Martin Braathen Røise Skrevet 12. september 2017 Del Skrevet 12. september 2017 17 år gammel feil oppdaget i Windows-kernelen, men Microsoft har ingen planer om å fikse trusselen Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 12. september 2017 Del Skrevet 12. september 2017 MS lar jo så mangt av feil stå uutbedret i OSet sitt, så er kanskje ikke så sjokkerende? AtW Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 12. september 2017 Del Skrevet 12. september 2017 MS lar jo så mangt av feil stå uutbedret i OSet sitt, så er kanskje ikke så sjokkerende? AtW Alle OS har uutbedrete feil som er kjent. Og mange av de er gamle, i og med at alle OS i dag faktisk bygger på mer enn 20 års historikk. Og alle feil er potensielle sikkerhetshull. Ikke på noen måte støtte til Microsoft, men her er det syltynt med dokumentasjon. Leser man blogpostene til sikkerhetsforskeren så finner man at de har avdekket en feil, men egentlig ikke et sikkerhetshull. Realiteten er også at det eneste det kan er å "lage" et sikkerhetshull i tredjeparts antivirus/-malvare og det fikses greit med å ikke bruke denne funksjonene til å definere at en modul er lastet. Det dog Microsoft skuffer på er å være litt mer konkrete om hvordan de vurderer risiko, og hvorfor de ikke fikser. Personlig tror jeg det er "så" store følgekostnader, ikke hos Microsoft men hos tredjepartaktører. 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 12. september 2017 Del Skrevet 12. september 2017 MS lar jo så mangt av feil stå uutbedret i OSet sitt, så er kanskje ikke så sjokkerende? AtW Alle OS har uutbedrete feil som er kjent. Og mange av de er gamle, i og med at alle OS i dag faktisk bygger på mer enn 20 års historikk. Og alle feil er potensielle sikkerhetshull. Ikke på noen måte støtte til Microsoft, men her er det syltynt med dokumentasjon. Leser man blogpostene til sikkerhetsforskeren så finner man at de har avdekket en feil, men egentlig ikke et sikkerhetshull. Realiteten er også at det eneste det kan er å "lage" et sikkerhetshull i tredjeparts antivirus/-malvare og det fikses greit med å ikke bruke denne funksjonene til å definere at en modul er lastet. Det dog Microsoft skuffer på er å være litt mer konkrete om hvordan de vurderer risiko, og hvorfor de ikke fikser. Personlig tror jeg det er "så" store følgekostnader, ikke hos Microsoft men hos tredjepartaktører. Joda, synes bare det er ekstra mye med Windows, Win10 er plaget av flere ganske irriterende feil som er kjent og hengt ved over flere større updates. AtW Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 12. september 2017 Del Skrevet 12. september 2017 Hvorfor fortsette å irritere seg når du bare kan hoppe over på et annet OS? Det er et mylder av alternativer til Windows(10). Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 12. september 2017 Del Skrevet 12. september 2017 Hvorfor fortsette å irritere seg når du bare kan hoppe over på et annet OS? Det er et mylder av alternativer til Windows(10). Ja, det er det, og OS har sine fordeler og ulemper, det er ikke noe alterntiv med de samme fordelene og uten ulempene. AtW Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 12. september 2017 Del Skrevet 12. september 2017 Hvilke ulemper snakker du om? Så vidt jeg vet har Windows bare mange fancy "features" Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 12. september 2017 Del Skrevet 12. september 2017 Hvilke ulemper snakker du om? Så vidt jeg vet har Windows bare mange fancy "features" Ulempene til andre OS? En gigantisk ulempe er at de har mye dårlige utvalg av programmer. AtW Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 12. september 2017 Del Skrevet 12. september 2017 Mange (de fleste?) spill kjører bare på Windows. Mange andre programmer kjører bare på Windows. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 12. september 2017 Del Skrevet 12. september 2017 Da er du ikke flink nok med PC. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 12. september 2017 Del Skrevet 12. september 2017 Da er du ikke flink nok med PC. Nei, jeg er vel ikke flink nok til å programmere mine egne varianter av alle programmer jeg liker og som kun finnes til windows. Men slik er nå hverdagen min, og det forholder jeg meg til. AtW 2 Lenke til kommentar
timeshift Skrevet 12. september 2017 Del Skrevet 12. september 2017 Hvilke ulemper snakker du om? Så vidt jeg vet har Windows bare mange fancy "features" Ulempene til andre OS? En gigantisk ulempe er at de har mye dårlige utvalg av programmer. AtW Er det dårlig utvalg, eller ikke de samme valgene som er problemet? Ofte vil en kunne finne nye løsninger som er vel så gode om ikke bedre. Det er ikke alltid en finner gode nye løsninger selvsagt, men har du noen eksempler på programmer som holder deg tilbake? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 12. september 2017 Del Skrevet 12. september 2017 Hvilke ulemper snakker du om? Så vidt jeg vet har Windows bare mange fancy "features" Ulempene til andre OS? En gigantisk ulempe er at de har mye dårlige utvalg av programmer. AtW Er det dårlig utvalg, eller ikke de samme valgene som er problemet? Ofte vil en kunne finne nye løsninger som er vel så gode om ikke bedre. Det er ikke alltid en finner gode nye løsninger selvsagt, men har du noen eksempler på programmer som holder deg tilbake? Jeg har eksempler, men gidder vi dette? Ikke for å være frekk eller noe, men du får meg neppe til å ombestemme meg, og jeg er litt usikker på at dette er verd å bruke tid på for noen av oss? AtW 4 Lenke til kommentar
timeshift Skrevet 12. september 2017 Del Skrevet 12. september 2017 Jeg har eksempler, men gidder vi dette? Ikke for å være frekk eller noe, men du får meg neppe til å ombestemme meg, og jeg er litt usikker på at dette er verd å bruke tid på for noen av oss? AtW Jeg hadde her ikke til hensikt å få deg til å forandre noen meninger, men jeg tolket svaret ditt (tydeligvis feil) som om det var noe som forhindret deg fra å ta et valg du kunne tenkt deg. For min del så synes jeg det er interessant å høre hvilke utfordringer folk har og se om det eventuelt kan finnes løsninger på det. Om du er fornøyd med hva du har så er det selvsagt ingen grunn til å bruke tid på dette. Lenke til kommentar
Fredrik Aleksander Kristiansen Skrevet 13. september 2017 Del Skrevet 13. september 2017 Ekstremt dårlig overskrift og underskrift. Det er en feil, men ingen trussel eller sikkerhetsfeil Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 13. september 2017 Del Skrevet 13. september 2017 Jeg har eksempler, men gidder vi dette? Ikke for å være frekk eller noe, men du får meg neppe til å ombestemme meg, og jeg er litt usikker på at dette er verd å bruke tid på for noen av oss? AtW Jeg hadde her ikke til hensikt å få deg til å forandre noen meninger, men jeg tolket svaret ditt (tydeligvis feil) som om det var noe som forhindret deg fra å ta et valg du kunne tenkt deg. For min del så synes jeg det er interessant å høre hvilke utfordringer folk har og se om det eventuelt kan finnes løsninger på det. Om du er fornøyd med hva du har så er det selvsagt ingen grunn til å bruke tid på dette. Blant programmene jeg bruker, så er det Lightroom, Powerdirector, J. River media center, GPU Tweak, (for øyeblikket): Rise of the Tomb Raider. AtW Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 13. september 2017 Del Skrevet 13. september 2017 Moderatormelding Trolling ble fjernet.Tilbakemelding tas på PM Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå