Håp Skrevet 13. september 2017 Del Skrevet 13. september 2017 Har en bil verdt knappe 600kkr, var så "dum" at jeg kjøpte bilen cash. Ifm med huslån/bygging trenger jeg å låne på bilen (billigere enn forbrukslån). Det virker vanskelig å bruke bilen som sikkerhet og billån synes kun å gis ved kjøp. Da kan jeg vel omreg. bilen til et familiemedlem og så kjøpe den tilbake, da tilkommer selvsagt en stk omreg. avg. Da burde jeg få lån på bilen?! Alt er å kjøpe en Tesla, de tilbyr bortimot 100% finansiering til 0,25% rente.. Lenke til kommentar
avo Skrevet 13. september 2017 Del Skrevet 13. september 2017 Gå for Tesla. Koster mye mindre i bruk, så det er en vinn vinn situasjon 2 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 13. september 2017 Del Skrevet 13. september 2017 Jeg er litt usikker på hva du spør om her, du må ha sikkerhet/egenkapital for å bygge/kjøpe hus? Du har lagt pengene i en bil, og vurderer å selge for å ha egenkapital og kjøpe Tesla? 1 Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 13. september 2017 Del Skrevet 13. september 2017 (endret) Tesla burde holdes utenfor. Men man burde jo kunne få en verdivurdering av bilen og ha denne verdien som en del av sikkerheten på lånet? Hva sier banken til dette? Endret 13. september 2017 av Civilix 1 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 13. september 2017 Del Skrevet 13. september 2017 (endret) (Frivillig) tinglyst heftelse i bil kan kun etableres som sikkerhet for innkjøpslån, det betyr at man må låne penger i det man kjøper bilen. Så enkelt er det faktisk. Endret 13. september 2017 av Snylter Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 13. september 2017 Del Skrevet 13. september 2017 Så dette er feil? https://finans365.no/okonomiartikler/forbrukslan/slik-setter-du-bilen-som-sikkerhet-nar-du-soker-lan/ Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 13. september 2017 Del Skrevet 13. september 2017 Du må gjerne prøve å følge den oppskriften, si fra når du får avslag Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 14. september 2017 Del Skrevet 14. september 2017 Hvis du har boliglån, ville jeg snakket med banken.Da jeg låne til bil forrige gang, fikk jeg bare plusset det på boliglånet. Det ble en god del mindre rente.Men da var det høyere renter dengang også da. Lenke til kommentar
jon67 Skrevet 17. september 2017 Del Skrevet 17. september 2017 Selg bilen, kjøp en til 100k og bruk resten på huset. Da slipper du også kasko og 50-100k i årlig verditap. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå