Gå til innhold

Hvor bra virker eksterne HDer

dr_t

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg lurte på om det var noen som brukte eksterne HDer som kan gi meg litt tilbakemelding om hva de synes om å bruke de.

Jeg lurer på hvor bra det går an å gjøre feks. apps fra den, eller fungerer den best til lagring av film/musikk?

Hilsen doktor

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville kun brukt det som lagring.

Hva skjer når du kobler ut driver'n?

En ekstern drive har jo ofte muligheten til å skifte drive-navn, hvis du f.eks skulle sette inn en ekstra cd-rom eller en pen-drive, også koble til den eksterne etterpå (mens de andre fremdeles er tilkoblet). Du kan sikkert låse den til en stasjonsbokstav, men dessverre så har jeg ikke penger til å bruke luke 8 i julekalender og gi deg et mer konkret svar.

Jeg hadde i hvert fall aldri kjørt app som måtte installeres i registeret på en ekstern drive. Mine 2 øre.

Lenke til kommentar

fungerer fint til å kjøre spill / programmer fra også. Dessuten blir eksterne brukt for lagring og redigering av f.eks. DV video. har ekstern disk selv og kjører alltid film og musikk fra eksterne. Min bror bruker eksterne disker til videoredigering og har også spill på disse.

Lenke til kommentar
BACUP, FILM osv..... er å lagre

Da er det kanskje det man burde si istedenfor bare "lagre".

En Ekstern harddisk har lavere båndbredde enn en intern. Derfor lønner det seg ikke å lagre OS, spill eller applikasjoner som krever mye båndbredde.

Derimot er en ekstern harddisk et supert supplement til en bærbar datamaskin dersom den fungerer som arbeidsstasjon. Og skaper muligheter til å lagre filmer, musikk osv på denne.

En ekstern harddisk er også fin å overføre slikt materiell fra en datamaskin til en annen dersom det ikke finnes et raskt nettverk mellom disse.

Hvor rask en harddisk er, kommer da ann på båndbredden. Jeg har ikke dette i hodet nå, er det kanskje noen som kan fylle ut med hvor rask USB2 er?

Harddisk ytelsen er i allefall lik den hastigheten det er på overføringsmediet ( i de fleste tilfeller USB2 eller firewire)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...