kaiern Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Hva er det som er så bra med D&D?? Har noen en link til en hjemmeside eller noe?? Kan noen forklare hva det går ut på!?! Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 (endret) henviser til følgende tråd for en innføring i p&p rollespill sånn generellt http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=176483 hvorfor D&D er bedre enn andre pen & paper rollespill? tja det er det ikke sikkert at det er...det kommer helt an på preferanser.. hjemmesida til D&D er vel www.wizards.com/ (trykk på "D&D")... hovedfordelen over CRPG kan vel summeres i ett ord: Frihet... i p&p rollespill er det bare fantasien som setter grensene for hva man kan gjøre... Endret 8. desember 2003 av MrLee Lenke til kommentar
SirGalrim Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Jeg vil si at bord rolespill (pen og papir) er mye mer spenende. Mens et data rollespill som oftest er OK, appellerer bord rollespill mer direkte til sansene. Noe som gjør at en bord rollspilling kan være grensesprengende, og sinsykt underholdene. Problemet med pen og papir er et en enkelt person må forbrede seg mer på en spilling (spillelederen, han som lager eventyr), og det krever mer av spillerene enn hva det gjør når det er en enkelt spiller foren en data. Forøvrig er jeg helt uenig at D&D er det "beste" rollespillet. Hva som er det beste er selvfølgelig en smaksak. Men jeg vil trekke frem norske spill som Fabula, Nuron, Itras By og Draug. Alle disse er spennende spill på sine måte. Fabula er det eneste som har gått i komersielt trykkeri, men det ryktes at Draug er veldig nær utgivelse også. Forøvrig er det liv i arbeidet med rollespill.no igjen, og jeg gjeter på at det er fult oppegående rett over jul. Hilsen Gaute Lenke til kommentar
^WeaKlinG^ Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 D&D er veldig bra og en go plass å begynne vis du vil begynne. du har veldig stor frihet og kan gjøre stort sett ka du vil...dvs du kan prøva de fysiske lovene gjelder fremdeles... det finns nok bedre rollespill men d&d 3rd edition er det beste og begynne med det er vertfall min mening. etterpå så er toons noe som må prøves Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Har lyst til og begynne og spille P&P D&D , men kjenner ingen i omkretsen som driver med det liksom Lenke til kommentar
Erling E. Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 http://www.gamer.no/art.php?artikkelid=4303 Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Har lyst til og begynne og spille P&P D&D , men kjenner ingen i omkretsen som driver med det liksom hvor bor du snabben? Lenke til kommentar
SirGalrim Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Har lyst til og begynne og spille P&P D&D , men kjenner ingen i omkretsen som driver med det liksom hvor bor du snabben? Står på infoen om han at han bor i skien Om du har lyst snabben så kan du bli med å spille i "gruppen" min. Nå før jul har to stykk flyttet fra skien/porsgrunn, så vi har gjerne med en ny spiller Jeg bor ved meenstad, og vi spiller her eller på studentsamskipnaden i porsgrunn. For tiden går det i et hjemmelaget spillverden med det norske systemet Fabula, som er veldig enkelt å lære seg. Men vi spiller andre rollespill, og det er sannsynlig vi starter opp med litt D&D 3.0edition eller Earthdawn etter jul. Så ta gjerne kontakt om du er interessert. Hilsen Gaute Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 huff, sånne avanserte funksjoner klarer jeg jo ikke å bruke Lenke til kommentar
runeb Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 rollespill.net er oppe og går igjen. Der finnes en del info på norsk om rollespill (men lite eller ingenting om D&D). Lenke til kommentar
SirGalrim Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 rollespill.net er oppe og går igjen. Der finnes en del info på norsk om rollespill (men lite eller ingenting om D&D). Der ja! Jeg håpet de hadde klart å lage litt bedre design før de kjørte den opp.. men ack. Bedre en ingenting Lenke til kommentar
SvUpP Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 (endret) Om du derimot er interresert i dataspill basert på D&D så er disse å anbefale: 1. "Neverwinter Nights", med tilleggene "Shadows of Undrentide" og "Hordes of the Underdark". Her har du en stødig motor som stadig blir forbedret, samt 3 gode historier å spille. Multiplayermulighetene samt mulighetene for å laste ned spillerlagde moduler er også enorm! - http://nwn.bioware.com 2. "Baldurs Gate II". Nr. 1 i serien ble for rotete, men spill nummer to var meget bra. Du bør HELT KLART styre unna "Temple of Elemental Evil". Dette spillet er MEGET dårlig satt sammen. Tanken er god, men resultatet er dårlig. Mvh. SvUpP Endret 11. desember 2003 av SvUpP Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Ja, neverwinter night er et konge spill men Baldurs Gate troner, etter Deus Ex(som tidenes beste spill) Spilte Temple of elemental Evil, for en haug med søppel, turn based og helt ubrukelig, Turn based på PC går ikke! med mindre noe allah Heroes of Might & Magic da:) Lenke til kommentar
kaiern Skrevet 11. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2003 Helt enig turn based på PC suger Lenke til kommentar
Armalite66 Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 (endret) Helt enig turn based på PC suger UFO/Xcom Fungerte meget bra. Er jo et slags rollespill. Samme med Fallout 1 & 2. Endret 11. desember 2003 av Armalite66 Lenke til kommentar
kaiern Skrevet 11. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2003 Det er noen bra men ikke mange nei... Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 jeg syntes at fortløpende men med pause muligheter fungerer ypperlig...hvorfor i hel gjorde de ikke det i ToEE? Lenke til kommentar
trouble-man Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 D&D er et rollespill der du kaster en terning med 20 sider. Lenke til kommentar
SvUpP Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 D&D er et rollespill der du kaster en terning med 20 sider. Det kaller jeg en EKSTREMT dårlig definisjon på Rollespill gitt.... At D&D 3rd Edition er et rollespill basert på D20-Systemet fra Wizards of the Coast, er korrekt. Men man bruker både 4, 6, 8, 10 og 20-sidede terninger om man spiller "Penn og Papir" - utgaven (som er den Originale og "ekte" måten og spille rollespill på. Rollespill på data kom etterpå og er basert på "Penn og Papir" - Rollespill). Hva er Rollespill? Mvh. SvUpP Lenke til kommentar
RatmFan Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Hva har D'n'D me PC diskusjoner å gjøre? Eller finnes det kanksje et spill jeg ikke har hørt om? Trodde Baldurs Gate og Neverwinter Nights spillene var de som lignet mest jeg........... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå