Gå til innhold

Avviser krav om å lage elbiler, vil beholde diesel, og ønsker ikke at Norge skal brukes som forbilde


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"....-fordi de slipper ut 15 til 20 prosent mindre CO2 enn tilsvarende bensinkjøretøy".

 

 

Det er  lokal forurensning som er mest interessant for de som oppholder seg på bakken, i byer og langs transportårer.

CO2- saken er muligens interessant, men  dette er da et viktigere grep  for miljøet på jorda, istedet for diesel-bytte for bensin.:

 

https://gemini.no/2017/09/genial-metode-binder-co2-forbedrer-jorda-samtidig/

 

Ny forskning viser at biokull kan lages på langt lavere temperaturer enn det som er vanlig praksis. Det sparer både miljø og penger.

http://forskning.no/2017/09/senk-temperaturen-i-biokullproduksjon/produsert-og-finansiert-av/nibio

 

 

 

Lenke til kommentar

Realitetene her lages av produsentene. Klarer de å levere teknologi som fungerer til en pris som fungerer så selger de.

 

Ja, og da vil Hydrogen-elektrisk  være et billigere nullutslipp-alternativ enn diesel for tyngre personbiler og varetransport  på land og på sjø.

Og batteri-elektrisk være  det beste alternativet for mindre personbiler.

 

Full utbygging av batteri-ladestasjoner og Hydrogen-fyllestasjoner gjennom landet vil koste lite i forhold til skadevirkninger av den lokale forurensning fra diesel, og gi innbyggerne lavere drivstoff-utgifter. Salg av oljen, vi nå bruker innenlands, til kullkraftbrukere utenlands kunne betalt mesteparten av den utbyggingen.

En nasjonal oppgave som kunne vært gjort på et par år. Energi-produksjon gjort med sol, vind og vannkraft.

Endret av Fri diskusjon og kunnskap
Lenke til kommentar

 

Realitetene her lages av produsentene. Klarer de å levere teknologi som fungerer til en pris som fungerer så selger de.

 

Ja, og da vil Hydrogen-elektrisk  være et billigere nullutslipp-alternativ enn diesel for tyngre personbiler og varetransport  på land og på sjø.

Og batteri-elektrisk være  det beste alternativet for mindre personbiler.

 

Full utbygging av batteri-ladestasjoner og Hydrogen-fyllestasjoner gjennom landet vil koste lite i forhold til skadevirkninger av den lokale forurensning fra diesel, og gi innbyggerne lavere drivstoff-utgifter. Salg av oljen, vi nå bruker innenlands, til kullkraftbrukere utenlands kunne betalt mesteparten av den utbyggingen.

En nasjonal oppgave som kunne vært gjort på et par år. Energi-produksjon gjort med sol, vind og vannkraft.

Kan vanskelig se for meg at tungtransportsektoren med de marginene de har frivillig kaster seg på noe nytt og risikabelt med det første. Å bygge ut et Hydrogennettverk til milliarder først for så å finne ut at det også på tungtransporten ble batterier er bortkastet. Skulle være hydrogen på ferger og skip også. Det ble ikke noe av der heller.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Realitetene her lages av produsentene. Klarer de å levere teknologi som fungerer til en pris som fungerer så selger de.

Ja, og da vil Hydrogen-elektrisk  være et billigere nullutslipp-alternativ enn diesel for tyngre personbiler og varetransport  på land og på sjø.
Neppe i innkjøp, og dyrare i drift. Godt er det, for hydrogen til køyrety er svindel på alle måtar. Hydrogenbilar vil produsere like mykje CO2 pr km som diesel, so det er fint lite hjelp i. Kan du produsere hydrogen frå fornybare kjelder, so gjer gjerne det, men det er best om den kan brukast til å erstatte hydrogen produsert frå olje og gass til gjødselproduksjon, før ein sløsar med energi ved å bruke hydrogen til føremål der batteri er betre eigna. Dvs der du eigentleg treng straum, og hydrogen berre er ein energisløsande omveg.

 

Og batteri-elektrisk være  det beste alternativet for mindre personbiler.

Marknaden har komme fram til at hydrogen er best for alt. Tesla sel tohundre gonger fleire store personbilar med batteri kvart år, enn det er registrert hydrogenbilar til saman i Europa til alle tider. Dess større køyrety, dess meir favoriserer marknaden batteri. I Europa finst det 75 hydrogenbussar og fleire tusen batteribussar. I Kina finst det 300.000 batteribussar og ingen hydrogenbussar.

 

Full utbygging av batteri-ladestasjoner og Hydrogen-fyllestasjoner gjennom landet vil koste lite i forhold til skadevirkninger av den lokale forurensning fra diesel, og gi innbyggerne lavere drivstoff-utgifter.

Det er djupt tragisk at det vert brukt offentlege midlar på hydrogensvindelen, i stadenfor ein billigare og meir energieffektiv teknologi som batteri, som vi allereie har infrastruktur for. Dei aller fleste har det heime, faktisk.

 

Sjølv subsidiert hydrogen er minst like dyrt som diesel. Høge driftskostnadar er grunn nok i seg sjølv til at salet av hydrogenbilar i Europa har vore fallande i årevis, og at det vert stadig færre hydrogenkøyrety av alle slag. Hydrogen er ein farleg blindveg å ta, sidan han utset det grøne skiftet og fører til auka CO2-utslepp.

 

Salg av oljen, vi nå bruker innenlands, til kullkraftbrukere utenlands kunne betalt mesteparten av den utbyggingen.

Alternativt kan vi skifte til batteridrift, la vere å kaste pengar etter svindlarar for å auke CO2-utsleppa, og få pengar til overs. Skattelette for alle.

 

En nasjonal oppgave som kunne vært gjort på et par år. Energi-produksjon gjort med sol, vind og vannkraft.

Kraft eignar seg svært godt til å lade batteri, ikkje til å lage hydrogen. Hydro/Yara slutta å produsere hydrogen til gjødselsproduksjon med elektrolyse i 1993. Dersom du vil produsere hydrogen med elektrolyse, kan du byrje med å produsere ammoniakk til gjødsel. Den prosessen treng hydrogen. Når verda har nok fornybar gjødsel, og vi har hydrogen til overs som vi kan sløse med, kan vi eksperimentere med å konvertere hydrogenet attende til straum for å drive køyrety. Personleg trur eg aldri vi kjem til det stadiet, fordi batteria då er so mykje betre enn i dag.
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Denne artikkelen skal jeg lite referere til neste gang noen sier «HA! Bare vent, nå kommer tyskerne!»

Tyskerne vil heller gå konkurs en å ta steget over til å faktisk på ekte satse på batterielektriske biler.

Det de gjør isteden er et treneringsspill hvor de veksler mellom å falskt påstå at hydrogen er veien fremover, og på den andre siden passe på å lage halvhjertede elbiler uten tilstrekkkelig rekkevidde. Disse gjør de alt for å dysse ned, kan de selge en disel gjør de helst det.

Når vi en dag først proklamerer at «til neste år blir fossilbilene forbudt» vil de klage sine arme råd og si at de umulig kan imøtekomme et slikt krav da de ikke har hatt tid til å forberede seg.

Det er dems problem. Vi MÅ fortelle dem hvor bordet står i 2025 NÅ. Vi må lovfeste fossilforbud på nye personbiler fra 01.01.2025! Og når datoen kommer, kan de bare drite å dra.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Er det ikke snart på tide å avslutte klimasvindelen?

 

Er det ikke på tide for deg å innse at selv om det bare er en "risiko" for klimakrise så bør det gjøres tiltak?

 

Det nytter ikke å være etterpåklok i denne saken.

Nei, det er ingen klimarisiko. Variasjoner i klimaet er helt normalt. "Bevisene" på jordens undergang er kun framskrivinger av modeller. Rent sludder og pølsevev. AGW/CO2 hypotesen er død og holdes i kunstig live gjennom manipulerte temperatur data fra NOAA og NASA...

 

I følge IPCC har det ikke vært signifikant global oppvarming siden 1998. Svindelen var et faktum allerede i 1995.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...