Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

ble lurt av norsk kryptovaluta side.

Gjest Slettet+9813241234

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9813241234

Hei, etter mye nyheter og lesing om bitcoin ble interessen vekket hos meg, tenkte å investere litt i bitcoin og startet med å legge inn alle spare pengene i en norsk side som driver med handel av krytovaluta. Første innskudd ble på drøye 50000kr hvor av jeg betalte 525kr i gebyrer, par dager senere synker prisen på bitcoin ned til 31495, da bestemmer jeg meg for å kjøpe 1 bitcoin når jeg er i ferd med å kjøpe viser siden summen jeg må betale 31495 og gebyren som kommer i tilleg på 317kr, i det jeg betaler og kjøper så har prisen på mitt kjøp steget opp til 34610kr. Når jeg tar kontakt med siden de sier jeg må refrenget nettleseren min men jeg er ikke akkurat idiot og vet at det er feil hos dem, det som gjør problemet være er at de ikke har noe kundeservice på tlf og bare på email og Facebook. Den siden ble omtalt på E24.no blad også. Jeg aner ikke hva jeg kan gjøre med saken, hvis jeg trekker meg ut taper jeg rundt 5000kr på gebyrer og feilen de har gjort mot meg. Hva ville dere gjort? Hva kan dere tipse? Takker for alle svar, trist at en side som virker seriøs oppfører seg slik.?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Coinbase f.eks er en veldig seriøs side som tar 4% i gebyrer for kjøp. BTC stiger jo og synker veldig fort. Kjøper du BTC må du være forberedt på å holde de lenge, og at det kan gå mange veier. 

Edit: det viktigste er at du sikrer coinsa dine godt.

Endret av PgUp
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9813241234

Nei, det som ble opplyst på slutten rett før handelen stod det 31495kr og tilleg på 317kr gebyr differansen er på 316krrett etter handelen trekker de helt en annen sum, ikke det at det er store summer men følelsen av at man blir lurt er sur, har lest litt på forumer også videre og hørt om par lignende historier.

Lenke til kommentar

Nei, det som ble opplyst på slutten rett før handelen stod det 31495kr og tilleg på 317kr gebyr differansen er på 316krrett etter handelen trekker de helt en annen sum, ikke det at det er store summer men følelsen av at man blir lurt er sur, har lest litt på forumer også videre og hørt om par lignende historier.

Du får ta det som en lærepenge og saksøke de, bruke coinbase neste gang.

Lenke til kommentar

Du forklarer fortsatt ikke hvorfor du føler deg lurt, er det gebyrene som er feil eller kost av bitcoin? 

Lenke til kommentar

At prisen ikke stemmer med det som jeg kjøpte for

Ja det forstår en jo siden du har nevnt det 3 ganger, men du sier ikke hva som endret seg... Tar de plutselig langt mer i gebyr så er det jo åpenbart en case å ta videre. Har de dog justert verdien på bitcoins så er det mulig det er reellt... 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9813241234

Joa bruker jo Coinbase, men gebyrer på 4% er drøyt hvis du skal handle for 50000kr, siden jeg parter om er BitcoinNorway.
Lenke til kommentar

Joa bruker jo Coinbase, men gebyrer på 4% er drøyt hvis du skal handle for 50000kr, siden jeg parter om er BitcoinNorway.

Bankoverføringer har mye lavere gebyrer dog.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9813241234

Ja det forstår en jo siden du har nevnt det 3 ganger, men du sier ikke hva som endret seg... Tar de plutselig langt mer i gebyr så er det jo åpenbart en case å ta videre. Har de dog justert verdien på bitcoins så er det mulig det er reellt...

At prisen er justert opp, og noen sek etter kjøpet ser jeg på pris og marked, den er fortsatt på 31495 uendret.

Lenke til kommentar

At prisen er justert opp, og noen sek etter kjøpet ser jeg på pris og marked, den er fortsatt på 31495 uendret.

Da er det jo åpenbart ett problem med gebyrene her. Ville absolutt tatt det videre. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9813241234

Skal ta det videre, men ikke mye jeg for gjort når de påstår at det er noe galt hos meg, og tar meg for å være en total idiot. Kontakte en advokat?

Lenke til kommentar

Svarer han på Mail?

Send han en oversiktlig punktvis liste over hva som har skjedd og be om å få gebyrene tilbake.

Får du ikke svar/kommer noen vei informerer du om at du oversender saken til forbrukerombudet (og det bør du da gjennomføre).

Så fort du har fått tilbake gebyrene fører du pengene tilbake til konto. Deretter handler du på feks kraken eller gdax. Overføring tar ca en dag og du har kun gebyr for at banken din skal sende ut, typisk 20-40kr pr overføring. Her får du også bedre kurs.

Evt kan du kanskje høre med www.bitmynt.no da han har skrevet om en sak med de som det virket som han skulle anmelde.

Anonymous poster hash: ea755...8ea

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9813241234

Jeg tipper ts ser på kjøperkursen og ikke selgerkursen. Det er drøyt 300 kroner i forskjell. Mulig kursene presenteres uheldig i handelsplattformen også.

Ja jeg ser på kjøpe kurs, når jeg setter opp og skal handle bitcoin viser nettsiden hva den summen bitcoin jeg velger vil koste i kr, når den viser en summ og i det jeg handler den bli om til annen sum med 3000kr over er det ikke gebyrer på 317kr men noe mere føler jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...