dr_t Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Hei Jeg lurte på om det var noen som brukte eksterne HDer som kan gi meg litt tilbakemelding om hva de synes om å bruke de. Jeg lurer på hvor bra det går an å gjøre feks. apps fra den, eller fungerer den best til lagring av film/musikk? Hilsen doktor Lenke til kommentar
Møkkalasset Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Har ikkje ekstern hd. Men tur den funker best til lagring Lenke til kommentar
JoKr Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Jeg ville kun brukt det som lagring. Hva skjer når du kobler ut driver'n? En ekstern drive har jo ofte muligheten til å skifte drive-navn, hvis du f.eks skulle sette inn en ekstra cd-rom eller en pen-drive, også koble til den eksterne etterpå (mens de andre fremdeles er tilkoblet). Du kan sikkert låse den til en stasjonsbokstav, men dessverre så har jeg ikke penger til å bruke luke 8 i julekalender og gi deg et mer konkret svar. Jeg hadde i hvert fall aldri kjørt app som måtte installeres i registeret på en ekstern drive. Mine 2 øre. Lenke til kommentar
Zamoht Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Har ikkje ekstern hd. Men tur den funker best til lagring Jeg trodde det var det harddisker gjorde jeg? Lagre.. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 fungerer fint til å kjøre spill / programmer fra også. Dessuten blir eksterne brukt for lagring og redigering av f.eks. DV video. har ekstern disk selv og kjører alltid film og musikk fra eksterne. Min bror bruker eksterne disker til videoredigering og har også spill på disse. Lenke til kommentar
Møkkalasset Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Har ikkje ekstern hd. Men tur den funker best til lagring Jeg trodde det var det harddisker gjorde jeg? Lagre.. BACUP, FILM osv..... er å lagre Lenke til kommentar
Zamoht Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 BACUP, FILM osv..... er å lagre Da er det kanskje det man burde si istedenfor bare "lagre". En Ekstern harddisk har lavere båndbredde enn en intern. Derfor lønner det seg ikke å lagre OS, spill eller applikasjoner som krever mye båndbredde. Derimot er en ekstern harddisk et supert supplement til en bærbar datamaskin dersom den fungerer som arbeidsstasjon. Og skaper muligheter til å lagre filmer, musikk osv på denne. En ekstern harddisk er også fin å overføre slikt materiell fra en datamaskin til en annen dersom det ikke finnes et raskt nettverk mellom disse. Hvor rask en harddisk er, kommer da ann på båndbredden. Jeg har ikke dette i hodet nå, er det kanskje noen som kan fylle ut med hvor rask USB2 er? Harddisk ytelsen er i allefall lik den hastigheten det er på overføringsmediet ( i de fleste tilfeller USB2 eller firewire) Lenke til kommentar
Zamoht Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Tok et søk på google... http://www.frozentech.com/article.php?story_id=27 Lenke til kommentar
Ain Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Kikker litt på eksterne HDer også. USB2 har en båndbredde på 48MB/s, mens firewire har 40MB/s. En ting å tenke på er kanskje også at USB bruker mer av CPU enn firewire. Lenke til kommentar
sirius Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Du må vel legge til en null på hastigheten 480Mb/sek på USB 2 og 400 på Firewire. Det er riktig at USB tar mye CPU ressurser ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå