Redaksjonen. Skrevet 13. september 2017 Del Skrevet 13. september 2017 IT-sjefen i Trondheim kommune deler sine beste råd om outsourcing og insourcing av IKT-tjenester.KRONIKK: Sourcingstrategi på 1-2-3 Lenke til kommentar
GOAXT8WU Skrevet 13. september 2017 Del Skrevet 13. september 2017 Mulig jeg er dum, men jeg ville tro at nesten alle kommuner i Norge har behover for omtrent akkurat de samme systemene. Hvorfor ikke gå sammen om å utviklet det sammen? Uansett, tipper det er mange som får sjokk den gangen alt er outsourcet og ny kontrakt skal skrives. Det blir nok dyrt å bytte levereandør eller veldig dyrt å fornye. 2 Lenke til kommentar
digimator Skrevet 13. september 2017 Del Skrevet 13. september 2017 Uansett, tipper det er mange som får sjokk den gangen alt er outsourcet og ny kontrakt skal skrives. Det blir nok dyrt å bytte levereandør eller veldig dyrt å fornye. Så du trur ikkje at Trondheim kommune har gjort eindel fonyelsar av kontraktar gjennom 25 år med outsourcing? Lenke til kommentar
0FKNR8HU Skrevet 13. september 2017 Del Skrevet 13. september 2017 Mulig jeg er dum, men jeg ville tro at nesten alle kommuner i Norge har behover for omtrent akkurat de samme systemene. Hvorfor ikke gå sammen om å utviklet det sammen? Uansett, tipper det er mange som får sjokk den gangen alt er outsourcet og ny kontrakt skal skrives. Det blir nok dyrt å bytte levereandør eller veldig dyrt å fornye. Fordi det er ulike politiske og regionale føringer blant annet. Men er helt enig i at det kan etableres flere felleskomponenter Lenke til kommentar
neglesprett Skrevet 14. september 2017 Del Skrevet 14. september 2017 Greie poenger bortsett fra en viss hevngjerrighet (slutt med det!) som skinner igjennom denne og skribentens andre artikler. Bare vær veldig god i det man gjør og ingen vil egentlig bry seg negativt, det motsatt sjer om man man kløner det til (les. helse it føkkups). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå