Gå til innhold

Jobbintervju ingeniør

inexx

Anbefalte innlegg

Skal på et jobbintervju etter å ha sendt en åpen søknad om ikke så lenge. Intervjuet er for en ingeniørstilling hvor jeg nylig er nyutdannet ingeniør.

Noen kjappe spørsmål:

-Ettersom jeg ikke sendte ved vitnemål i søknaden, skal jeg ta dette med på intervjuet?

-Er attester et krav? Har kun erfaring fra sommerjobber så har ikke tenkt noe særlig over å få noen attester.

-Noen gode tips/råd til hvorfor en fersk nyutdannet ingeniør med ren skolebakgrunn skal få jobben?

-Noen andre enkle råd til jobbintervju?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal på et jobbintervju etter å ha sendt en åpen søknad om ikke så lenge. Intervjuet er for en ingeniørstilling hvor jeg nylig er nyutdannet ingeniør.

Noen kjappe spørsmål:

-Ettersom jeg ikke sendte ved vitnemål i søknaden, skal jeg ta dette med på intervjuet?

-Er attester et krav? Har kun erfaring fra sommerjobber så har ikke tenkt noe særlig over å få noen attester.

-Noen gode tips/råd til hvorfor en fersk nyutdannet ingeniør med ren skolebakgrunn skal få jobben?

Ha alltid med alle papirer til intervju, gjerne ferdige kopier du kan gi bort også, men ingen poeng å gi de en stor papirbunke(ingen liker papirer) men ta heller å lever til de det de spør om under intervjuet.

Attester er alltids en fordel, men hvis du ikke har så har du ikke. Hvis du fortsatt har kontakt med tidligere sjefer er de fleste behjelpelige med å lage dette for deg selv om det har gått en stund.

Referanser er nok viktigere enn attester, ha alltid noen referanser med til intervju.

Tips til jobbintervju finner du hundrevis av nettsider som tilbyr, for det meste handler det bare om å oppføre seg som ett anstendig menneske.

Endret av Civilix
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du bør ta med dette om du ikkje har fått beskjed om noke anna. Vanligvis tar ikkje arbeidsgiver stilling til ansettelsen før du har dokumentert ingeniørkompetansen.

Du kan vurdere å kun ta med elektronisk kopi dersom du stiller med PC.

Ein del av dette har også med å vise at du stiller forberedt og har lagt litt arbeid i forberedelsane.

Nei, det er ikkje eit krav, men om du kan så bør du avtale med eit par referansepersonar som du kan vise til, dette kan også ordnast i ettertid.

Du vil nødvendigvis være billegare enn ein erfaren ingeniør, og arbeidsplassen får fritt spelerom til å forme deg som dei vil.

Gjer research på bedrifta slik at du viser at du har satt deg inn i arbeidsplassen.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kanskje for sent ute, men det viktigste etter min erfaring er å virkelig vise at du vil ha jobben og at du vil være en ressurs for firmaet og er villig til å stå på. Det verste en bedrift kan oppleve er å ansette en slask som kun vil heve lønnen sin og det han kan av goder og fordeler. Vis at du ikke er en slask.

Vær engasjert og still spørsmål. Vær hyggelig.

Lykke til! :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...