Malvado Skrevet 20. september 2017 Del Skrevet 20. september 2017 Har forespurt en del av våre leverandører angående Vega, her er svar fra den ene: Det er kun Komplett som av en eller annen grunn har blitt vega partner så det er kun de som får lov til å selge disse pakkene dessverre. Ja det er ikke god stemming på AMD GPU fra vår side heller for å si det slik. Komplett har for mye markedsmakt i Norge på nåværende tidspunkt som gjør at alle andre forhandlere kommer i andre rekke. AMD har vel ikke råd til å gi alle sammen rabatt for å holde MSRP på lovte $499, så da ble det kun Vega-partnere. Good guys AMD Ser sarkasmen din og høyner med : Skuffende Amd! Forstår at det kan være vanskelig for Amd å få dette til ordentlig, men da forventer jeg jaggu meg at når de får opp produksjonen at de kan dele ut kortene til langt flere til en slik pris, det er jo tross alt den prisen kundene forventer når de handler og da bør også butikkene ha sine marginer inkludert i denne prisen og kunne leve av det. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 20. september 2017 Forfatter Del Skrevet 20. september 2017 Tenk på alle de landene som ikke har en AMD-partner a Nei, dette er noe AMD rett og slett aldri skulle gjort. Den prisen de har på launch hadde en stygg hake, og den betaler kundene for i enden. Direkte dårlig gjort 1 Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 20. september 2017 Del Skrevet 20. september 2017 Har forespurt en del av våre leverandører angående Vega, her er svar fra den ene: Det er kun Komplett som av en eller annen grunn har blitt vega partner så det er kun de som får lov til å selge disse pakkene dessverre. Ja det er ikke god stemming på AMD GPU fra vår side heller for å si det slik. Komplett har for mye markedsmakt i Norge på nåværende tidspunkt som gjør at alle andre forhandlere kommer i andre rekke. AMD har vel ikke råd til å gi alle sammen rabatt for å holde MSRP på lovte $499, så da ble det kun Vega-partnere. Good guys AMD Ser sarkasmen din og høyner med : Skuffende Amd! Forstår at det kan være vanskelig for Amd å få dette til ordentlig, men da forventer jeg jaggu meg at når de får opp produksjonen at de kan dele ut kortene til langt flere til en slik pris, det er jo tross alt den prisen kundene forventer når de handler og da bør også butikkene ha sine marginer inkludert i denne prisen og kunne leve av det. Ryktene sier at AMD taper penger på Vega med $399 og $499 MSRP. Det har jeg dessverre ingen mulighet for å verifisere, men med tanke på hvordan denne launchen har vært kan jeg strekke meg til å tro det stemmer. Lenke til kommentar
Vighilicious Skrevet 1. oktober 2017 Del Skrevet 1. oktober 2017 Noen som vet om Vega 64 kommer til å selges for 4999,- igjen i nærmeste fremtid? Ser at komplett sin billigste er 5999,- nå, men den inkluderer to spill. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 1. oktober 2017 Del Skrevet 1. oktober 2017 Vanskelig å si, det er trolig helt avhengig av når nye partier kommer inn. Personlig hadde jeg styrt unna standard 64 utgaven og heller lettet etter en 3dje parts løsning med bedre kjøler. Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 2. oktober 2017 Del Skrevet 2. oktober 2017 Like greit å vente nå, ja. Så får man håpe det blir tredjeparts i midten av oktober. Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 2. oktober 2017 Del Skrevet 2. oktober 2017 (endret) GN har fortsatt og teste CU ytelse på V56 vs V64. Jeg sliter virkelig med å se poenget med V64 til spill overhodet: Endret 2. oktober 2017 av Gabri3L 1 Lenke til kommentar
nagina Skrevet 2. oktober 2017 Del Skrevet 2. oktober 2017 Kommer sikkert drivere in the future og spesielt når DX12 virkelig slår ann, men noe sier meg at kortene blir utdatert til da. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 3. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2017 (endret) Prisen på dette Vega 56-kortet har nå økt kraftig. Dette er et kort uten bundle De andre kortene har også økt mye, over 1000,- siden lanseringen på 3990,- hos komplett. Endret 3. oktober 2017 av bshagen Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 4. oktober 2017 Del Skrevet 4. oktober 2017 Alt for høy pris. Man kan lure på om komplett ikke lenger har en prisavtale eller om Amd rett og slett har økt prisene fordi det ikke lenger er holdbart med lave priser og gå i minus (? ). Til 3999-4300 mener jeg det var et ok kjøp, men nå er det ikke akkurat aktuelt, spesielt siden kortene ikke har vært tilgjengelig med så mange alternative kjøleløsninger. Ser ut som summen jeg har tilgode blir brukt på noe annet hos komplett så får jeg greie meg med det jeg har inntil videre. Lenke til kommentar
aswfg Skrevet 4. oktober 2017 Del Skrevet 4. oktober 2017 (endret) Det er et xfx Vega 64 i demokassa til komplett for 4245 i skrivende stund. Løp og kjøp EDIT. noen har kjøpt det nå Endret 4. oktober 2017 av Nwader Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 8. oktober 2017 Del Skrevet 8. oktober 2017 Hender de glimter til der borte. Plukket med meg en H105 til 579kr eller noe sånt for et par uker siden. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 11. januar 2018 Del Skrevet 11. januar 2018 Asus strix vega 56 går nye høyder på pris... Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 11. januar 2018 Del Skrevet 11. januar 2018 Like greit å vente nå, ja. Så får man håpe det blir tredjeparts i midten av oktober. Ble januar Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 11. januar 2018 Del Skrevet 11. januar 2018 Asus strix vega 56 går nye høyder på pris... 7000 for Vega 56 8000 for Vega 64 Latterlig 1 Lenke til kommentar
Ruskepus Skrevet 12. januar 2018 Del Skrevet 12. januar 2018 Likevel er det nesten ikke et eneste kort å oppdrive! Lurer på om det bare er minere som kjøper opp alle disse kortene til den "latterlige prisen" Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 12. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2018 Er nok god gamle supply and demand ja Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 12. januar 2018 Del Skrevet 12. januar 2018 Harde tider for den jevne gamer når hele landet skal mine krypto 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå