Gå til innhold

Jeg skadet annens bil i min oppkjørsel

Sandman1973

Anbefalte innlegg

Hei

I min egen oppkjørsel sto annens bil (min fars) parkert sammen med min egen bil. Jeg skulle med håndmakt flytte en bilhenger ut i hagen. Da jeg gikk baklengs med hengerfestet i hånda glemte jeg at det sto flere biler enn normalt der og skadet fronten på min fars bil. 

Altså et veldig klønete uhell.

Moralsk sett er jeg ansvarlig og ønsker å erstatte skadene påført min fars bil.

Men er jeg juridisk ansvarlig for skaden?

Hvis jeg er juridisk ansvarlig for skaden, dekkes dette av uhell/ansvars delen i min innboforsikring? Har Gjensidige Innbo Plus som skal være blant det beste på markedet.

Jeg forventer evt. egenandel på 2000,-. Dette er bedre enn egenandel på min fars bilforsikring og evt. bonustap som han blir påført.

Har tatt kontakt med forsikringsselskapet og fikk antydninger fra sentralbordet at dette neppe dekkes siden det var et hendelig uhell? Nå er ingenting er avklart fordi jeg ikke har fått snakket med saksbehandler enda. Men hva tror dere?

Hilsen Kløna

Endret av Sandman1973
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel ikke direkte sammenlignbart, men for 7-8 år siden blåste utebordet vårt over et gjerde som var 1 meter høyt og ned på bilen til min mor som sto parkert på plassen nedenfor. Det ble skader for langt over 50.000 kroner på bilen (bulket tak, sjåførside, panser, skraper på frontrute, sideruter).

Det hele endte med at min mor måtte ta det på sin egen forsikring fordi mitt selskap ( Sparebank1 - aldri igjen!) nektet å dekke skadene siden vi var i familie (...). Dette til tross for at min mors selskap (Frende) mente det var opplagt at mitt selskap skulle dekke skadene.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...