Bone Skrevet 12. september 2017 Del Skrevet 12. september 2017 Heisann, Jeg skal spille Rocksmith på PS4: plugger inn en "ordentlig" gitar via en Ubisoft USB-kabel, for å spille til det som skjer på skjermen. Problemet er at det er veldig mye lag, visstnok pga HDMI mellom PS4 (Pro) og TV-en (en SONY KD55XD9305). Det blir foreslått at man splitter lydsignalet og TV-signalet, at man kjører optisk ut fra PS4 for lyden. Mitt problem er at jeg ikke har noe "anlegg" til å kjøre dette på. Det jeg ønsker, eller lurer på om finnes, er en dings(?) som jeg kan plugge hodeteleoner i, som får sin lyd via optisk kabel fra PS4-en. Andre alternativer? Noen som vet om dette vil minimere (helt) lag-en som oppstår ved gitarspilling.. For akkurat nå er det helt på jordet.. På forhånd tusen takk! Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 12. september 2017 Del Skrevet 12. september 2017 https://www.prisjakt.no/product.php?p=2838490 Lag kan aldri elimineres helt. 1 Lenke til kommentar
Bone Skrevet 12. september 2017 Forfatter Del Skrevet 12. september 2017 Tusen takk! Men, selv om det ikke kan elimineres HELT, så vil det forhåpentligvis bli veldig, veldig mye bedre..? Så bra at man "ikke tenker så mye over det"? Eller? Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 12. september 2017 Del Skrevet 12. september 2017 Det er verdt et forsøk, men jeg vet ikke om det blir bedre. Og hvis det blir bedre, vil lyden komme i utakt med bildet. Har du prøvd å skru av bildeprosessering på TVen? Lenke til kommentar
Bone Skrevet 13. september 2017 Forfatter Del Skrevet 13. september 2017 Takk igjen! Ubisoft/Rocksmith anbefaler et slikt oppsett: https://rocksmith.ubisoft.com/rocksmith/en-us/setup/ Jeg har *prøvd* å skru av slik bildeprosessering, men jeg tror ikke jeg har fått det til. Jeg har ikke noe "game mode" på TV-en, så vidt jeg kan se, som står på. Prøvd litt andre innstillinger også, men ikke superflink på slikt. Tror ikke jeg har lyktes helt. Kjenner du til hvordan jeg gjør det på slik TV? Lenke til kommentar
Bone Skrevet 15. september 2017 Forfatter Del Skrevet 15. september 2017 Takk for hjelp! Ditt første forslag passet perfekt. Kjøpte et par produkter, den du nevnte og en DAC. Den skal jeg levere tilbake. Ingen merkbar lag i hele tatt.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå