AnonymDiskusjon Skrevet 12. september 2017 Del Skrevet 12. september 2017 Jeg er gravid i 5. uke og vurderer å beholde. For tiden er jeg uten inntekt - får kun penger til livsopphold fra NAV. Har søkt om aap og vil sannsynligvis få dette innvilget i løpet av november. Jeg har krav på det, så de kan ikke avslå. Problemet er bare at baby kommer i midten av mai - jeg vil gå ut i permisjon i slutten av april og vil dermed ikke ha krav på foreldrepenger siden jeg ikke vil ha pensjonsgivende inntekt 6 av 10 mnd før permisjon (med mindre NAV mot formodning får fingeren ut av rumpa og innvilger søknaden min i løpet av oktober). Det jeg lurer på da er om det er mulig å fortsette på aap etter baby kommer? Min samboer jobber kun vikariat og vil slik situasjonen ser ut nå heller ikke ha krav på foreldre penger.. Men om han får fast jobb i løpet av oktober/november, vil han da kunne få foreldrepenger og ta ut permisjon istedet for meg, og at jeg da fortsetter med aap, men selvfølgelig stiller på det NAV krever? Hvordan blir det med engangsstønaden om det er slik at jeg kan fortsette med aap? Beklager rotete innlegg, men jeg blir så forvirret over rettigheten våre.. Vil heller ikke ta kontakt med NAV da jeg ikke ønsker at de skal vite at jeg er gravid enda.. Anonymous poster hash: 45f04...cc0 Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 13. september 2017 Del Skrevet 13. september 2017 Hvis du har søkt om AAP får du det som regel innvilget og etterbetalt fra søknadsdato, noe som innebærer at du på tidspunktet for uttak av foreldrepenger vil ha hatt kvalifiserende inntekt i seks måneder. Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 14. september 2017 Del Skrevet 14. september 2017 Får menn pappapermrettigheter med lønn hvis mor ikke har opparbeidet seg rettighetene? Ny regelendring? Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 14. september 2017 Del Skrevet 14. september 2017 Ja, fra 2008. Men mor må være i aktivitet for at far skal ta ut. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 14. september 2017 Del Skrevet 14. september 2017 Moderatormelding Ingen gravidshaming, takk. To innlegg slettet. 5 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 14. september 2017 Forfatter Del Skrevet 14. september 2017 Ja, fra 2008. Men mor må være i aktivitet for at far skal ta ut. AAP regnes forøvrig ikke som aktivitet (etter egen erfaring). Jeg fikk kun de tildelte ukene for far. Anonymous poster hash: a9abc...03b Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå