Gå til innhold

Elsykkel til person 140/150 kg

SuperEkstraDS

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser jeg har omtalt elsykkelen som sykkel i innlegget, mens overskriften peker mot det jeg søker.

Må få legge til at et ikke er så stort problem å få en sykkel som tåler 130 kg som det er å få en som er 10 til 20 kg mer.

Da vekten som oppgis er maks totalvekt (ink sykkel) "forsvinner" i overkant av 20 kilo for elsykkelen. En trenger da en sykkel som holder 170 kg. Disse syklene (el) reklameres det ikke så mye for og er vanskelige å finne.

Beklager et såpass direkte svar når du forsøker å være hjelpsom, men synes det ikke var veldig konstruktivt førstesvar.  :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hei.

Noen som har oversikt over sykler som tåler "litt" tyngde? 140/150 kg rytter.

Skal brukes på asfalt/ grusvei.

På forhånd takk for svar.

Jeg ville kjøpt solide hjul ment for MTB, og hydrauliske skivebremser.

Med solide hjul tenker jeg på noe med minimum 32 eiker, gjerne mer, og solid bygget.

Styr unna alt som heter lettvekt beregnet på spedbygde syklister.

F.eks. en hardtail terrengsykkel i aluminium (ikke karbon), altså sykkel med kun demper fremme. Pass på at demperen isåfall kan låses fast ellers blir det tungt å sykle opp bakker.

Da får du også lettere gir som gjør at du slipper å trille sykkelen opp bakker.

Smale dekk kan gå fint men jeg ville igjen gått for noe solid med ståltråd, ikke de letteste du fant.

Edit: Så ikke at du skulle ha el-sykkel.. Du bør kjøpe noe med krankmotor, altså motor plassert ved pedalene, og stort batteri.

Det er forskjell på motorene selv om alle "har" 250W, to ulike motorer kan ha veldig ulik effekt selv om begge er oppgitt som 250watt. Så ikke anta at to ulike 250w motorer er like gode og at det bare er å kjøpe den billigste.

Ta en tur på sykkelbutikk og spør om å få prøve noen sykler :)

Endret av IntelAmdAti
Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

En vanlig MTB tåler 150 kilo bare den har dobbeltbunnede felger.

Akkurat som IKEA kontorstolen min, som er "testet til 110 kilo" men tåler meg fint.

Endret av medlem-329093
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Hei.

Noen som har oversikt over sykler som tåler "litt" tyngde? 140/150 kg rytter.

Skal brukes på asfalt/ grusvei.

På forhånd takk for svar.

Giant Explore E2+ GTS, alternativt E3+ GTS 

Jeg har samme vekt, trikset er store nok dekk med litt mindre luft, en fra demper foran og et sete med demper. Har man ikke demping både i hjul, demper og setepinne, så vil eikene ta all tyngden og dermed ødelegges.

Kjøp hvilken sykkel du vil, men max dekkstørrelse og bruk litt mindre luft, kjøp billig setedemper, typisk 199.-/399.- og sørg for at framdemper står på løs demping og vedlikehold den etter bruk. Du kan selvsagt bruke masse penger, uendelige summer, på kraftige felger, men det er ikke å anbefale,, av erfaring får du veldig mye igjen for setedemperen alene, men det er lurt å tenke demping også i dekkene. Billig og effektivt. 

Lykke til

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...