Gå til innhold

Oppkjøring Drøbak!

A46N

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei. 

Jeg har ikke kjørt opp i drøbakk men Oslo. Jeg vil først og fremst si at min erfaring er veldig positiv. Jeg hadde en mann til sensor, og han sa ting som det var. Hvis jeg ville prate under oppkjøringen kunne vi det, hvis ikke så satt han bare der og observerte. Eneste han kommenterte var hvor jeg skulle kjøre. 

Jeg var selv veldig nervøs, men er man ikke nervøs så er du heller ikke skjerpet! Ønsker deg lykke til, selvom du ikke fikk helt svar på det du lurte på. 

Lenke til kommentar

Hei.

Jeg har ikke kjørt opp i drøbakk men Oslo. Jeg vil først og fremst si at min erfaring er veldig positiv. Jeg hadde en mann til sensor, og han sa ting som det var. Hvis jeg ville prate under oppkjøringen kunne vi det, hvis ikke så satt han bare der og observerte. Eneste han kommenterte var hvor jeg skulle kjøre.

Jeg var selv veldig nervøs, men er man ikke nervøs så er du heller ikke skjerpet! Ønsker deg lykke til, selvom du ikke fikk helt svar på det du lurte på.

Tusen takk for svar!!! Jeg lurte på en ting, når sensor forteller deg hvor du skal kjøre, men du ikke får det helt med deg er det negativt å spørre igjen? Plus, er det risiko for stryk hvis jeg svarer feil på sikkerhetsspørsmål?

Lenke til kommentar

Hei.

Tusen takk for svar!!! Jeg lurte på en ting, når sensor forteller deg hvor du skal kjøre, men du ikke får det helt med deg er det negativt å spørre igjen? Plus, er det risiko for stryk hvis jeg svarer feil på sikkerhetsspørsmål?

Ingen fare å måtte spørre igjen. Dem forstår godt at du er nervøs, men på sikkerhetsspørsmålet er det greit å være i området. Men jeg har ikke hørt om noen som har stryket KUN fordi dem svarte feil på det. 

Lenke til kommentar

Hei.

Ingen fare å måtte spørre igjen. Dem forstår godt at du er nervøs, men på sikkerhetsspørsmålet er det greit å være i området. Men jeg har ikke hørt om noen som har stryket KUN fordi dem svarte feil på det.

Tusen takk igjen :)

Lenke til kommentar

[..] fint om dere kunne komme opp med tips. [..]

Har de to siste årene kjørt en god del bil og motorsykkel både i Drøbak og utenfor.

Er det èn ting jeg har lært er det å være forsiktig i kryss og rundkjøringer. Veldig mange slurver med blinklys og vikeplikt.

Vet du noe om rutene?

Lenke til kommentar

Jeg lurte på en ting, når sensor forteller deg hvor du skal kjøre, men du ikke får det helt med deg er det negativt å spørre igjen? Plus, er det risiko for stryk hvis jeg svarer feil på sikkerhetsspørsmål?

Det er lurt å spørre igjen, det er ingenting negativt i dette.

Eigentleg så vil eg anbefale at du tenker høgt ved å heile tida fortelle sensor kva du tenker, kva du ser, og kva du planlegg å gjere. Dette kan berge deg inn frå diverse småfeil der du måtte avvike frå planen. For eksempel kan det være lurt når du nærmar deg vegkryss at du gjentek kvar du skal kjøyre, og kva felt du planlegg å legge deg i. Dersom du då blir forbikjøyrt eller ein bil foran deg legg seg ut utan å blinke slik at du ender opp i feil felt så veit sensor at du likevell tenkte rett. Når du står der i feil felt så kan du også fortelle at du veit at du skal til høgre, men fordi du havna i feil felt så vil du no av hensyn til trafikkavviklinga fyrst svinge til venste og deretter snu slik at du kjem tilbake på rett kurs.

Jeg klarer ikke å finne en ordentlig oversikt over antall og type feil du kan ha på oppkjøyringa utan å stryke, mest sannsynleg fordi det i dag ikkje er ei gitt grense men ei konkret og heilheitleig vurdering av sensor som ligg bak.

Det er nok tvilsomt at feil svar på sikkerheitsspørsmålet gjer at sensor drar i håndbrekket og nekter deg å kjøyre ut frå parkeringsplassen, men du har nok ikkje mykje margin å gå på dersom du pådrar deg fyrste feilen alt før du har starta bilen.

Dette vil nok også ha samanheng med korleis du svarer på sikkerheitsspørsmålet. Får du spørsmål om maks nyttelast i bilen, og du fyrst peikar på tilhengarvekta i vognkortet før du finner det rette svaret så er nok ikkje den feilen like grov som dersom du får beskjed om å sjekke dekka eller lysa og du gir tommelen opp sjølv om eine dekket er punktert eller du påstår at bremselysa virka sjølv om sensor ikkje hadde trykt på bremsa når du var ute.

Så det har litt med kva slags framtoning du har også, der sensor prøver å gjere deg opp ei meining på om du har den rette sikkerheitseinstillinga. Det er tross alt ein stor forskjell på å bruke vell langt tid på å finne ut om bilen er skodd med sommar eller vintgerdekk for å være heilt sikker, enn at du utan å sjå etter berre seier at det sikkert gode dekk og gir full gass.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...