Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Nabo sier vi trakaserer.

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om dere blir politi anmeldt, det er i grunn ord mot ord. Og, det kommer ikke naboen noe vei med, etter at politi har undersøkt og snakket med alle vitner.

Det kan godt hende naboen kan dokumentere klagetidspunktene ved å vise frem telefonlogg/eposter/brev dersom klagene har vært på en av diase måtene. Det skal ikke så mye til for å sannsynliggjøre når klagene har skjedd.

Men: Poenget er at det ikke er trakassering eller noe annet lovbrudd å henvende seg til naboen tre ganger på tre måneder, med mindre henvendelsene er så ufine at de på en eller annen måte er lovbrudd i seg selv.

Hadde TS ringt naboen fem ganger om dagen over tre måneder, så hadde saken stilt seg anderledes.

Eventuelt kan dere motanmelde, men det er trolig å overreagere

Anmelde naboen for hva da, at han ikke liker klager? Tror du bør være litt mer presis.

Jeg synes TS skal anmelde naboen for dyremishandel. Ta også kontakt med NOAH

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hva om dere snakker med naboen og blir enig om å besøke hunden litt eller kanskje passe den litt så den har selskap en times tid på dagtid, kanskje den da tilvenner seg bedre når den er aleine.

Blir ikke det litt som om de hadde anlagt et svært blomsterbed som hadde grodd igjen av sjenerende ugress, hvorpå naboen skulle stått for å holde dette pent siden eier er så lite hjemme?

Litt pussig å skaffe seg hund om man stort sett er borte fra den og den må være alene hjemme.

• Liker 3
Lenke til kommentar

TS her. Takker for alle svar. Lurer på en ting, i Sverige har jeg hørt at hunder kan være alene max 6 timer uten tilsyn. Noen som veit hvordan dette er i Norge?

Anonymous poster hash: d7690...5fe

6 timer høres meget ulogisk ut.

Det vil altså si at normale mennesker med ordinær arbeidstid ikke kan ha hund, eller er avhengig av å hyre dyr hjelp (pun not intended).

Jeg mener å erindre at her i norge sier bare loven noe som at en hund skal luftes et visst antall ganger i løpet av en dag.

Ellers høres det definitivt ut som uansvarlige hundeeiere som har skaffet seg hund uten å forstå hva det innebærer og ikke lagt til rette for å ha hund.

Det høres ut som om at hunden ikke blir godt ivaretatt.

12 timer er alt for lenge for en hund å være alene, selv med romslig hundegård.

Å ha en hund innesperret i så lang tid er så uansvarlig at jeg blir provosert.

Lenke til kommentar

TS her. Takker for alle svar. Lurer på en ting, i Sverige har jeg hørt at hunder kan være alene max 6 timer uten tilsyn. Noen som veit hvordan dette er i Norge?

6 timer høres meget ulogisk ut.

Det vil altså si at normale mennesker med ordinær arbeidstid ikke kan ha hund, eller er avhengig av å hyre dyr hjelp (pun not intended).

Jeg mener å erindre at her i norge sier bare loven noe som at en hund skal luftes et visst antall ganger i løpet av en dag.

Ellers høres det definitivt ut som uansvarlige hundeeiere som har skaffet seg hund uten å forstå hva det innebærer og ikke lagt til rette for å ha hund.

Det høres ut som om at hunden ikke blir godt ivaretatt.

12 timer er alt for lenge for en hund å være alene, selv med romslig hundegård.

Å ha en hund innesperret i så lang tid er så uansvarlig at jeg blir provosert.

Stemmer det med Sverige og en lovhjemlet tidsbegrensning på hvor lenge hund/katt kan være alene hjemme.

Å anmelde dem for dyremishandling er kanskje å dra det litt langt. Men det er et ganske stort ansvar å ha dyr som mange dyreeiere ikke skjønner. De har krav på stimuli etter hva rasen trenger osv. ihht. dyrevelfredsloven (om jeg ikke husker feil). Men igjen, om hunden har separasjonsangst så hjelper det lite...

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

12 timer alene på det lengste?? Stakkars hund. Ville nå ha tilbydd meg å passe hunden noen timer på de lengste dagene.. neida det er ikke ditt ansvar osv, men eier er tydeligvis uansvarlig, og det er den stakkars hunden det går utover. Så jeg ville gjort det for hundens skyld.

Lenke til kommentar

TS her. Naboen min har de siste 4 dagene hevnet seg på oss. Så smålig som det kan bli gjort har han

engasjert sine kompiser til å lage litt helvette for oss ved å stoppe utenfor huset vårt og ruse motor kraftig

flere ganger før de stopper hos han, går ut av bilen og står og ser opp til oss og sikkert venter på en reaksjon fra oss, noe vi ikke vil gi dem gleden av å gjøre.

Saken er at jeg har fått både lydopptak og video med lyd av disse bilene, video er filmet av dem på offentlig vei, lydopptak er fra et sikkerhetskamera med lydsensor jeg har i kjelleren.

Har ikke turt å rette kamera mot hans private tomt.

Kan jeg bruke lyd og/eller video med lyd av dette som jeg vil?

Kan jeg si til nabo at jeg har disse klippene, eller bør jeg la være?

Kommer jeg noen vei med å gi disse til politiet?

At dem gjør dette bare fordi vi klaget på langvarig uling fra hund er skremmende.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

TS her. Har fått flere gode opptak av nabo og kompisene. Har ikke gjort noe enda, men vurderer å gå til politi snart da jeg har fått hørt av noen at de dem har gjort er planlagt av nabo.

Lurer på om jeg skal legge ut noen videoer på facebook, der det er voldsom rusing fra disse bilene, men som ikke viser selve bilene. Kanskje gi dem en støkk sånn at dem skjønner at jeg har fått dem på opptak?

Hva mener dere? Legge ut på facebokk eller ikke?

Nabo har iallefall snakket dritt om oss som sa fra om støyen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...