Gå til innhold

Onecall lanserer felles datapakker for hele familien

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9

Dette lønner seg (edit: kanskje) hvis du bruker opp all dataen. Men, hvordan er folks databruk? Bruker folk det samme hver måned, eller går det opp og ned?

Hvis du har barn, er det kun kontantkort som gjelder. Både Telia, Chess og MyCall har forskjellige pakkeløsninger på data, som det kan lønne seg å sjekke ut.

Endret av Slettet-376f9
Lenke til kommentar

Dette lønner seg (edit: kanskje) hvis du bruker opp all dataen. Men, hvordan er folks databruk? Bruker folk det samme hver måned, eller går det opp og ned?

Hvis du har barn, er det kun kontantkort som gjelder. Både Telia, Chess og MyCall har forskjellige pakkeløsninger på data, som det kan lønne seg å sjekke ut.

Hvorfor generalisere slik? Kan ikke jeg tilby barnet mitt et Yng 8GB abonnement hvis jeg vil, dersom bruken er deretter? :)
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Var ikke det før?

Vil ikke f.eks et ice abbonnement med ingen overfakturering på databruk heller være å foretrekke?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Det med Telia, Chess og MyCall har jeg akkurat sjekket ut, så det stemmer. Om det er dyrt eller billig får hver og en avgjøre. Årsaken til at jeg anbefaler kontantkort for barn, er at de har bedre sperrefunksjoner mot Teletorg etc. Dvs, jeg har ikke finlest alle operatører, men kontantkort er safe.

Lenke til kommentar

Komplettmobil tilbyr også "u13" i abonnementene sine. Der blir alt av muligheter for ekstra fakturering deaktivert, inkludert bruk i EU (utenfor Norge). Litt store begrensninger syns jeg, da bruk i EU kunne vært inkludert i den u13 pakka. Siden operatøren likevel ikke kan fakturere for slik bruk.

Lenke til kommentar

Det med Telia, Chess og MyCall har jeg akkurat sjekket ut, så det stemmer. Om det er dyrt eller billig får hver og en avgjøre. Årsaken til at jeg anbefaler kontantkort for barn, er at de har bedre sperrefunksjoner mot Teletorg etc. Dvs, jeg har ikke finlest alle operatører, men kontantkort er safe.

https://talkmore.no/barneabonnement

Alle disse koster jo 99,- i måneden. Har du kontantkort kan du ringe gratis ihvertfall til mobilen så mye du vil uten denne ekstra kostnaden i måneden. For litt eldre barn er kanskje behovet et helt annet.

Lenke til kommentar

https://talkmore.no/barneabonnement

Alle disse koster jo 99,- i måneden. Har du kontantkort kan du ringe gratis ihvertfall til mobilen så mye du vil uten denne ekstra kostnaden i måneden. For litt eldre barn er kanskje behovet et helt annet.

Mitt svar var mest rettet til Telia-mannen Tom Bäcker, som påstod at man måtte ha kontantkort grunnet sperrefunksjonene.

Mulig det er slik hos Telia, andre operatører har heldigvis løsninger fungerer på en trygg måte uten tungvinte kontantkort.

Når vi hadde Telenor-familie kunne barna ringe og motta uavhengig av saldo på kontantkortet til de som var innen familien. Etterhvert ble dette lite hensiktsmessig, da eldstemann krevde mer.

For oss var det viktig at minstemann kunne ringe uavhengig av saldo. Til tross for at minstemann fikk eget abonnement, sparte vi en del på å bytte til Talkmore.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • Opprett ny...