Gå til innhold

Kjøp av ny data

Anbefalte innlegg

Hei

Trenger en ny stasjonær som skal brukes til gaming, recording av gameplay og en del redigering av video.

Budsjettet er på maks 8k. Helst billigere da jeg egentlig ikke har råd til ny pc, men jeg holder ikke ut med den gamle maskinen jeg har nå. Jeg har mus og tastatur, men lurer litt på hva jeg bør gjøre i forhold til skjerm. Nå bruker jeg en 42 tommers TV som skjerm. Vil dette påvirke ytelsen og kvalitet på recording av gameplay? Burde jeg skaffe meg en skikkelig skjerm?

Tenker jeg godt kan bygge pcen selv, men hvordan blir det med garanti osv da fra komplett? Er det bedre og bare investere i at de bygger den?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først si hva du har av hardware i din PC fra før. Kan hende du kan slippe unna med å oppgradere den, f.eks nytt skjermkort bare. For det andre så får du dessverre ikke mye PC for 8 tusen kroner. Folk kjøper jo skjermkort som koster 8K (GTX 1080 Ti). Siden du ønsker å bruke PC'n til video redigering og slikt, så trenger du en CPU med flere CPU kjerner også - minimum en AMD Ryzen 1600 CPU.

Anbefaler deg å oppgradere den du har med deler fra bruktmarkedet, eller spare opp mer penger :)

I mellomtiden kan du lese litt i denne tråden her : Den Perfekte PC-pakke (August 2017)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Huff da! Trodde jeg skulle komme i mål med en slik sum...

Nå har jeg:

Intel i7 2,8GHz

Nvidia Gforce GTX 285

MSi p55-gd65

4 gig med ram

1,8tb disk

Kabinett Cooler Master HAF 932 Full Tower

Kabinettet kan jeg bruke ved at jeg bytter alle vifter, men kan noe annet brukes også?

Lenke til kommentar

Stort sett kabinettet som er verdt noe i den PC'n der...

Bare 4GB RAM...det hadde jeg vel for 15 år siden i min PC da... :p

Klart at du KAN få til en PC til 8K, noe alla den som skycharizards linka til. En slik PC vil være mye raskere enn den du har! Opp til deg hva du vil, men å spare opp mer penger er nok ingen dum idê. Liksom har man ikke råd til det, så har man ikke det.

Lenke til kommentar

Komplett har også pc i deler til 8000

https://www.komplett.no/product/794920/datautstyr/pc-komponenter/pc-i-deleroppgradering/pc-i-deler-amd/pc-i-deler-value-gamer-rx-570-edition#

Windows 10 kommer i tillegg.

Denne maskinen er god nok til å kjøre 1920x1080 med over 60 fps.

Dette gir mer for pengene enn den første jeg linket til.

Brukt maskin kan gi mest for pengene det er klart.

Det er også et spørsmål om hvor rask maskin en vil ha, og hvilken skjermoppløsning man vil bruke.

Endret av Svein M
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...