slags rabatt de får på materialer, hvor mye det vil koste per sveis, osv. De aller fleste sykkler (eller andre ting for den saks skyld) klarer du ikke å komme i nærheten en gang av den prisen de blir solgt for hvis du skal kjøpe delene og materialene selv og sveise sammen selv. For sykkelprodusentene får deler og materialer MYE billigere da de kjøper de i store kvanta og forhandler med produsentene av delene. Det er f.eks ikke veldig uvanlig å få 60% rabatt fra listepris fra en produsent bare du handler litt antall fra dem. Endret 16. september 2017 av StormEagle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå